téma měsíce „ V rytmu karnevalu „ téma měsíce „ V rytmu karnevalu „ Školní družina ZŠ Na Smetance Praha 2 měsíc únor Zima ještě trvá, ale dny se již prodlužují. Jaro se nezadržitelně blíží. Děti tento měsíc přece jenom mají rády. Je to proto, že únor je měsícem karnevalu, masopustu a svátku sv.Valentina. Veškerá činnost ve školní družině se nesla v tomto duchu. Třídy zářily karnevalovou výzdobou, děti vyráběly masky a krásné kostýmy. Konečně přišel vytoužený den a Dům mládeže se zaplnil nejrůznějšími maskami: princeznami, klauny, zvířaty, no prostě nádhera! (na akci se můžete podívat na web. školy pod názvem „ Karneval v DDM „) Činnost v ŠD byla bohatá a tady je důkaz. Zima ještě trvá, ale dny se již prodlužují. Jaro se nezadržitelně blíží. Děti tento měsíc přece jenom mají rády. Je to proto, že únor je měsícem karnevalu, masopustu a svátku sv.Valentina. Veškerá činnost ve školní družině se nesla v tomto duchu. Třídy zářily karnevalovou výzdobou, děti vyráběly masky a krásné kostýmy. Konečně přišel vytoužený den a Dům mládeže se zaplnil nejrůznějšími maskami: princeznami, klauny, zvířaty, no prostě nádhera! (na akci se můžete podívat na web. školy pod názvem „ Karneval v DDM „) Činnost v ŠD byla bohatá a tady je důkaz.
Hrajeme si,vyrábíme, odpočíváme 1.odd. 3.odd. A.Smutná B.Raabová Obrázek s geometrickými tvary Pomůcky: karton,fix,tužka,bavlnka,nůžky Z kartonu si vystřihneme čtverec, nebo obdélník, barevnou fixou namalujeme různé geometrické tvary. Bavlnku připevníme k podložce,na které je každý tvar oddělený zářezem. Nakonec bavlnku vedeme přes zářezy a tvoříme kontury geometrických tvarů. Obrázek se může použít jako pěkný dárek nebo dekoraci v dětském pokoji. Didaktická hra: Račí hláskování (vývoj řeči,logic. myšlení) Daná slova,která jsou na tabuli, mají děti napsat nebo říci pozpátku. Vyhraje ten,kdo získá nejvíce bodů. Kolektivní hra Pavouku, chyť mouchu! Rozvíjí: postřeh, logické myšlení,rychlost. Děti - “mouchy“ sedí v označeném místě v síti. Vylosují si čísla (čísla jsou omezená počtem dětí). Na okraji sítě číhá „ pavouk „. Pavouk vysloví větu: „Třepe se mi síť,vidím mouchu s číslem… „Dítě,které vylosoval pavouk, musí oběhnout označený úsek cesty a vrací na původní místo.Pavouk se ho snaží chytit. Bod dostane ten,kdo úkol splní. Hraje se do pěti bodů. Děti se velice těšily na karneval, a proto si vyráběly masky a škrabošky.
Zájmová činnost výtvarný kroužek dramatický kroužek Anna Smutná Božena Raabová Lední medvídek Emil Lední medvídek Emil Chobotnička Chobotnička Od března otvíráme nový kroužek DRAMATICKÁ A LITERÁRNÍ VÝCHOVA pro 1.a2.roč. úterý od 14:15-15:00 Děti se seznámí s loutkovým divadlem, dětskou literaturou,naučí se správně mluvit, vyjadřovat. Účast je dobrovolná. Sportovní kroužek není možné provozovat z důvodu velké vytíženosti sportovních prostor,proto je nahrazen dramatickým kroužkem. Těšíme se na děti!
Poznáváme své město 4.2. Kolo tety Bety ( Muzeum Policie Prahy 2) Na začátku měsíce jsme navštívili divadelní představení, jehož téma bylo z oblasti dopravní výchovy. Představení bylo zpestřené vystoupením Černého divadla, které bylo velice efektní. Nakonec si děti zopakovaly povinnou výbavu kola a základní dopravní značky Náprstkovo muzeum ( Země Afrika) Děti ze třetího oddělení dostaly za úkol shromáždit co nejvíc informací o této exotické zemi. V Náprstkově muzeu je stálá expozice, a tak úkol byl snadný. Výstava byla velice zajímavá a poučná. Shromážděné informace byly využity ve vzdělávacím kvízu, který měly děti na konci měsíce Karneval ( DDM Prahy 2 ) Konečně přišel vytoužený karneval. Děti se převlékly do nejkrásnějších kostýmů,což můžete spatřit na foto webu školy. Připojený je i krátký příspěvek. Výsledky kvízu – AFRIKA 1.místo Martin Žáček 2.místo Anička Hoffman 3.místo Filip Grela