Státní fond dopravní infrastruktury Podpora dopravní infrastruktury aneb cesty financí Ing. Gustáv Slamečka, MBA ředitel SFDI
Představení Státního fondu dopravní infrastruktury Strategické postupy při výstavbě silnic a dálnic Rozpočet na rok 2008 a výhled na roky 2009 – 2010 Současný stav silnic a dálnic – jejich rozvoj a údržba Mimorozpočtové prostředky pro financování dopravní infrastruktury Obsah prezentace
Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Představení SFDI
Příjmy SFDI: 100 % silniční daně 9,1 % spotřební daně z minerálních olejů příjmy z dálničních kupónů příjmy z mýta příspěvky z evropských fondů dotace z privatizačního účtu MF, dotace ze státního rozpočtu úvěry, úroky, penále dary a dědictví další příjmy Silnice Železnice Voda
Využívání příjmů SFDI Financování výstavby, modernizace, oprav a údržby silnic a dálnic Financování výstavby, modernizace, oprav a údržby celostátních a regionálních drah Financování výstavby a modernizace dopravně významných vnitrozemských vodních cest Poskytování příspěvků na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti zaměřené na výstavbu, modernizaci a opravy silnic a dálnic, dopravně významných vodních cest a staveb celostátních a regionálních drah
Využívání příjmů SFDI Poskytování příspěvků pro naplňování programů zaměřených ke zvýšení bezpečnosti dopravy a jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace Poskytování příspěvků na výstavbu a údržbu cyklistických stezek Financování zavedení a provozování systému elektronického mýta Úhrada závazků z koncesních smluv Úhrada nákladů na činnost SFDI Úhrada splátek úvěrů a úroků z úvěrů a dalších výdajů spojených se zajištěním dluhové služby
Nová vize financování DI Strategická budoucnost SFDI - Reálná hodnota otevřeného portfolia - Přehodnocení investičních záměrů - Spolupráce s investory při zreálňování cen portfolia v průběhu výstavby - „Dohoda“ s Ministerstvem financí (garantovaný základ příjmů) - Přesné finanční plánování - Doporučení optimálního způsobu financování jednotlivých projektů Otevřené otázky - Vliv struktury financování na cenu staveb dopravní infrastruktury - Optimální cena výstavby vs. doba výstavby
Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Strategické postupy při výstavbě silnic a dálnic
Strategie výstavby DI Schválen Vládou České republiky Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury (HVDI) pro období 2008 – 2013 (HVDI) HVDI určuje základní směry rozvoje infrastruktury železnic, silniční sítě a vnitrozemských dopravních cest Současně HVDI vymezuje hlavní zdroje financování tohoto rozvoje, kterými budou v následujících letech prostředky: - ze státního rozpočtu - z programů politiky hospodářské a sociální soudržnosti EU (OPD) - z dalších zdrojů, jako je úvěr EIB, TEN-T a soukromý sektor v rámci projektů realizovaných v partnerství veřejného a soukromého sektoru HVDI bude aktualizován v souvislosti se schvalováním rozpočtu a střednědobého výhledu SFDI na jednotlivé roky
Základní cíl HVDI Kvalitní propojení České republiky s evropskou dopravní sítí a její začlenění do transevropské sítě TEN-T v parametrech odpovídajících mezinárodním dohodám s minimálním dopadem na životní prostředí
HVDI - železnice Dokončená modernizace I. a II. koridoru Priority pro následující roky – III. a IV. koridor (Praha – Cheb, Praha – Horní Dvořiště). Jednotlivé úseky jsou zahájeny, předpoklad dokončení do roku 2016 Elektrifikace tratí, interoperabilita (řídící a zabezpečovací technika, hlasové a datové služby), modernizace železničních uzlů (Praha, Brno, Břeclav, Přerov, Ústí nad Labem, Ostrava, Olomouc)
