Bělohlávek, M. a kol.: Ahoj, Úmluvo, 1. vydání, Parta Praha 2001.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Ústava a ústavní pořádek Mgr. Marie Mikulcová.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Česká republika a její sousedé N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Občanská společnost, participace občanů na politickém životě Demokratický právní stát.
Ústavní základy legislativy JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D.
PARLAMENT ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základy rodinného práva Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_01_OV9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Ústava ČR Anotace:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc. Právo jako společenský jev: PRÁVO 1.vnitrostátní, 2.mezinárodní a 3.evropské (EU) Masarykova univerzita Brno 2016.
VY_32_INOVACE_08/3/8 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Právo v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_Náhradní rodinná péče TÉMA SADY: Občanská výchova.
Nelegální kopírování, autorská práva Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_20.
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
4. Ústavní pořádek ČR a jeho základní ustanovení
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výchova k občanství 7. ročník.
TEST 7. POLITOLOGIE
Mezinárodní právo a jeho vliv
Název vzdělávacího materiálu
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název vzdělávacího materiálu
Mlčenlivost a nezávislost národního preventivního mechanismu
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Vybrané problémy mezinárodních organizací
Ústavní pořádek ČR a jeho základní ustanovení
VY_32_INOVACE_10_ČR – demokratický stát Vlastivěda pro 4. a 5. ročník
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Mgr. Petr Soukal VY_32_INOVACE_5A_20_A_MARSHALL LITERÁRNÍ AUTOŘI 7.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Lidská práva Mgr. Vladimír Velešík.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název projektu: Moderní škola
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Právní precedenty, soudcovské právo, význam soudní judikatury v kontinentálním právu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Mezinárodní právo veřejné - vztah mezinárodního a vnitrostátního práva
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
Klasifikace normativních právních aktů
Výchova k občanství Principy demokracie
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Anotace Vysvětlit rozdělení státní moci v ČR, objasnit moc zákonodárnou, moc výkonnou a moc soudní. Výukový materiál.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Mezinárodní právo soukromé – 2. seminář
6. ÚSTAVNÍ PRÁVO 1. M ON.
Amnesty International
Mezinárodní justiční spolupráce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
České a československé právní dějiny Ladislav Vojáček
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Mezinárodní právo Mezinárodní smlouva
Podpora rovnosti osob LGBTI v Evropské unii
Stát – co to je? Výchova k občanství základní znaky státu
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Transkript prezentace:

Bělohlávek, M. a kol.: Ahoj, Úmluvo, 1. vydání, Parta Praha 2001

Úmluva o právech dítěte

Máš pocit, že máš jen samé povinnosti? Práva a povinnosti mají všichni lidé. Zkus si s námi odpovědět na následující otázky.

Hlavním znakem demokracie je svoboda. Aby demokratický stát mohl občanům svobodu zajistit, musí být státem právním.

Základní dětská práva byla formulována už v roce Po válce Organizace spojených národů vyhlásila Všeobecnou chartu lidských práv a v roce 1959 Deklaraci dětských práv.

Polsko navrhlo zpracovat závazný dokument. Úmluva o právech dítěte vstoupila v platnost v září 1990 a ratifikovalo ji 191 států.

Zákonodárný orgán, Parlament ČR, smlouvu odsouhlasí a prezident ji potvrdí podpisem.

Úmluva o právech dítěte je součástí našeho právního řádu a její ustanovení mají přednost před zákonem, protože jde o mezinárodní dokument.

Přečti si články Úmluvy: popřemýšlej nad řešením vlastních situací srovnej život dětí u nás a v jiných zemích najdi v literatuře, jak žily děti v dřívějších dobách