Strategický marketing, 2013 Doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Třetí kariéra Věk jako příležitost – využijme potenciál zaměstnanců 50+ Diskusní seminář „Rovné šance na trhu práce“ Kateřina Kubešová, EXPERTIS PRAHA.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 Vývoj a koncepce nového univerzitního webu Ondřej Kudlík
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza controllingu ve vybraném podniku Autor bakalářské práce:
Název projektu: Moderní škola
Společenská odpovědnost ve školství
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Základy pedagogické metodologie
Marketingový plán společnosti
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Informační gramotnost
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Digitální učební materiál
UK01-KA
Ekonomická analýza stavebního podniku ve fázi založení a růstu
Máte zájem o více informací?
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Prodeji produktu nebo služby
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Akční plán - plánované společné aktivity
Transkript prezentace:

Strategický marketing, 2013 Doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.

Studijní materiály 6 témat se zdroji je k dispozici na z toho zdarma ke stažení jsou k dispozici skripta: -Linhart, Z. (2003) Marketing. ČZU Praha, ISBN LINHART, Z. Prognostika a plánování. ČZU Praha, ISBN

Literatura: Čichovský, L. (2013) Strategický marketing, DIANOUX, C., LINHART, Z., KETTNEROVÁ, J. Advertising in Czech and French Magazines. International Business Press, Haworth Press. Journal of Euromarketing 16, no.1-2, Print ISSN , Electronic ISSN DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Universita Karlova, Vydavatelství Karolinum. Praha ISBN HOFSTEDE, G., HOFSTEDE, G., J. Kultury a organizace: Software lidské mysli. Filosofická fakulta University Karlovy, Praha, Horáková,H:Strategický marketing, Grada, Praha, 2001 KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Mc GRAW HILL ISBN KOTLER, P. Marketing Management. Prentice-Hall International Editions, Englewood Cliffs, N.J ISBN Linhart, Z. (2003) Marketing. ČZU Praha, ISBN LINHART, Z. Prognostika a plánování. ČZU Praha, ISBN LINHART, Z., SKOŘEPA, L., HES, A.: Marketing vědy. Kernberg Publishing ISBN Mallya,T.:Základy strategického řízení a rozhodování, Grada, 2007 Porter,E.M.: Konkurenční strategie, Victoria Publishing, Sedláčková,H.: Strategická analýza, C.H.Beck, 2000 Strnad,P.,Dědková,J.: Strategický marketing, TU Liberec, 2009 Časopisy – elektronické vyhledávače (vyhledané články jsou na ČZU zdarma ke stažení): České: Marketing magazine, Trend marketing, Strategiehttp://

Cíl předmětu Cílem předmětu je naučit se odvozování strategické akce a závazku v osobní kompetenci studenta přejít od role "born global" k roli "MNC" s partnery projektu, který uspokojí potřeby spotřebitele na 10 let.

Abstrakt Pro dosažení trvalého konkurenčního předstihu nízkými náklady, odlišením, zaměřováním pozornosti, rychlostí, inovativností, globálním rozměrem, pozicí a podobně od strategie odvozené od trhu ("market driven") přejít na strategii, která trh řídí ("market driving"). Ta je typická pro firmy, které nikdy nedělají marketingový výzkum, jako například IKEA nebo APPLE. Jejich know-how zavádí budoucí životní styl spotřebitelů pomocí modifikace 4P. Pokud jsou užitky nebo zdroje neznámé, tak se do textu výběrového řízení píše pouze výstupní požadavek "Zůstat na trhu s technologií 10 let." Metody pořízení znalostí: Analýza je prováděna metodou segmentace, targetingu a positioningu s technikami "panel domácností a maloobchodů", "senzorická analýza", "průzkum a výzkum", kterými student pořizuje data pro svůj plán modifikace marketingového mixu. Techniky pořízení dovedností dotazníkem a pozorováním jsou také vyučovány na příkladech až do úrovně získání dovedností v práci s otázkami. Práce s daty: Kritériem volby otázek je omezování lživosti odpovědí. Začíná se otázkou na zkušenost a je možné pokračovat škálami na nevědomé nebo standardizovanými výčty možností na vnímané charakteristiky trhu. Užití: Projekt (seminární práce) autora spolu s plány partnerů a slouží jako "marketingová studie, která se přikládá k žádosti o úvěr, například na vývoj a zavedení nového výrobku na trh. Příklady: Studentům je nabídnuto prostředí Google Analytics k experimentům s propagační zprávou a jejím ztvárněním. Není vyloučeno použití dovednosti v provádění senzorické analýzy. Principy strategického marketingu: permanentnosti, variantnosti, interdisciplinární tvůrčí přístup, vědomí práce s rizikem

Výukové prostředí Webové stránky předmětu Strategický marketing ukazují dvojí pohled. -Na hlavní stránce jsou uspořádány komentáře k procesům a dokumentaci projektového cyklu -Na stránce „Studijní materiály“ (odkaz je vlevo nahoře) se objeví seznam anotací ke zdrojům s odkazem na podrobnou informaci

Změna postoje - NUTNÁ Student musí být schopen interpretovat běžná schémata z experimentálního konceptu market driven do strategického konceptu market driving. Viz příklad bostonské matice, kde na výuce byla dle teorie polarizace odlišena role MNC a born globals. Prosím, nestudovat z *.ppt prezentací, ale z článků ve vědeckých časopisech. JEN TAM JE ODVOZOVÁN CÍL, SESTAVOVÁNA A NAPLŇOVÁNA METODIKA, PROVEDENO MĚŘENÍ, ZPRACOVÁNÍ A INTERPRETACE DAT!!!! V UČEBNICÍH JE JEN NÁZOR AUTORA!!! MĚJTE NA MYSLI: Objev zdroje pro udržení trhu nejméně 10 let