HVDI - silnice Berlín - Praha – dokončení posledního úseku dálnice D8 Praha – Ostrava – státní hranice s Polskem (D47, D1) Propojení Česká republika – Rakousko Pražský okruh, R35, R6, R7, R55, R48 Obchvaty měst a obcí, protihluková opatření, podpora rozvoje podnikání
Strategie financování DI Strategie financování úzce propojena se schváleným harmonogramem Celkem bude v letech 2008 – 2010 do výstavby dopravní infrastruktury investováno bezmála 300 miliard korun Prostředky budou investovány z několika zdrojů: - rozpočet SFDI (daňové příjmy, státní rozpočet, prostředky z privatizace), - Operační program Doprava, - fondy EU mimo OPD - úvěry od Evropské investiční banky Významným zdrojem prostředků pro výstavbu dopravní infrastruktury v následujících letech bude výkonové a časové zpoplatnění Od došlo k rozšíření zpoplatněných úseků o nových 172 kilometrů silnic I. třídy
Výkonové zpoplatnění (2007)
Výkonové zpoplatnění (od 2008)
Dálnice v roce SFDI 2008 OPD 2008 EIB nový 2008 EU ostatní 2008 EIB staré 2008 souhrn D D D D D D D tis. Kč
Dálnice v letech SFDI OPD EIB nový EU ostatní EIB staré souhrn D D D D D D D tis. Kč
Rychlostní silnice v roce SFDI 2008 OPD 2008 EIB nový 2008 EU ostatní 2008 EIB staré 2008 souhrn R R R R R R R R R R R R R tis. Kč
Rychlostní silnice v letech SFDI OPD EIB nový EU ostatní EIB staré souhrn R R R R R R R R R R R R R tis. Kč
Silnice I. třídy v roce SFDI 2008 OPD 2008 EIB nový 2008 EU ostatní 2008 EIB staré 2008 souhrn I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ Výběr finančně nejnáročnějších staveb na silnicích I. třídy tis. Kč
Silnice I. třídy v roce SFDI 2008 OPD 2008 EIB nový 2008 EU ostatní 2008 EIB staré 2008 souhrn I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ Výběr finančně nejnáročnějších staveb na silnicích I. třídy tis. Kč
Silnice I. třídy v letech 2008 – 2010 Výběr finančně nejnáročnějších staveb na silnicích I. třídy SFDI OPD EIB nový EU ostatní EIB staré souhrn I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ tis. Kč
Silnice I. třídy v letech Výběr finančně nejnáročnějších staveb na silnicích I. třídy SFDI OPD EIB nový EU ostatní EIB staré souhrn I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ I/ tis. Kč
Ostatní investice v roce SFDI 2008 OPD 2008 EIB nový 2008 EU ostatní 2008 EIB staré 2008 souhrn TSK/OMI - sil. I. tř Dráhy Vodní cesty Údržba dálnice Údržba RK Údržba sil. I. tř Údržba dráhy Silnice II. tř PK globální položky Ostatní tis. Kč
Ostatní investice v letech SFDI OPD EIB nový EU ostatní EIB staré souhrn TSK/OMI - sil. I. tř Dráhy Vodní cesty Údržba dálnice Údržba RK Údržba sil. I. tř Údržba dráhy Silnice II. a III. tř PK příprava a vypořádání staveb Ostatní tis. Kč
Úseky ke zprovoznění – 2008 Probíhá otevírání nových úseků rychlostních silnic a dálnic V roce 2008 je v plánu zprovoznit 44,5 km nových silnic a dálnic - udržování poměrně dynamického trendu Úseky k plánovanému zprovoznění v roce 2008: Kojetín – Kroměříž západ4 kmpodzim 2008 Kroměříž západ – Kroměříž východ 3 kmpodzim 2008 Lipník n. B. - Bělotín15,4 kmlistopad 2008 Bílovec – Ostrava, Rudná11,7 kmduben 2008 Praha – Pavlov (poloviční profil)10,4 kmpodzim 2008
