Analýzy a strategie Analýzy. SWOT Heuristika PEST a SLEPT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Management Motivace Personalistika. Motivace Výkon schopnosti a podmínky Lidský potenciál.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Analýzy a strategie Analýzy. SWOT Heuristika PEST a SLEPT.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Strategie.
Principi efektivního řízení zdravotnického zařízení
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Místní rozpočtové jednotky
Zavádění nového produktu na trh
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Marketingové nástroje
Společenská odpovědnost ve školství
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovační potenciál České republiky
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Plánování Marketingový plán.
CENA.
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Strategie na různých trzích
RIZIKO.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka) TNH 2 (S-7)
Marketing a management 2. ročník
RIZIKO.
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Transkript prezentace:

Analýzy a strategie Analýzy

SWOT Heuristika PEST a SLEPT

Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení

Základní firemní cíle; S-W Soulad  Akcionáři  Zřizovatel  Správní rada  Pracovníci  Autoři  Dodavatelé  Zákazníci  Veřejnost

Marketingové faktory S-W, O-T Produktový mix Efektivita cenových strategií Účinnost distribuce, dostupnost Propagační mix a jeho účinnost Publicita a odborná kritika Image, jakou má organizace mezi veřejností

Faktory související se zákazníky S-W, O-T Celkové množství zákazníků, úroveň návštěvnosti Sezónnost, resp. vyváženost návštěv Složení zákazníků (homogennost nebo různorodost) Procento návštěvníků přicházejících opakovaně Procento návštěvníků využívajících ziskové služby Atraktivita pro komerční (firemní) zákazníky Atraktivita pro zahraniční návštěvníky Využívání členských programů

Faktory související s nabídkou, její šíří a úrovní S-W, O-T Význam a úroveň hlavních exponátů Vyváženost každé z expozic a nabídky jako celku Množství a úroveň odborných programů Partnerství a kooperace s podobnými institucemi Životní cyklus produktů Zavádění nových produktů Množství a úroveň doprovodných služeb Celková pověst organizace

Organizační faktory S-W Úroveň a schopnosti managementu Nadšení pro věc u zaměstnanců Odborné i individuální předpoklady všech pracovníků Styl řízení a prostředí, které podporují nové nápady, inovace Odpovědnost vyplývající ze služby veřejnosti Zákaznická orientace managementu i řadových pracovníků Flexibilita a podnikatelské schopnosti v rámci možností neziskové organizace

Informační systém; S-W Dostupnost informací Odpovídající technologie Kontrolní systém

Sociální kompetence; S-W Motivace Kooperace Výběr pracovníků Vzdělávání Delegování Řízení pomocí cílů

Finanční faktory S-W Finanční stabilita Dostupnost kapitálu Cash flow Náklady Státní dotace Dotace z místních zdrojů Dostupnost a čerpání fondů a grantů (domácích i z EU) Příjmy z vlastní vedlejší činnosti Zisky Sponzoring Dárci, mecenáši Efektivita při získávání prostředků z dalších zdrojů (fundraising)

Vnější analýza O-T Hospodářský vývoj Vládní resp. regionální politika (Daně, úvěry, protekcionismus, cla…) Legislativa (lidské zdroje) Společenské faktory (móda, volný čas…) Technologie Ekologie Konkurence (i potenciální) Dodavatelé a zdroje (dostupnost, ceny, počet) Vývoj poptávky

Příležitosti a ohrožení Ideální aktivity P o Spekulativní aktivity PO Vyzrálé aktivity po Znepokojivé aktivity p O

PEST analýza Strategický audit vlivu makrookolí Political, Economic, Social Technological analysis Analýza Politických Ekonomických Sociálních Technologických faktorů

SLEPT analýza Social (S): sociální faktory Legal (L): právní a legislativní faktory Economic (E): ekonomické faktory Policy (P): politické faktory Technology (T): technologické faktory

