Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01 Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/34.0423 Č ÍSLO MATERIÁLU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SWOT ANALÝZA.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 17. PowerPoint – zadání a ukázka – představení osoby NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY Ekonomika, ekonomie, ekonomické systémy.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Model struktury strategického managementu
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 4 – Intervaly – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 11 - Odmocniny NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika malých a středních podniků
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU DUM 18 – SWOT analýza NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice A UTOR Ing. Gabriela Bendová Karpytová T EMATICKÝ CELEK Marketing, podnikatelský plán R OČNÍK III. ročník, maturitní obor Hotelnictví a turismus D ATUM TVORBY Únor 2014

Anotace: Tento digitální učební materiál slouží k získání základních znalostí v oblasti SWOT analýzy – definice, postup provedení a stanovení strategie. K prezentaci je vhodné poskytnout doplňující komentář. Metodické pokyny: Materiál je vytvořen jako prezentace v programu MS PowerPoint. Pro jeho využití je potřeba mít k dispozici počítač nebo notebook, dataprojektor, promítací plochu a příslušné programové vybavení.

SWOT ANALÝZA

 Název vychází z počátečních písmen anglických slov strengths (silné stránky), weaknesses (slabé stránky), opportunities (příležitosti) a threats (hrozby)  Metoda, pomocí které identifikujeme silné a slabé stránky podniku (interní záležitosti podniku) ve vztahu k příležitostem a hrozbám (externí záležitost)  Slouží k hodnocení fungování firmy, pomáhá nalézt problematické oblasti či nové možnosti pro rozvoj firmy  Je součástí strategického řízení firmy

Účelem není určit jakýkoliv druh silných nebo slabých stránek, příležitostí a ohrožení, ale zaměřit se na vyzdvižení těch, které mají strategický význam !

POSTUP 1.vymezení faktorů ovlivňujících podnik (silných a slabých stránek, příležitostí a ohrožení) 2.porovnání jednotlivých faktorů – porovnání se provádí pomocí tzv. Trojúhelníkové matice (porovnáváme faktory a zaškrtneme ten faktor, který je pro fungování podniku podstatnější) 3.spočítáme četnost pro silné stránky, slabé stránky, příležitosti a ohrožení 4.Určíme strategii

4 strategické pozice  SO strategie – využívá silné stránky ke zhodnocení příležitostí; vymezuje spíše žádoucí stav ke kterému podnik směřuje  WO strategie – odstranění slabých stánek využitím příležitostí (např. možnost získat prostředky z fondů EU – tzv. dotace)  ST strategie – možné tehdy, pokud je podnik dost silný na konfrontaci s ohrožením (např. silné právní oddělení podniku může vymáhat pokuty u konkurentů, kteří ohrožují pozici podniku kopírováním jeho výrobků)  WT strategie – obranná strategie na odstranění slabé stránky a vyhnutí se ohrožení zvenčí, podnik v této pozici obvykle bojuje o přežití a častými strategiemi jsou fúze, omezení výdajů, vyhlášení bankrotu nebo likvidace

Příklady – silné/slabé stránky  Nabídka unikátního výrobku  Vlastní zdroje financování  Vybudována základna zákazníků  Nízké náklady na produkci  Pozitivní vnímání značky  Dobré obchodní výsledky  Vlastní know-how  Nespokojenost zákazníků s doplňkovými službami  Malá propagace  Nízká produktivita práce  Vysoké personální náklady  Malé portfolio produktů  Nedostatečné flexibilita v reakcích na změnu na trhu  Dlouhé distribuční cesty

Příklady – příležitosti/ohrožení  Spolupráce s novými dodavateli  Vznik dalších distribučních řetězců  Vzrůstající poptávka po produktech  Tlak na diversifikaci produktů  Zmenšení překážek pro vstup na zahraniční trh  Vznik nových zákaznických segmentů  Nově vznikající mezery na trhu, které může firma obsluhovat  Nepříznivé podnikatelské prostředí  Zpomalení světové ekonomiky  Nedostatek kvalifikovaných pracovníků na trhu práce  Zvyšování cen energií  Vstup nové konkurence na trh  Časté legislativní změny v odvětví  Tržní bariéry pro vstup na nový trh  Cenové války a nekalá konkurence

Literatura  ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie: stručný přehled: teorie a praxe aktuálně a v souvislostech. Zlín: CEED, 2008, 303 s. ISBN  SMETANA, František a Eva MAREŠOVÁ. Ekonomika 2 pro střední a vyšší hotelové školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2005, 221 s. ISBN  Vlastní archiv autora  pomuze-vam-nahlednout-do-budoucnosti.html pomuze-vam-nahlednout-do-budoucnosti.html  pomuze-vam-nahlednout-do-budoucnosti/Priklad-SWOT-analyzy-a-jeji-vyuziti.html pomuze-vam-nahlednout-do-budoucnosti/Priklad-SWOT-analyzy-a-jeji-vyuziti.html