Úseky k zahájení výstavby Dynamické bude také zahajování výstavby dalších úseků silnic a dálnic v roce 2008 Kroměříž východ – Říkovice11,3 kmjaro 2008 Přerov – Lipník n. B.14,3 kmříjen 2008 Bohumín – hr. s Polskem6,1 kmbřezen 2008 Tábor - Soběslav16 km2008 D1 – Jesenice - Vestec8,7 kmduben 2008 Mirotice - Třebkov5,9 km2008 Jenišov – Nové Sedlo5,1 km2008
Úseky k zahájení výstavby Zahajované úseky v roce 2008 Nové Sedlo - Sokolov7,5 km2008 Sokolov - Tisová5,4 km2008 Sulec - obchvat2,5 km2008 Bítozeves - Vysočany5,4 km2008 MÚK Vysočany0,5 km2008 Vysočany - Droužkovice9,4 km2008 Droužkovice – Nové Spořice6,4 km2008
Úseky k zahájení výstavby Zahajované úseky v roce 2008 Rychaltice – Frýdek-Místek7,14 km2008 Frýdek-Místek - obchvat8,7 km2008 Hulín – Fryštát16 km2008 Hulín – Skalka (R55)10,8 km2008 Frýdek-Místek – R48 (R56) 2,1 km2008
Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Současný stav silnic a dálnic – jejich rozvoj a údržba Investice v roce 2007
Investice do oprav v roce 2007 V roce 2007 šlo z rozpočtu SFDI na investice do oprav silničních komunikací navíc 3,478 miliardy korun. Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/2 opravy v úseku Zásmuky - Kutná Hora12 997STC I/38 opravy v úseku Jizbická Zavadilka - Kolín24 916STC R4 opravy v úseku Dobříš - Skalka38 199STC I/4 opravy v úseku Dubenec - Lety13 814STC I/19 opravy v úseku Březnice - Mirovice36 723STC R7 opravy v úseku Makotřasy - Brandýsek43 680STC R10 opravy v úseku Radonice - St. Boleslav38 853STC I/3 opravy v úseku Olbramovice - Miličín. Mezno8 996STC I/3 opravy v úseku Sezimovo Ústí - Kaplice59 693JHC I/4 opravy v úseku Vimperk - Houžná58 492JHC I/19 opravy v úseku Lety - hranice kraje Vysočina43 429JHC I/20 opravy v úseku Blatná - České Budějovice80 462JHC I/22 opravy v úseku Střela - Jinín37 795JHC
Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/23 opravy v úseku Pleše - Jindřichův Hradec60 931JHC I/24 opravy v úseku Frahelž - Suchdol nad Lužnicí26 842JHC I/29 opravy v úseku Záhoří - Oltyně46 929JHC I/34 opravy v úseku Třeboň - Vodná63 172JHC I/39 opravy v úseku hr. okr. PT - Želnava11 755JHC I. třídy VDZ Jihočeský kraj4 550JHC I/22 opravy v úseku Hluboká - Bystré88 688PLZ I/27 opravy v úseku Sv. Hubert - Alžbětín PLZ I/26 opravy v úseku Sulkov - Folmava40 000PLZ I/21 opravy v úseku Planá - Chodová Planá21 332PLZ I. třídy VDZ Plzeňský kraj4 980PLZ I/21 opravy v úseku Cheb - Vojtanov9 000KVA I/6 opravy v úseku Bochov - Klest90 000KVA R6 opravy v úseku Obilná - Chlumeček36 400KVA I/20 opravy v úseku hr. kraje - Kr. Údolí42 700KVA
Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/25 opravy v úseku H. Žďár - Jáchymov35 600KVA I/64 opravy v úseku Hazlov - H. Lomany15 300KVA I/13 opravy v úseku Květnová - Boč10 000KVA I/6 opravy Průtah Lubenec23 541UST I/7 opravy v úseku hranice ÚK - obchvat Louny61 120UST I/8 opravy v úseku Cínovec - státní hranice ČR6 997UST I/9 opravy v úseku Mýto - Studánka35 460UST I/13 opravy v úseku Teplice - Česká Kamenice UST I/15 opravy v úseku Sedlec - Třebívlice90 574UST I/27 opravy v úseku Velebudice - Radíčeves70 718UST I/13 opravy v úseku Albrechtice - Frýdlant17 987LBR I/14 opravy v úseku Proseč - Hrabačov25 683LBR I/15 opravy v úseku Zahrádky - Kravaře23 108LBR I/11 opravy v úseku Hradec Králové - Blešno, 2. etapa23 450KHR I/14 opravy v úseku Bílý Újezd - Solnice, Solnice - Rychnov n. Kn KHR
Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/36 opravy v úseku Čestice - Borohrádek23 460KHR I/35 opravy v úseku Hořice - Ostroměř23 765KHR I/37 opravy v úseku Trutnov - Kuks72 002KHR I/16 opravy v úseku Volanov - Pilníkov11 325KHR I/2 opravy v úseku Přelouč - křiž. II/ PBC I/11 opravy v úseku Šedivec - Jablonné n. O PBC I/17 opravy v úseku Hrochův Týnec - Zámrsk25 000PBC I/34 opravy v úseku Hlinsko - Polička - Svitavy40 000PBC I/35 opravy v úseku Cerekvice - Litomyšl20 000PBC I/36 opravy v úseku Voleč - Pardubice - Sezemice90 000PBC I/19 opravy v úseku Obrataň - Štěpánov nad Svratkou70 000VYS I/23 opravy v úseku Vladislav - Studenec26 000VYS I/38 opravy v úseku Svatý Kříž - Štoky21 500VYS I/19 opravy v úseku Rozseč - Hodonín21 000JHM I/43 opravy v úseku Černá Hora - Krhov21 900JHM
Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/49 opravy v úseku Pozděchov - Val. Polanka24 000ZLN I/55 opravy v úseku Hulín - Spytihněv40 000ZLN I/57 opravy v úseku Vsetín - Val. Příkazy60 000ZLN I/11 opravy v úseku Hambálky - Ztracenka31 900OLM I/35 opravy v úseku Olomouc, Foerstova - Hranice48 000OLM I/44 opravy v úseku Vlachov - Loučná nad Desnou25 950OLM I/46 opravy v úseku Olomouc - Čabová28 500OLM I/47 opravy v úseku Osek - Lipník15 500OLM I/55 opravy v úseku Olomouc, Rolsberská - křiž. III/ OLM I/60 opravy v úseku Vápenná - Žulová22 700OLM I/11 opravy v úseku Opava - Svrčinovec60 000MRS I/45 opravy v úseku Krnov - Bruntál20 000MRS
Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/46 opravy v úseku hranice Ol. Kraje - Sudice80 000MRS I/48 opravy v úseku Zelinkovice - Dub30 000MRS I/56 opravy v úseku Bílá - Ostravice50 000MRS I/58 opravy v úseku Ostrava - N. Bělá40 000MRS I/59 opravy v úseku Karviná - Ostrava59 964MRS I/67 opravy v úseku Karviná - Č. Těšín20 000MRS D1 opravy v úseku Mirošovice - Psáře45 933STC D11 opravy v úseku Nehvizdy - Sadská69 689STC D5 opravy v úseku Loděnice - Bavoryně68 993STC D1 opravy v úseku Humpolec - Úsobí5 687JHM D2 opravy v úseku Brno - Kostice47 355JHM
Investice do oprav v roce 2007
Údržba a opravy železnic V roce 2007 bylo vloženo do zajištění provozuschopnosti tratí 6,662 miliardy korun Z uvedené částky bylo 5,387 miliardy korun z rozpočtu SFDI a ze zdrojů SŽDC 1,274 miliardy korun Na opravy tratí bylo v roce 2007 mimořádně investováno 1,214 miliardy korun Ekonomicky nejnáročnější opravy v roce 2007 na tratích: V roce 2008 jsou pro zajištění provozuschopnosti plánovány zdroje SFDI ve výši 6,8 miliardy korun a zdroje SŽDC ve výši 1 miliardy korun Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa – Liberec – Turnov – Železný Brod – Jaroměř (včetně tratě Bakov – Turnov – Libuň – Stará Paka) Svitavy – Chrudim – Moravany Ostrava Vítkovice – Český Těšín údaje v tis. Kč
Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Rozpočet SFDI v roce 2008 a výhled na roky
Příjmová struktura na rok 2008 Předpokládané příjmy SFDI v letech Příjmy SFDI v roce 2008 Druh příjmu Rozpočet 2008 výhled rozpočtu 2009 výhled rozpočtu 2010 Příjmy daňové a z poplatků Dotace ze státního rozpočtu Výnosy z privatizace Příjmy SFDI Druh příjmu Rozpočet 2008 Převody výnosů silniční daně Převody výnosů spotřební daně z minerál. olejů Převody výnosů poplatků za použití vybr. dálnic a silnic včetně mýtného Dotace ze státního rozpočtu Převody výnosů z privatizovaného majetku Příjmy SFDI Údaje jsou uváděny v tis. Kč.
Výdajová struktura na rok 2008 Výdajový rámec SFDI Hlavní příjemci (ŘSD, SŽDC, ŘVC) TSK, OMI Kraje – silnice II. třídy663 Náklady na elektronické mýtné Regionální dráhy Příspěvky (projektové práce, bezpečnost dopravy, cyklostezky) Výroba a distribuce dálničních kupónů SFDI Údaje jsou uváděny v tis. Kč.
