Druhy učení III Učení vhledem Učení řešením problémů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE OBECNÁ VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE Mgr. Renata Kuldová.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa JAROSLAV SEIFERT – Píseň o … (tajenku převeď do mn. č.) OPAK K DOMA 2. ST.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Výkonové vlastnosti osobnosti
Pedagogická psychologie
VY_32_INOVACE_04-16 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.05
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.17_Báseň Datum: 25.
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.10
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Ovládnutí Středomoří.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.02
Psychologie test.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
Kontrolní test znalostí
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Rovnice HRA.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.05_Opakovací testík.
Diagnostika dítěte předškolního věku
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.06
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Druhy učení III Učení vhledem Učení řešením problémů

Učení vhledem Představitel: W. KÖHLER (1887 – 1967)

Učení vhledem -při zvládání složitých situací -učení na vyšší úrovni

Pokus se šimpanzi -šimpanz se snaží získat banány, které jsou zavěšeny u stropu -v jeho blízkosti jsou bedny, rozložené tyče -zpočátku se snaží banány získat pokusem a omylem, to se mu však nedaří pokusem a omylem, to se mu však nedaří

-po chvílí se k řešení vrátí -postaví bedny na sebe

- spojí tyče - sundá banány - sundá banány

Podstata učení - vnímat všechny složky problémové situace najednou najednou - na základě postřehnutí souvislostí (tzn.vhledů) jsou organismy schopny chovat se a jednat s porozuměním

Učení řešením problémů Představitel:WERTHEIMER (1880 – 1943)

Řešení problémů 1. Vědomé otázky – co už víme, co známe 2. Uvědomění si překážek 3. Promyslet si orientační body řešení 4. Stanovit hypotézy (zjistit správnou) 5. Formulovat závěry

-toto učení velmi ovlivňuje celou osobnost jedince -rozvíjí poznávací procesy, vůli, schopnosti -posiluje kolektivní vztahy

Zdroje a použitá literatura Helus, Zdeněk; Klindová Ĺuboslava. Pedagogická psychologie pro 3.ročník středních pedagogických škol. 1.vyd. Praha: SPN, vyd. Praha: SPN, 1986 Helus, Zdeněk. Psychologie. 1.vyd. Praha: Fortuna, psychologie-vymezeni-gestalticke-psychologie-gestaltismus