Krizová krevní politika ČR. V České republice je problematika zajištění dodávek transfuzních přípravků řešena ve spolupráci resortů zdravotnictví a obrany.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Advertisements

Systém hospodářských opatření pro krizové stavy
Informační systém krizového řízení kraje
Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Útvar krizového řízení
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
Nouzové přežití obyvatelstva
Nouzové přežití obyvatelstva a humanitární pomoc
Taktická a prověřovací cvičení
Základy krizového řízení
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM.
Ochrana kritické infrastruktury
PROCES KOORDINACE ODBĚRU ORGÁNŮ
Koncepce environmentální bezpečnosti
Krajský úřad Vysočina, ul. Žižkova 57, Jihlava
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Letecká záchranná služba
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Projektový záměr Inovace Státní Imisní Sítě a nástrojů hodnocení kvality ovzduší (ISIS) Jan Macoun, Český hydrometeorologický ústav
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Poradenství. Systémová integrace. Outsourcing. Infrastruktura. Technologie serverů. KRIZOVÉ ŘÍZENÍ Celostátní krizové řízení v pojetí Unisys Hradec Králové,
Otevření trhu s elektřinou, první rok zkušeností a jak dále AEA – Sdružení velkých spotřebitelů energie 5. března 2003 Praha.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
1 Komunikace VZ s operačním střediskem. 2 Při komunikaci mezi VZ a OPIS je nutné vycházet ze zásad, které jsou uvedeny ve vyhlášce č.247/2001 a č.328/2001.
Akademie Hasičského záchranného sboru České republiky Základní informace.
INTEGROVANÉ BEZPEČNOSTNÍ CENTRUM krok k bezpečnému regionu Ing. Evžen Tošenovský Dr. h. c. hejtman Moravskoslezského kraje.
Roční zpráva o stavu požární ochrany Kraje Vysočina za rok 2014.
Taktické postupy a organizace řízení českých záchranných složek integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události Plk.Ing.Martin Sviták Náměstek.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Narušení bezpečnosti. OBSAH: Vymezení základních pojmů vážících se k narušení bezpečnosti Řízení bezpečnosti území Nástroje veřejné správy využitelné.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
MUDr. Marek Slabý předseda AZZS ČR. Zdravotnická záchranná služba je zdravotní službou dle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, v jejímž rámci.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Havarijní plán kraje.
Humanitární pomoc - HZS ČR
STÁLÝ ZDRAVOTNĚ HUMANITÁRNÍ PROGRAM MEDEVAC
Je kybernetická bezpečnost dostačující?
Akademie Hasičského záchranného sboru České republiky
Kalamitní situace - opatření
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Relevantní legislativa a dokumenty – viz dále
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
SEKCE OBRANNÉ POLITIKY A STRATEGIE MINISTERSTVA OBRANY
SEKCE OBRANNÉ POLITIKY A STRATEGIE MINISTERSTVA OBRANY
Příprava občanů k obraně státu …
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úkoly k zajišťování obrany státu
Zdravotnictví v systému krizového řízení
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Transkript prezentace:

Krizová krevní politika ČR

V České republice je problematika zajištění dodávek transfuzních přípravků řešena ve spolupráci resortů zdravotnictví a obrany na celostátní úrovni pro situace, kdy v jednom místě a čase nastává jejich naléhavá potřeba a zároveň potřeba jejich většího množství než činí zásoby v regionu. Jedná se o:  mimořádné události (havárie, hromadná neštěstí),  teroristický útok,  válku. Krizová krevní politika ČR (KKP ČR)