Výdaje do DI v letech 2008 – 2010 Hlavní příjemci (ŘSD, SŽDC, ŘVC) Rozdělení dle zdroje financování z toho SFDI – schválený rozpočet SFDI – převody a rozpočtová opatření Fondy EU – OPD Nový úvěr EIB (kofinancování OPD) Fondy EU mimo OPD Schválené úvěry EIB Rozdělení dle hlavních příjemců z toho ŘSD SŽDC ŘVC Údaje jsou uváděny v tis. Kč.
Mimorozpočtové prostředky Potřeba ? Zdroje ? Formy ? - Sekuritizace - Projekty partnerství soukromého a veřejného sektoru Potenciál vhodných projektů ? Současný stav ?
Růst trhu PPP v Evropě Celková hodnota soutěžených PPP projektů v Evropě (bez Velké Británie) v roce 2005 byla zhruba 54 mld. Euro V roce 2006 potom 73 mld. Euro (meziroční nárůst 35 procent) Celková hodnota dokončených PPP projektů v roce 2005 byla 14 mld. Euro, v roce ,2 mld. Euro (meziroční nárůst 23 procent) Nejrychleji rostoucí trhy – Německo, Portugalsko, Itálie (04/05) zdroj: PPP centrum
Sekuritizace = prodej budoucích příjmů z mýta a dálničních kupónů Sekuritizace je prodej práv na existující a budoucí příjmy z elektronického mýta a dálničních kupónů, a to v dohodnutém objemu a na dohodnuté časové období Příjmy předává SFDI tzv. Special Purpose Vehicle („SPV“) SPV vydává dluhopisy, které jsou zajištěné budoucími příjmy a předává je soukromým investorům Příjmy z tohoto prodeje dostává SFDI, který je používá na rozvoj dopravní infrastruktury Dluhová služba vůči vydaným dluhopisům je uspokojována z průběžně vybraného mýta a z prodaných dálničních kupónů
SPV Investoři Příjmy z mýta a dálničních kupónů Dluhopisy zajištěné budoucími příjmy CZK US$ / EUR / CZK SFDI Zahraničí Česká republika Sekuritizace
Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Operační program Doprava
SFDI byl na základě písemné dohody s Ministerstvem dopravy coby Řídícím orgánem zapojen do implementační struktury OPD jako Zprostředkující subjekt SFDI uzavírá s příjemci (ŘSD, SŽDC a ŘVC) smlouvu o financování projektu, kontroluje a proplácí žádosti příjemců o úhradu výdajů, provádí kontroly realizace projektu SFDI příjemcům poskytuje jak prostředky na úhradu národního podílu, tak na předfinancování prostředků fondů Evropské unie SFDI pro financování projektů OPD sdružuje: - vlastní finanční prostředky, - prostředky na předfinancování, - prostředky z úvěrů Evropské investiční banky
Výhody zapojení SFDI Zjednodušení a urychlení čerpání finančních prostředků z fondů EU - Není třeba zpracovávat programovou dokumentaci dle vyhlášky 560/2006 Sb. - Čerpání je možné na základě předložené projektové žádosti Odstranění existujících duplicit původního systému - Optimalizace finančních toků - Pozitivní vliv na cash-flow SFDI Snížení administrativní náročnosti celého procesu
Úvěr EIB pro projekty OPD Podmínkou pro přijetí úvěru je jeho schválení ve formě zákona Příjemcem úvěru bude Česká republika – Ministerstvo financí Úvěr bude sloužit k zajištění dostatečné výše národního podílu Úvěr bude účelově určen na kofinancování projektů spolufinancovaných z fondů Evropské unie Výše úvěru bude 34 miliard s plánovaným čerpáním v letech 2008 – 2010 Úkolem SFDI bude uvolňování prostředků z úvěru příjemcům (úloha finančního manažera)
Systém financování OPD Ministerstvo financí Národní fond Státní rozpočet Ministerstvo dopravy Evropská komise SFDI Příjemce Prostředky státního rozpočtu – předfinancování prostředků FS a ERDF B A
