Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček 2007. Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Čerpání finančních prostředků z PRV PRV v období operace Pozemkové úpravy – 3,5 mld. Kč - kontinuální příjem žádostí 1 výzva příjem žádostí.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Dokument KAP MSK - obsah
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
model fungování a praxe
Odkud se berou peníze v rozpočtu
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
„Váš kraj, Váš rozpočet“
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
„IOP – šance pro váš rozvoj“
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Společenská odpovědnost ve školství
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Ing. Veronika Doňarová – SOŠ a SOU Čakovice
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra - ředitelka sekce
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Digitální učební materiál
Katedra veřejné ekonomie
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Výchova k občanství Státní správa a samospráva
Centralizované rozvojové projekty 2017
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Územní plán Liberec.
Finanční arbitr 25. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Prodeji produktu nebo služby
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Transkript prezentace:

Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček 2007

Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba a provoz majetku Nákup a prodej aktiv Služby veřejnosti Personální rozvoj (školství, vzdělávání) Správa informací Sociální a zdravotní péče Péče a rozvoj prostředí (životní, kulturní,..) HLAVNÍ VÝSTUP- prosperující společnost Procesy podnikání (externí proces)

Proces podnikání Nalezení užitečného produktu Získání zdrojů Vytvoření systému realizace a prodeje produktu Daně Realizace produktu mzdyziskposkytnutí produktu

Role občana vůči státu Plátce Platí, protože musí Když neplatí je potrestán Na základě placení nevzniká žádné právo ani nárok na cokoliv Veřejné služby Uživatel Může si vybírat produkt, ale může mu být také přidělen Neplatí za produkt jeho cenu Produkt užívá Zákazník Vybírá si produkt podle kvality a ceny Platí za produkt Produkt užívá nebo půjčuje či daruje

Uživatelé veřejných služeb Konkrétní občan, organizace Službu nárokuje, žádá o ni, či ji užívá (sociální, zdravotní péče, školy) Veřejné služby Virtuální občan, organizace Nelze identifikovat konkrétního uživatele služby (životní prostředí) Zástupce virtuálního občana Politik, úředník, sdružení, „odborníci“, jednotlivci

Konkrétní občan – produkt je poskytován adresně na základě nároku – Spotřebovává konkrétní produkt vzdělání zdravotní péči sociální péči Náhodný občan, organizace – produkt je poskytován na základě zájmu konkrétních uživatelů – Spotřebovává příležitostně některé produkty Doprava (dotovaná) Kultura(dotovaná) Sport(dotovaná) Dotace firem Virtuální občan, organizace – uživatele produktu nelze identifikovat – Spotřeba není jasná – Výdaje na základě virtuálních požadavků Životní prostředí Propagace v zahraničí Péče o umění, památky, péče o cokoliv o čem si někdo myslí že je potřebné Uživatelé veřejných služeb

Poskytovatelé veřejných služeb  Přímý poskytovatelé  MINISTERSTVA  KRAJSKÉ ÚŘADY  OBECNÍ ÚŘADY  SPECIÁLNÍ ÚŘADY  Delegovaní poskytovatelé  Příspěvkové organizace  Soukromé firmy (většinou s podílem státu)  Agentury

Koordinace poskytování veřejných služeb Ministerstva Krajské úřady Předsednictvo vlády Obecní úřady AgenturySoukromé společnosti Příspěvkové organizace Specializované úřady

Strategické řízení veřejné správy Identifikace poskytovaných služeb Ověřování potřebnosti služeb Legislativní změny Stanovení rozsahu a kvality služeb Kalkulace nákladů jednotlivé služby Souhrnná kalkulace celkových výdajů Rozpočtové ověření

Třídění procesů (agend) výkonů  Kdo má agendu v rozpočtu (ministerstvo, kraj, obec..)  Kdo spotřebovává výstupy (konkrétní občan, virtuální občan,…)  Proč se agenda vykonává (zákon, vyhláška, usnesení,..)  Místo poskytnutí produktu  Kdo agendu vykonává (kraj, obec, škola,..)  Potřebné zdroje

Analýza výkonu veřejné správy  Množství výstupů z procesu (agendy)  V čase  Dle místa  Dle uživatele  Dle vykonavatele  Náklady na pořízení výstupu (náklady agendy)  Porovnání výkonů v různých místech  Analýza postupu  Statistické vyhodnocení

Osnova procesů ve veřejné správě Řízení organizace – Plánování – Komunikace dovnitř – Monitorování – Vnitřní kontrola – Hodnocení a návrhy – Změny a opatření – Personální rozvoj Podpora zvolených zástupců – Získávání požadavků – Získávání informací – Příprava návrhů – Příprava rozhodnutí – Příprava legislativy – Administrativně legislativní podpora – Organizačně technická podpora Podpora uplatňování zákonů – Vedení evidencí – Poskytování informací – Hierarchické postupy – Součinnosti – Uplatňování sankcí – Kontroly – Rozhodování dle parametrů Správa majetku –Přímá správa majetku –Řízení investic –Delegovaná správa majetku –Řízení svěřených a zřízených organizací –Výkon a správa vnějších majetkových práv Realizace veřejných služeb –Analýzy potřeb veřejnosti –Plánování a koncepce poskytování veřejných služeb –Řízení poskytování veřejných služeb –Vlastní výkon veřejných služeb –Hodnocení a řešení neshod při poskytování veřejných služeb Vztahy s okolím –Informování –Poradenství –Spolupráce Vnitřní servis –Finanční služby –Personální služby –Právní služby –ICT služby –Dokumentační služby –Provozní infrastruktura