Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol František Dohnal.
Advertisements

Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Daně Co si myslíš o daních ty? Je v pořádku, že existují?
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Krajská správa ČSÚ v Plzni | Slovanská alej 36, Plzeň | Miloslav Chlad CIZINCI V ČR A PLZEŇSKÉM KRAJI Tisková konference, Plzeň,
Rozpočtové právo Základy finančního práva Olga Sovová.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
E K O N O M I K A Soustava veřejných příjmů. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Rozpočtové právo II 27. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 29.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Ing. Jiří Burgstaller Ředitel odboru strategických programů a projektů Setkání členů sítě NINET V Praze dne
Bezpečnostní systém ČR
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
Odkud se berou peníze v rozpočtu
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Místní rozpočtové jednotky
Státní organizace.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Příjmy z kapitálového majetku
STÁTNÍ FONDY.
Obsah veřejných rozpočtů I
Účetnictví – význam informací
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Ivana Pařízková Rozpočtové právo ÚSC.
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Katedra finančního práva a národního hospodářství
Organizace veřejné správy blok č. 1
Zdroje financování majetku - PASIVA
Klasifikace normativních právních aktů
Správa sociálního zabezpečení
Dana Šramková Petr Mrkývka
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Výchova k občanství Státní správa a samospráva
Výkon přenesené působnosti úředníky územních samosprávných celků v kontextu jejich financování Mgr. Martin Stark tajemník městského úřadu v Horním Slavkově.
Obsah veřejných rozpočtů III
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Dozorové postupy a následky porušení finančního práva
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Rozpočet Evropské unie
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Kapitola 3 Hospodaření organizací
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Transkript prezentace:

Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol

 institucionální  Parlament ČR  systém finanční kontroly  systém kontroly výkonu státní správy  Nejvyšší kontrolní úřad  laická  informace podle zákona 106/1999 Sb.  další povinně zveřejňované informace Kontrola ve veřejné správě

 1761 Dvorská účetní komora (Hofrechnungskammer)  1866 Nejvyšší účetní dvůr (Oberster Rechnungshof)  1919 Nejvyšší účetní kontrolní úřad v Praze  1951 Ministerstvo státní kontroly  1960–1967 Ústřední komise státní kontroly a statistiky  1971 Výbor lidové kontroly (republikový a federální)  1990 Ministerstvo kontroly (republikové a federální)  1993 Nejvyšší kontrolní úřad Historie kontroly

Právní zakotvení NKÚ  Ústava ČR (úst. zák. č. 1/1993 Sb.)  moc:zákonodárná výkonná soudní  Nejvyšší kontrolní úřad  Česká národní banka  územní samospráva  zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu

Postavení NKÚ NKÚ prezident republiky Parlament ČR vláda ČR příjemci dotací ze státního rozpočtu organizační složky státu kraje, obce

Nejvyšší kontrolní úřad S T Á T N Í R O Z P O Č E T právnické osoby obce, kraje příjmy účelové dotace výdaje koneční příjemci finančních prostředků příspěvkové organizace příjmy příspěvkové organizace organizační složky státu prostředky ze zahraničí

 hospodaření se státním majetkem a finančními prostředky vybíranými na základě zákona ve prospěch právnických osob s výjimkou prostředků vybíraných obcemi nebo kraji v jejich samostatné působnosti  státního závěrečného účtu České republiky  plnění státního rozpočtu České republiky  hospodaření s prostředky poskytnutými ČR ze zahraničí  vydávání a umořování státních cenných papírů  zadávání státních zakázek NKÚ vykonává kontrolu:

Organizační struktura

Věková struktura zaměstnanců NKÚ

Kvalifikační struktura zaměstnanců NKÚ

 kontrola legality  finanční audit  výkonnostní audit Rozsah kontrolní činnosti

 analýzy zdrojů informací  vyhodnocení a návrh  zařazení do plánu kontrolní činnosti  vypracování plánovacích listů Příprava kontrolní akce

 kontrolní protokol  námitkové řízení  odvolání proti rozhodnutí o námitkách  kontrolní závěr Uzavření kontrolní akce

 bilaterální spolupráce  Evropský účetní dvůr  INTOSAI – International Organization of Supreme Audit Institutions (1953)  EUROSAI – European Organization of Supreme Audit Institutions (1990) Mezinárodní spolupráce

Souhrnné finanční zhodnocení kontrolních akcí Kontrolními akcemi, jejichž kontrolní závěr byl schválen v roce 2006 (bez akcí typu finanční audit), byly zkontrolovány finanční prostředky a majetek státu v celkovém objemu 279,260 mld. Kč Finanční zhodnocení přínosu kontrolní činnosti

Podání občanů Vývoj počtu došlých podání a jejich využitelnost v letech 2000 až 2006

 informace pro občany  informace pro vládu a parlament  oznámení finančním úřadům  trestní oznámení (z. č. 140/1961 Sb.) Dopady kontrolní činnosti

 zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů  § 125 – Zkreslování údajů o stavu hospodaření a jmění  § 147 – Neodvedení daně, pojistného na sociální zabezpečení, na úrazové pojištění, na zdravotní pojištění a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti  § 148 – Zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby  § 158 – Zneužívání pravomoci veřejného činitele  § 250 – Podvod  § 250b – Úvěrový podvod  § 255 Přehled souvisejících skutkových podstat trestního zákona

 materiály Nejvyššího kontrolního úřadu  publikace Institutu pro evropskou politiku EUROPEUM  Kadaňová a kol.: Kontrola ve veřejné správě (2006)  Jan Pavel: Kontrola veřejných rozpočtů (2006) Použité materiály