EGovernment v České republice Současnost a priority do roku 2020 Ministerstvo vnitra odbor eGovernmentu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Interaktivní personální portál
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Cloud review Praha 17. května naplňovat práva a povinnosti občanů, institucí i sama sebe, při respektování platné právní úpravy být efektivní být.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Spisová služba ICZ Lite, verze (eGON) Spisová služba pro obce a zřizované organizace města Milevska Marek HRADIL, město Milevsko CZ.1.04/4.1.00/
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
NEZISKOVÉ ORGANIZACE Ing. Alica Kavanová. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY 1. Účelová funkce a důvody založení:  n n n není založena za účelem zisku  d d
PŘEHLED ZAJÍMAVOSTÍ Z KONFERENCE INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2013 Mgr. Tomáš Lechner, VŠE v Praze.
Jak lze využít infrastrukturu CzechPOINT v rámci úřadu Mgr. Jarmila Šmardová
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
EGonovi tluče srdce!!!. Revoluce ve veřejné správě! Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
Tvorba Národní strategie elektronického zdravotnictví České Republiky 2015 – 2020 Prezentace pro Zdravotní výbor PSP ČR 27. ledna
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, a datové schránky Brno KrÚ JMK.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT. 2 Administrativní bezpečnost Režimová bezpečnost Ochrana spisové agendy Automatizované prostředky spisové.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Krajský úřad Zlínského kraje
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Základní registry- základní informace
model fungování a praxe
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Regionální environmentální centrum ČR
RASC Standardy řízení služeb
eRecept – komunikace se základními registry
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra - ředitelka sekce
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
2. ČNB a její role v platebním styku.
ÚPDI - Úřad pro přístup k dopraní infrastruktuře
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výchova k občanství Státní správa a samospráva
Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů pro výkon prioritních agend veřejné správy (PMA 3) reg. č. CZ /0.0./0.0/15_019/
Centralizované rozvojové projekty 2017
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Smart Administration Strategie
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB)
Program na podporu lesních ekosystémů
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
Matriční úřad.
Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
REGISTR OBYVATEL (ROB)
Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Informační systém základních registrů
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

eGovernment v České republice Současnost a priority do roku 2020 Ministerstvo vnitra odbor eGovernmentu

Obsah prezentace 1) Základní cíle a strategie eGovernmentu 2) Příklady služeb eGovernmentu občanům 3) Rozvoj eGovernmentu v nadcházejících letech 2

1) Základní cíle a strategie eGovernmentu

Cíle eGovernmentu Od nekoordinovaného řízení ICT státu ke koordinovanému, které bude vycházet z Národního architektonického plánu; Od vysoké závislosti na externích dodavatelích ICT k vlastní kompetenci k řízení a provozu ICT; Od nejednotných procesů veřejné správy ke standardizovaným, efektivním a měřitelným službám ICT ve veřejné správě a samosprávě; 4

Cíle eGovernmentu Od izolovaných IS ke sdíleným ICT službám, od izolovaných prostředí ke koordinované síti Národních a regionálních datových center; Od izolovaných identitních systémů k jednotným identitním systémům uživatelů služeb; Od úředních přepážek k digitální samoobsluze 5

Rada vlády pro informační společnost vznikla usnesením vlády v roce 2014 má 27 členů; trvale pověřeným předsedou je náměstek ministra vnitra pro řízení sekce ICT hlavním cílem činnosti je rozvoj veřejné správy a eGovernmentu, především v oblastech vyplývajících ze strategických dokumentů Evropské komise a vlády ČR (Strategický rámec rozvoje veřejné správy České republiky pro období , Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti ČR , Národní program reforem České republiky 2014 a Evropa 2020).Strategický rámec rozvoje veřejné správy České republiky pro období Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti ČR Národní program reforem České republiky 2014Evropa

Strategický rámec rozvoje veřejné správy ČR

2) Příklady služeb eGovernmentu občanům -Datové schránky -Czech POINT -výpis z bodového hodnocení řidiče -ověřený snímek katastrální mapy

Datové schránky cílem je nabídnout elektronickou alternativu doručování, která: –garantuje dodání a doručení (na rozdíl od u) –garantuje identitu uživatelů (na rozdíl od u) –garantuje bezpečnost –stejné podmínky doručení fikcí (10 dnů od oznámení o dodání zásilky) 9

Datové schránky Statistika 10

Czech POINT univerzální kontaktní místo veřejné správy poskytující občanům ověřené výstupy z informačních systémů a evidencí VS dostupný na poštách, notářstvích, úřadech samosprávních subjektů, pracovištích hospodářské komory a zastupitelstvích Czech pro vnitřní potřeby orgánů veřejné moci Czech pro fyzické osoby, podnikající osoby i právnické osoby 11

Czech POINT Statistika (k ) Pokrytí: 7142 kontaktních míst Czech POINT –5 686 samospráva + zastupitelské úřady –980 pobočky České pošty –477 ostatní (notáři, hospodářská komora) Uživatelé systému: Počty transakcí – výpisů – konverzí na žádost – konverzí z moci úřední 12

Výpis z bodového hodnocení řidiče 13

Ověřený snímek katastrální mapy 14

3) Rozvoj eGovernmentu v nadcházejících letech -novelizace legislativy -projektové okruhy Specifického cíle 3.1 -úplné elektronické podání -prvky procesního řízení ve veřejné správě

Novelizace legislativy novela zákona 111/2009 Sb. o základních registrech –kodifikace rejstříku orgánů veřejné moci (ucelené informace o orgánech veřejné moci a soukromoprávních uživatelích údajů) –sjednocení definic orgánů veřejné moci v zákonech 111/2009 Sb. o základních registrech a 300/2008 Sb. o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů –odstranění neefektivních prvků procesů registrace agend a působností orgánů veřejné moci návrh zákona o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce –bude do předložen vládě (Legislativní rada vlády) –Implementuje části nařízení eIDAS týkající se elektronické identity a elektronického dokumentu (nahradí elektronický podpis) 16

Projektové okruhy SC

Úplné elektronické podání 18 autentizace životní situace formulář eOP ISDS IdP.. předvyplnění formuláře vstup uživatele validace dat PDF otisk před podáním DS – AIS AIS PODÁNÍ občan OVM Uložit AIS, dat.fond... Identita výběr

Prvky procesního řízení ve veřejné správě 19 Strategický rámec rozvoje veřejné správy 2014 – 2020 Globální cíle a strategie Výstupy PMA (Projekt PMA) Metodika modelování agend Procesní modely Typové ukazatele procesů Standard agendy (Projekt A121) Aktualizace procesů agendy dle platné legislativy Výběr a upřesnění ukazatelů Měření výkonnosti na 30 vybraných OVM Definice standardu agendy Integrovaný systém řízení výkonnosti a kvality úřadu Instanční procesní model agendy (40 procesů) Systemizace pracovních rolí ve vazbě na typy procesů Optimalizovaná sestava KPIs agendy (úřad – agenda – úředník) Procesně generované pracovní náplně úředníků Kompetenční modely úředníků pro výkon agendy Výkonnostní modely úředníků provázané na standard agendy MVČR MÚ

Děkuji za pozornost. Mgr. Jiří Klein odbor eGovernmentu