Systém financování OPD 1Správce kapitoly státního rozpočtu si na základě jednání s MF narozpočtuje v kapitole MD prostředky na předfinancování prostředků FS a ERDF 2MD převádí ve čtvrtletních tranších prostředky pro předfinancování na SFDI pro oblasti podpory, ve kterých prostředky příjemců vyplácí SFDI 3Příjemce předkládá SFDI fakturu 4SFDI po kontrole a schválení proplácí prostředky příjemcům na krytí nákladů ve výši 100 procent (předfinancování i národní financování) 5SFDI současně poskytuje ministerstvu dopravy coby řídícímu orgánu podklady pro vystavení souhrnné žádosti 6Řídící orgán vystaví Souhrnnou žádost a požádá PCO (součást ministerstva financí) o proplacení prostředků ERDF a FS 7PCO provádí kontrolu předložené souhrnné žádosti, její zaúčtování (rozhodným datem pro stanovení kurzu pro přepočet prostředků z Kč na EUR je datum zaúčtování PCO) a následně úhradu prostředků ERDF a FS do státního rozpočtu kapitoly MD APCO žádá po provedení certifikace EK o doplnění prostředků na jeho účtu BEK žádost odsouhlasí a zasílá prostředky na účet PCO
Systém financování OPD Předpokládané výdaje SFDI v letech na akce spolufinancované z OPD - rozdělení dle priorit schválenopředpoklad schválenopředpoklad schválenopředpoklad SFDI OPD nové úvěry Priorita Priorita Priorita Priorita Priorita Celkem
Systém financování OPD Předpokládané výdaje SFDI v letech na akce spolufinancované z OPD - rozdělení dle druhu dopravní infrastruktury schválenopředpoklad schválenopředpoklad schválenopředpoklad SFDI OPD nové úvěry Silnice Železnice Vodní cesty Celkem
Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Předfinancování prostředků z fondů EU krajům
Základní informace o předfinancování SFDI poskytuje předfinancování krajům od roku 2005 Předfinancování se týká pouze evropského podílu na financování akce V případě krajů se předfinancování týká akcí na silnicích II. a III. třídy Příjemcem z rozpočtu SFDI jsou kraje nebo jimi zřízené příspěvkové organizace Podmínkou pro poskytnutí finančních prostředků je předložení dokumentu, kterým byla akce schválena ke spolufinancování, a investičního záměru akce Na žádost příjemce vydává SFDI Potvrzení o účasti rozpočtu SFDI na předfinancování akce spolufinancované z fondů EU Finanční prostředky jsou uvolňovány na základě Smlouvy o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu SFDI na daný rok
Přehled předfinancování v letech Rok Celkem Půjčeno Vráceno Zbývá vrátit Počet akcí * mil. Kč * Některé akce byly financovány ve více letech
Požadavky krajů na předfinancování v roce 2008 Celkem ve schváleném rozpočtu SFDI mil. Kč Celkem upravené požadavky krajů mil. Kč
Finanční toky v rámci ROP v roce 2008 (ex-post platby) Platební a certifikační orgán (Ministerstvo financí) Ministerstvo Pro místní rozvoj Řídící orgán (Regionální rada) Příjemce (Kraj) Státní fond dopravní infrastruktury – Vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace 2 – Poskytování prostředků v termínech dle Rozhodnutí 3 – Vydání Potvrzení o účasti rozpočtu SFDI na předfinancování 4 – Schválení projektu ke spolufinancování z fondů EU 5 – Poskytnutí předfinancování na základě žádosti doložené fakturami po uhrazení národního podílu 6 – Žádost o EX-POST platbu prostředků z rozpočtu Regionální rady 7 – Převod prostředků z rozpočtu Regionální rady 8 – Vrácení prostředků na předfinancování 9 – Vystavení souhrnné žádosti o platbu (podléhá souhlasu MMR) 10 – Platba na příjmový účet správce kapitoly MMR 1 6
Návrh změny finančních toků v rámci ROP 2009 (ex-ante platby) Platební a certifikační orgán (Ministerstvo financí) Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán (Regionální rada) Příjemce (kraj) – Vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace 2 – Poskytování prostředků v termínech dle Rozhodnutí 3 – Schválení projektu ke spolufinancování z fondů EU 4 – Převod prostředků z rozpočtu Regionální rady 5 – Vyúčtování předchozí platby a žádost o další EX-ANTE platbu 6 – Vystavení souhrnné žádosti o platbu (podléhá souhlasu MMR) 7 – Platba na příjmový účet správce kapitoly MMR
Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Děkuji za pozornost ?