Úvod do předmětu Marketing. Osnova výkladu 1.Definice marketingu 2.Základní pojmy 3.Marketingový mix 4.Vývojové etapy marketingu 5.Shrnutí 6.Otázky a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Peníze. Peníze uspokojování potřeb – existenční podmínka potřeby uspokojují: statky – předměty služby – užitečné činnosti výměna – způsob jak získat to,
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Základy marketingu Podniková ekonomika Podniková ekonomika Co je marketing? Marketing je… „…manažerská funkce zodpovědná za identifikaci, předvídání.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.11 Ročník1. ročník.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Základy automatického řízení 1
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Autor: Ing. Alice Horáčková
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Podstata marketingu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Analýza trhu biopotravin
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Ekonomika– národní hospodářství
Vítejte na Marketingu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Vykazování postupu nebo stavu
Propagace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Organizace práce na prodejně
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Transkript prezentace:

Úvod do předmětu Marketing

Osnova výkladu 1.Definice marketingu 2.Základní pojmy 3.Marketingový mix 4.Vývojové etapy marketingu 5.Shrnutí 6.Otázky a úkoly

Motivační fotografie

Podstata marketingu Marketing je cizí slovo, které bychom do češtiny mohli přeložit jako tržní prodej/odbyt. Toto slovo již u nás zdomácnělo a jeho frekvence použití je velmi častá. Co však přesně znamená? Zde nám vcelku dobře poslouží následující otázka. Jaký je rozdíl mezi prodejem zboží a marketingem? Prodej se snaží přimět zákazníky k nákupu zboží, které podnik již vyrobil. Marketing usiluje o to, aby podnik vyráběl a prodával zboží, které zákazník požaduje.

Definice marketingu Existuje mnoho definic marketingu, pro naši potřebu vybereme dvě: Marketing je proces začínající u nalezení budoucího výrobku až k jeho zavedení na trh.(Hana Machková) Marketing je proces plánování a realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizací (Americká marketingová asociace).

Proč je v marketingu důležité znát zákazníka? Abychom hýbali trhy, musíme nejprve hýbat zákazníky. Pochopíme-li cesty zákazníka, můžeme formovat jeho zkušenost. „Zkušenost zákazníka je příští bitevní pole v konkurenčním boji.“ Jerry Gregoire, CIO, Dell

Všichni zákazníci nejsou stejní… 80% 20% Zákazníků Profitu Paretovo pravidlo

Proč se říká, že skleróza je nemoc intelektuálů? Tanímopaz oc ámen ceblb ežotorp. Mini pauza

Základní pojmy Potřeba: lidská potřeba je stav pociťovaného nedostatku některého základního uspokojení. Požadavek: jsou tužby po specifickém uspokojení těchto hlubších potřeb. Zatím co lidských potřeb je málo lidských požadavků je mnoho. Poptávka: je požadavek na specifický produkt, který je podložen schopností a ochotou si jej koupit.

Základní pojmy Výrobek: definujeme pro naše potřeby jako cokoliv, co může být nabízeno někomu proto, aby uspokojil potřebu nebo požadavek. Hodnota: je funkcí vlastností výrobku a ceny, pro každého zákazníka je jiná. Směna: je aktem získávání žádoucího výrobku od někoho nabídnutím něčeho jiného na oplátku. Aby se směna mohla uskutečnit musí být splněno několik podmínek: Musí existovat alespoň dvě strany. Každá strana má něco, co by mohlo mít hodnotu pro druhou stranu. Každá strana je schopná komunikace a dodání. Každá strana má svobodu přijmout nebo odmítnout nabídku.

Marketingový mix Je marketingový nástroj, kombinace jeho jednotlivých složek je používána pro dosažení stanovených marketingových cílů na vytipovaném trhu. Druhy marketingových mixů: 4P – Produkt, Cena, Distribuce, Propagace 4C- užitná hodnota, zákaznické náklady, pohodlí, komunikace 4S- segmentace trhu, stanovení užitku, spokojenost zákazníka, soustavnost péče Rozšířený marketingový mix 11P

Sortiment, Kvalita Desing, Vlastnosti, Obal, služba, záruka Produktová politika Reklama Podpora prodeje Osobní prodej Publicita Komunikační politika Ceníky Slevy Úvěrové podmínky Cenová politika Distribuční kanály Dostupnost, Sortiment Umístění zásob, doprava Distribuční politika Cílové trhy

Etapy ve vývoji marketingu Etapa výrobně orientovaného marketingu lidé kupovali pouze to, co museli koupit, propagace i distribuce tak byla velmi jednoduchá. Etapa marketingu orientovaného na prodej Nyní se cílem stal prodej, konkurence sílila a začalo se více peněz vynakládat na reklamu. Etapa absolutního marketingu vzniká tzv. absolutní marketing. Podle něj je cílem všech zaměstnanců v podniku orientovat se na potřeby zákazníka, který určuje strukturu celého trhu.

Klíčová slova Marketing, zákazník, potřeba, požadavek, poptávka, výrobek, marketingový mix, cena, produkt, distribuce, marketingová komunikace.

Otázky a úkoly 1.Uveďte definici marketingu 2.Proč se marketing významně zajímá o zákazníka? 3.Jak by jste vysvětlili podstatu pojmů potřeba, požadavek, poptávka? 4.Uveďte definici výrobku. 5.Co je marketingový mix? 6.Vyjmenujte etapy ve vývoji marketingu.