Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Advertisements

Ing. Milan Balcer oddělení obnovitelných zdrojů energie Energetická legislativa Novela vyhlášky č. 194/2007 Sb.
Vytápění Akumulační kamna. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrická kamna 2.
Vybrané snímače pro měření průtoku tekutiny Tomáš Konopáč.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Komíny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 18 AnotaceSeznámení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Vytápění Zabezpečovací zařízení otopné soustavy. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Vytápění Elektrické kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTRICKÉ STROJE A PŘÍSTROJE, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Škola Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceRegulátory.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ČERPADLA (oběhová čerpadla v teplovodním vytápění) vypracovala: Ing
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
Vytápění Tepelné ztráty
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Snížení nákladů na vytápění budov
Regulace teplovodních otopných soustav vypracovala: Ing
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
OP VK VYT 2.5 Chladiče a ventilátory
Velkoplošné vytápění (sálavé otopné soustavy) vypracovala: Ing
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
VYTÁPĚNÍ MÍSTNÍ, ÚSTŘEDNÍ, DÁLKOVÉ, CZT vypracovala: Ing
Teplovodní otopné soustavy Vypracovala: Ing
OCELI K TVÁŘENÍ vypracovala: Ing
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Vytápění Teplovodní otopné soustavy samotížné
Téma: Jaro v CHKO České středohoří Tobiášův vrch
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
OTOPNÁ TĚLESA Vypracovala: Ing
SMĚŠOVAČE vypracovala: Ing
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ČERPADLA (oběhová čerpadla v teplovodním vytápění) vypracovala: Ing
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
KOROZE vypracovala: Ing
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
SMĚŠOVAČE vypracovala: Ing
Představujeme a sestavujeme krychli
Základní logické funkce
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Současné trendy výstavby-nízkoenergetické objekty
Monitorování provozní účinnosti
Zaměřené na orofacionální cvičení
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Regulace teplovodních otopných soustav vypracovala: Ing. Marcela Koubová Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace

Co to je regulace? – soubor zařízení, která zajišťují hospodárný provoz otopné soustavy při dodržení tepelné pohody ve vytápěných místnostech Jaký je účel regulace? – udržovat teplotu topné vody na výstupu ze zdroje tepla na předem stanovené hodnotě – udržovat teplotu vzduchu ve sledovaných místnostech na předem stanovené hodnotě

Jaký je význam regulace? – Výkon zdroje tepla je navrhován na výpočtové venkovní teploty –13 °C, –15 °C nebo –18 °C. Trvání těchto teplot v topné sezóně je zanedbatelné, většinu dní je otopná soustava předimenzovaná. Proto je nutné provádět regulaci tepelného výkonu. Kde lze provádět regulaci tepelného výkonu? – u zdroje tepla – hovoříme o centrální regulaci – v částech rozlehlejších otopných soustav podle orientace ke světovým stranám, podle času využívání vytápěných prostor apod. – hovoříme o zónové regulaci – u spotřebičů tepla – hovoříme o místní regulaci

Druhy regulací podle regulované veličiny Jaké jsou druhy regulací podle regulované veličiny? – kvalitativní – kvantitativní – kvantitativně-kvalitativní V čem spočívá kvalitativní regulace? – mění se teplota topné vody, zůstává konstantní její průtok V čem spočívá kvantitativní regulace? – mění se průtočné množství vody, teplota v přívodním potrubí je stejná Co to je kvantitativně-kvalitativní regulace? – reguluje se teplota topné vody i její množství

Druhy regulací podle vstupní veličiny Jaké jsou druhy regulací podle vstupní veličiny? – ekvitermní – podle vnitřní teploty v referenční místnosti – podle teploty kotlové vody Co to je ekvitermní regulace? – jde o regulaci v závislosti na venkovní teplotě – regulace snímá venkovní teplotu a teplotu vody na výstupu z kotle – regulátor ovládá servopohon směšovače, kterým se mění teplota topné vody

Co to je regulace podle vnitřní teploty? – jde o regulaci v závislosti na teplotě vzduchu v jedné nebo více vybraných místnostech – regulace snímá vnitřní teplotu vzduchu a teplotu vody na výstupu z kotle – regulátor ovládá servopohon směšovače, kterým se mění teplota topné vody Jaká je nevýhoda regulace podle vnitřní teploty? – při změně teploty vzduchu v referenční místnosti se ovlivní provoz otopné soustavy ve všech místnostech objektu

Co to je regulace podle teploty kotlové vody? – jde o nejjednodušší základní regulaci (kotlový termostat) – regulace na základě nastavené teplotní diference zapíná a vypíná chod hořáku kotle

Regulace pomocí termostatických ventilů K čemu slouží regulace termostatickými ventily? – k regulaci tepelného výkonu otopných těles v závislosti na požadované teplotě vzduchu v místnosti Z čeho se skládá termostatický ventil? – z termostatické hlavice a regulačního ventilu

Jaké je konstrukční provedení termostatických hlavic? – hlavice s vestavěným nebo odděleným čidlem – hlavice s dálkovým ovládáním – programovatelná hlavice s možností individuálního programování doby vytápění – hlavice v provedení pro veřejné budovy – s pojistkou proti odcizení