Politické faktory Politická stabilita Složení, stabilita, orientace a politika vlády Politicko-ekonomické faktory Postoj vůči privátnímu sektoru Postoj vůči investicím Podpora umění a kultury

Ekonomické faktory Základní hodnocení makroekonomické situace Kupní síla Míra inflace, úrokové míry, výše HDP, HDP / obyv., vývoj, trend Měnová stabilita, měnové kurzy Spolupráce se soukromým sektorem Přístup k finančním zdrojům, dostupnost a formy úvěrů, náklady na úvěr Podpora podnikání, soukromé investice Daňové faktory výše a vývoj daňových sazeb, DPH, cla Náklady na pořízení, provoz

Sociální faktory Demografický vývoj populace Životní styl a úroveň, změny životního stylu Kulturní faktory Volný čas a jeho trávení Zvyklosti, tradice Celospolečenské jevy Rozdělení příjmů Pracovní síla Úroveň vzdělání

Technologické faktory Dostupnost potřebných technologií, obecná technologická úroveň Vládní podpora R&D Změny technologie Rychlost morálního zastarání Nové možnosti SW Nové technologické aktivity Internet, mobilní sítě

Legislativní a právní faktory Existence a funkčnost zákonných norem  Obchodní právo  Autorské právo  Daňové zákony Předpisy EU Připravované změny v legislativě Funkčnost soudů, vymahatelnost práva Úroveň byrokracie Rozpočtové určení daní

Heuristika Matematické, statistické a optimalizační metody Pragmatické metody Heuristika

Portfoliové modely Analýza Strategie Matice BCG  Boston Consulting Group Matice GE  General Electric

Kumulované funkce Atraktivita trhu Velikost trhu Roční míra růstu trhu Historie vývoje zisku Síla konkurence Technologické požadavky Zranitelnost nestabilitou finančních trhů Společensko-politické a právnáí aspekty Tržní síla Tržní podíl Kvalita Reputace jména, značky Distribuční síť Efektivita propagace Výrobní kapacita Efektivita Náklady na produkci R&D Management a lidé

Strategie

Definování cílů Čeho chce dosáhnout? Jaké to bude mít vedlejší důsledky? Existují pro tyto cíle nějaká měřítka? Jak je měřit? Jsou cíle realistické a dosažitelné? Odpovídají cíle zdrojům dostupným organizaci (finančním i hmotným – fondy, prostory)? Dokáže to instituce efektivněji než jiné organizace? Čím se bude odlišovat od nabídky svých konkurentů?

Základní trojúhelník hodnot organizace Image Produkt (nabídka) Publikum (poptávka)

Strategické plánování Ansoffova matice produkt – trh Intenzívní růst  Strategie penetrace trhu  Strategie rozvoje nebo posílení trhu  Strategie rozvoje produktu Integrační růst  Zpětná integrace  Integrace vpřed  Horizontální integrace Diverzifikační růst  Koncentrická diversifikace  Horizontální diversifikace  Konglomerativní diversifikace

Igor Ansoff: Matice produkt – trh Produkt → Trh ↓ SoučasnýNový Stávající Penetrace trhuRozvoj produktu Nový Geograficky Zákaznicky Rozvoj Posílení trhu Diverzifikace

Strategie Nákladová priorita Diferenciace Ohnisko soustředění Trading up, trading down ABC

Je důležitější dělat správné věci než dělat věci správně. Peter Drucker

Úkolem marketingu není určovat strategické cíle umělcům ani galeriím, ani ostatním kulturním organizacím. Marketing má v případě umění a správy kulturního dědictví pouze pomocnou roli, a to ve zprostředkování tohoto dědictví veřejnosti. Marketing je jen jedním z nástrojů, který pomůže k dosažení některých ze strategických cílů.

Prostor pro vaše otázky ?

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo stránky zaměstnanců Kontakt: Podrobněji v knize: JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Art marketing v praxi. Grada Publishing, ISBN © Radka Johnová, 2014