Ingrid Nagyová. Úvod do animace Animace ↔ Pohyb Rozfázovaný pohyb Fáze zobrazené v rychlém sledu → nedokonalost lidského oka vytváří iluzi pohybu 28.9.20162.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_20. FORMÁT KRESBY  Než začneme kreslit, musíme si na pauzovací papír nakreslit základní formát v poměru stran.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Ingrid Nagyová. Východiska Algoritmizace a programování Náročná oblast Rozvoj myšlení, abstrakce, představivosti apod. Exaktnost Jasnost a srozumitelnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.05 Téma: PowerPoint.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Tvorba prezentace Vložení snímku Vyberte si nejvhodnější typ snímku.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Plánování ve školní tělesné výchově
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Grafické programy - opakování
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rozhodování 1.
Podpora krajského akčního plánování
Číslicová technika.
Způsoby zápisu algoritmů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210.
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zlomky Složené zlomky..
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Novinky v Záznamníku učitele
Násobení racionálních čísel
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Informatika – Grafika.
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Počítačová podpora konstruování
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Mgr. Veronika Vaňousová
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Ingrid Nagyová

Úvod do animace Animace ↔ Pohyb Rozfázovaný pohyb Fáze zobrazené v rychlém sledu → nedokonalost lidského oka vytváří iluzi pohybu DidactIG 2015

Úvod do animace Animované filmy Kreslené, loutkové, z plastelíny DidactIG 2015

Úvod do animace Animace Předpověď počasí Záběry z webových kamerwebových kamer DidactIG 2015

Témata Výuka tvorby jednoduchých animací o Didaktické aspekty výuky – metody a postupy výuky o Rozvoj informatických kompetencí žáků a kompetencí k řešení problémů o Učení se konstruováním a objevováním Co by měl vědět učitel informatiky? Jak by měl přistupovat k výuce? DidactIG 2015

Paradigmata informatiky Algoritmizace Metody řešení problémů – rozděluj a panuj, shora dolů, heuristika Programové koncepty – zřetězení, iterace, alternativa, rekurze, paralelismus Evaluace a složitost Plán (postup) řešení problému DidactIG 2015

Paradigmata informatiky Strukturovaný rozklad Hierarchizace – rozklad na různé úrovně Modularizace – rozklad prvky stejné úrovně Hierarchická modularizace „Ortogonalita“ Architektura systémů, postupů DidactIG 2015

Paradigmata informatiky Jazyk - vyjádření Formální vyjádření o Sjednocující pohled o Manipulace s pojmy pomocí algoritmů Syntaxe - pravidla Sémantika - význam Formální jazyk DidactIG 2015

Definice animace Animovaný obrázek Posloupnost obrázků a 1, …, a n, obrázky a i a a i+1 (pro i = 1, …, n-1) a obrázky a 1 a a n se málo liší Posloupnost celých čísel t 1, …, t n – čas v ms Posloupnost obrázků a 1, …, a n nazveme animovaným obrázkem, pokud jsou obrázky zobrazovány za sebou a obrázek a i je zobrazen po dobu t i DidactIG 2015

Definice animace Animovaný obrázek 27 fází o Paprsky o Rty Čas je různý Cyklické opakování - za obrázkem a n zobrazen opět obrázek a DidactIG 2015

Definice animace Animovaný obrázek 23 fází Čas stejný – 300 ms Cyklické opakování Obrázek a 1 a a n – velká změna DidactIG 2015

Algoritmizace Iterace Jeden pohybující se objekt – jednoduché opakování DidactIG 2015

Algoritmizace Iterace Více objektů – jednoduchý sled DidactIG 2015

Algoritmizace Vnořená iterace Animovaný obrázek vložený do jiného animovaného obrázku DidactIG 2015 for i in range(n): zobraz(a[i]) zobraz(b[i%n])

Algoritmizace Vnořená iterace Měnící se počet fází vnořeného animovaného obrázku - houpačka DidactIG 2015 for i in range(n): for j in range(i): zobraz(l[j]) for j in range(i-1): zobraz(l[i-1-j] for j in range(i): zobraz(p[j]) for j in range(i-1): zobraz(p[i-1-j]

Algoritmizace Rekurze Problém Hanojských věží Počet fází 2 n DidactIG 2015 def hanoj(n, od, kam, pom): hanoj(n-1, od, pom, kam) zobraz(a[od]) hanoj(n-1, pom, kam, od)

Algoritmizace Paralelismus Dva na sobě nezávislé pohybující se objekty DidactIG 2015 for i in range(n): zobraz(a[i]) posun(b) zobraz(b) posun(c) zobraz(c)

Paradigmata informatiky Při tvorbě animace Algoritmizace – cyklické opakování animace → specifikuje složitost animace Strukturalizace – rozklad na fáze Jazyk – formalizace, možnost formálních zápisů algoritmů animace Postup tvorby v příslušném softwaru – důležitý po předchozí analýze DidactIG 2015

Zkušenosti z výuky Příprava učitelů MŠ a 1. stupně ZŠ Není nutné zadat téma animace Nutné je zadat formu o Nehybné pozadí o Pohybující se objekt na pozadí DidactIG 2015

Chyby při tvorbě Nejčastější chyby + návaznost na paradigmata Plynulost animace – 4% o Rozmístění objektů– chaotické (algoritmizace) o Jemnost kroků ve fázích (strukturalizace) o Časování Návaznost konce a začátku – 3% o Základní myšlenka iterace – opakování ze stejného bodu Průhlednost pozadí animace – 12% o Strukturalizace problému – k čemu animaci využiji a jak DidactIG 2015

Co je těžké? Pro tvůrce Představa o práci o Z hlediska výsledku a jeho využití o Z hlediska algoritmizace Vlastní práce o Tvorba jednotlivé fáze – jisté zručnosti v práci s ICT o Pojem průhlednosti o Trpělivost a vytrvalost DidactIG 2015

Co je důležité? Pro učitele – paradigmata informatiky Pohled na výuku o Kde se uplatní? o Jak? Hodnocení žáků o Uplatňují principy algoritmizace – Jak? o Dovedou rozložit problém – Do jaké úrovně? o Umí se formálně vyjádřit – Jak a kde se to projevuje? Práce ukazuje úroveň informatických kompetencí žáků DidactIG 2015

Závěr Děkuji za pozornost DidactIG 2015