Start KKP ČR - v roce 2005 (aktualizace 2009) schválen vládou ČR Plán operační přípravy státního území - v roce 2006 usnesením Bezpečnostní rady státu zadán úkol vytvoření Metodiky KKP - v roce 2007 schválena Koncepce krizové připravenosti zdravotnictví ČR - v roce zpracování Metodiky KKP, uzavření smluv, spuštění informačního systému - v roce 2008 první prověření systému – zahájení činnosti -Garantem KKP ČR je MZ ČR – Odbor bezpečnosti a krizového řízení  – Gruzie požádala o humanitární pomoc mezinárodní společenství včetně NATO MZ oslovilo všechna KTC ČR a požádalo ÚVN o koordinaci zajištění humanitární dodávky transfuzních přípravků do Gruzie  – činnost systému KKP ČR je plně funkční Krizová krevní politika ČR

 garance dostupnosti transfuzních přípravků a krevních derivátů – po celém území ČR (v extrémním případě válečného konfliktu na území ČR představuje kalkulovaná denní potřeba až jednotek erytrocytů)  garance dostatečného množství transfuzních přípravků  dostupnost a dostatečné množství transfuzních přípravků jsou zajištěny prostřednictvím definovaných krizových transfuzních center, jejichž zřizovateli jsou Ministerstvo zdravotnictví a Ministerstvo obrany (Věstník MZ č. 3/2008). Krizová krevní politika ČR Základní principy

Smluvní zajištění Krizová krevní politika ČR Mezirezortní dohoda mezi MZ a MO ČR - Smlouva mezi KRIZOVÝMI TRANSFUZNÍMI CENTRY (KTC) a ÚSTŘEDNÍM INFORMAČNÍM A LOGISTICKÝM CENTREM (ÚILC) - Smlouva mezi KTC a regionálními subdodavateli  mezi resorty zdravotnictví a obrany je vytvořen systém smluvních vztahů, který garantuje jednotnou organizaci, definuje jak minimální povinné zásoby, tak i minimální denní limity pro dodávky z jednotlivých krizových transfuzních center a koordinaci dopravy Legislativa - 239/2000 Sb. Zákon o integrovaném záchranném systému - 240/2000 Sb. Zákon o krizovém řízení

Aktivace systému KKP ČR Systém zajištění distribuce krve bude aktivován při:  mimořádné události při vyhlášení poplachu druhého a vyššího stupně podle příslušného poplachového plánu integrovaného záchranného systému, je-li řešen hromadný urgentní příjem postižených osob  vyhlášení krizového stavu, při němž došlo k hromadnému urgentnímu příjmu postižených osob  stavu ohrožení státu nebo válečném stavu O aktivaci systému může požádat kterékoliv KTC na základě vyhodnocení konkrétní situace. Systém aktivuje ÚILC. Krizová krevní politika ČR

Úkoly KTC  garantovat okamžitou dodávku min. 200 jednotek erytrocytů a 200 jednotek plazmy denně  skladovat a obnovovat zásoby albuminu v množství 2000 g v každém KTC  skladovat a obnovovat potřebné zásoby odběrových souprav a diagnostik pro zpracování odběrů krve v každém KTC  denně aktualizovat jednotnou informační databázi o zásobách transfuzních přípravků  prověřovat připravenost systému Krizová krevní politika ČR

 ÚKOLY ÚSTŘEDNÍ VOJENSKÉ NEMOCNICE PRAHA Logistické centrum (ÚILC)  Aktivuje KRIZOVÁ TRANSFUZNÍ CENTRA  provádí koordinaci distribuce transfuzních přípravků  spravuje jednotnou informační databázi transfuzních přípravků  prověřuje funkčnost systému  zabezpečuje, naplňuje a obnovuje sklad zmražených erytrocytů Krizová krevní politika ČR

KTC ČR 1. HTO ÚVN Praha, které je současně ÚILC 2. Transfuzní oddělení FN Praha – Královské Vinohrady 3. Transfuzní oddělení FN Plzeň 4. Transfuzní oddělení FN Hradec Králové 5. Transfuzní a tkáňové oddělení FN Brno 6. Transfuzní oddělení FN Olomouc 7. Krevní centrum, FN Ostrava

Spádové oblasti KTC v ČR Krizová krevní politika ČR