Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.15 Ročníktřetí.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Lidská společnost digitálního věku
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Technologie – spojování materiálů – pevné rozebíratelné spoje – šroubové spoje.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Autor: Ing. Alice Horáčková
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Techniky práce s mentálně postiženými
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Algoritmizace - opakování
Matematika Koule.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika– národní hospodářství
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výkazy ve finančním řízení II.
Inf Vývojový diagram.
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Ing. Veronika Dostálková MBA
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
zpracovaný v rámci projektu
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Závislost elektrického odporu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Řídící rozpětí Číslo materiálu:VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_09/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.

Anotace Řídící rozpětí Na základě průzkumu v počátcích managementu bylo stanoveno řídící rozpětí jako hodnota, kdy lze ještě úspěšně vést podřízené spolupracovníky.

Řídící rozpětí Řídícím rozpětím rozumíme počet podřízených, které může vedoucí ještě efektivně řídit. To znamená, že v klasické organizaci má počet podřízených svoji hranici, za kterou už vedoucí nemůže jít. Přibývají–li i potom další pracovníci, musí se přibrat i další vedoucí.

Řídící rozpětí při manuální a duševní práci: je omezeno na 30 dělníků u manuální práce u duševní práce je to maximálně 8 podřízených současná praxe se také zabývá faktory, které nejvíce spotřebovávající manažerův čas.

Pokud je řídící rozpětí příliš malé: Nízký efekt práce vedoucího Sklouzne do příliš detailního řízení (no jo, nemá co na práci, tak prudí….), které svazuje iniciativu zaměstnanců Málo se deleguje (pověřuje úkoly)

Pokud je řídící rozpětí příliš velké: Problémy s předáváním informací Ztráta kontroly nad provozem Vysoká únava vedoucího Znamená horší hospodářský výsledek a nespokojenost na pracovišti

Nejvíce manažerova času spotřebuje: malý nebo žádný výcvik zaměstnanců nepřiměřené nebo nejasné delegování pravomocí absence cílů a standardů rychlé změny vnitřního a vnějšího prostředí nejasné instrukce nevhodné komunikační techniky

Nejvíce manažerova času spotřebuje: neefektivní interakce podřízený - nadřízený složitost práce velká vzdálenost mezi jednotlivými pracovišti práce bez zástupce nebo asistenta

Pokud tedy máme více podřízených: Efektivně (do 20 minut) vedeme porady, pořádáme je denně, nejlépe ráno, v pevnou dobu, trváme na účasti důležitých pracovníků nebo jejich zástupců, zápis písemně. Přidělujeme ty správné úkoly schopným lidem, úkoly náležitě vysvětlíme, zodpovíme dotazy. Raději nepovažujte pochopení za samozřejmé, pokud pochybujete, nechte podřízeného úkol svými slovy zopakovat. Rozdělíme podřízené na zvládnutelné jednotky Příkazy dáváme a zprávy vyžadujeme písemně, komunikujeme ve větší míře elektronicky

Pokud máme více podřízených: Rozdělíme podřízené na zvládnutelné jednotky, zohledníme i jejich věk, zájmy, sympatie. Příkazy dáváme a zprávy vyžadujeme písemně, komunikujeme ve větší míře elektronicky. Pozorujte pracovníky, když je jeden schopnější než druhý, vyměňte jejich pozice.

Zdroje: J. Zlámal, Z. Mendl: Ekonomie nejen k maturitě, Computer Media, Kralice na Hané, 2008, ISBN: