MALÁ MATURITA MODERNÍ TANEC Marcela Jandová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov Školní rok 2006/2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NIPOS TANEČNÍ A POHYBOVÁ VÝCHOVA z pohledu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu 1) výzkum 2) vzdělávání 3) příklady.
Advertisements

TANEC Co to vlastně tanec je?
Hodnotová orientace svobodné generace
VÍKENDOVÉ SEMINÁŘE S CRISTIANEM ALMODOVAREM FONTANELA, Korunní 35, PRAHA 2 Informace a přihlášky: flamenkin.cz, tel: CRISTIAN.
Zdraví a krása Chlapci i děvčata 8. ročníků o tom něco vědí. V rodinné výchově na toto téma tvořili koláž a komentovali svoje dílo.
Grafika Martina Fabianová, Lyra. … rozhodla jsem se zúčastnit se grafické části VZSST z trošku jiné stránky, tak doufám, že mě s tím hned nevykopnete.
Poslání, principy a metoda skautingu
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Klub irských tanců Texty pro moderátory a do propagačních materiálů.
Hudba a tanec (music and dance)
Charakter, sexualita a zodpovědnost MUDr. Marcela Rozehnalová, CEVAP
Představení skupiny OlgaŠtěpánka JanaFatima Propagace skupiny.
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Dramatika pro děti Workshop ARAS Strana 1.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
AMERIKANIZACE.
Figurální malba pomocí projekce
Nikdy nesuď nikoho, podle toho, jak vypadá
Imaginace.
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Perioda raného mládí Ondřej Turek 1A. Dělení  Raný školní věk (mezi 6-7. a 8-9.)  Střední školní věk (mezi 8-9. a rokem)
Břišní tanec * Ačkoliv si lidé v dnešní době myslí, že se jedná o svůdný tanec, jehož cílem je pobavit muže, ve skutečnosti bylo mužům dovoleno sledovat.
Prezentace pro ESPG Daniela Černá
Rodina a vzory Existují kladné vzory pro dnešní rodinu?
Street Dance.
G A L A K O N C E R T tělocvična ZŠ Novosedlice, VE PROSPĚCH DĚTÍ POSTIŽENÝCH VLNOU TSUNAMI V JV ASII.
Tanec Pohybová činnost (akt) vyjadřující prostřednictvím pohybů a gest bezprostřední, subjektivní pocity tanečníka v rámci určité myšlenky (stylizace,
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
SALSA.
Je zbožnost cool? ZAJÍMAVÁ ZÁBAVNÁ PŘITAŽLIVÁ. Jak lidé kolem nás vidí zbožnost? Je to něco společného s Bohem Je to nuda Nejspíš to nemá žádný praktický.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Příprava na výkon povolání
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zkušenosti české a slovenské veřejnosti se systemickými konstelacemi - výsledky pilotního průzkumu PhDr. Vojtěch Černý, Ph.D. Mgr. Kateřina Grofová.
GYMNASTIKA. CO TO JE GYMNASTIKA ? Gymnastika je soubor tělesných cvičení, jehož cílem je všestranný rozvoj lidského těla a udržení zdatnosti a celkově.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Stehlíková Název materiálu: VY_12_INOVACE_EVH.3.Ste.10_Balet Datum:
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
P. uč. Zelinková a P. uč. Solnařová MATEMATIKA X MATEMATIKA.
JAK SI UŽÍVAT? Jak žít, ať z toho něco mám? Co má vlastně cenu? A je to vůbec důležité? Co má vlastně cenu? A je to vůbec důležité? 7x VÍC.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Národní týden manželství „Manželství je víc než kus papíru“ únor, 2015.
9 LET PROŽITÝCH NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE. 1. TŘÍDA Všechno začalo jednou ráno, když nás rodiče poprvé dovedli do školy. Tím dnem začala naše devítiletá docházka.
..kam jdu a odkud přicházím.. Sestavil: Willi Nowak.
SOFTWARE Operační systémy.
Čím chci být ,až vyrostu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
PROJEKT MÁLOTŘÍDKY SPOLEČNĚ
Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny Fakulta sociálních studií
ANNA MIHAD SHEHAHATA BAJTÍK 2017
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
ČÍM CHCI BÝT, AŽ VYROSTU? Václav Pfleger.
ESTETICKÁ SKUPINOVÁ GYMNASTIKA
Tanec Vypracovala: Natálie Odehnalová 9. C ZŠ Masarova Garant: p. uč
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Vítám vás na prezentacích IX.ročníků
Čím chci být až vyrostu…
Východiska pro rozvoj kreativity
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní škola T. G. Masaryka Blatná, okr. Strakonice
ZŠ T. G. Masaryka Blatná, okres Strakonice
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
Tanec.
T-report Vyšetření genetického materiálu pacientů s vrozenými změnami chromosomů Anna Vichrová v Brně 2018.
Transkript prezentace:

MALÁ MATURITA MODERNÍ TANEC Marcela Jandová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov Školní rok 2006/2007

FOTKA

ÚVODEM Moderní tanec jsem si vybrala proto, protože se tancem zabývám odmalinka a ráda bych Vám řekla, co to vůbec je moderní tanec. Kdy ve světě začal vznikat, jak se rozšiřoval.A jak k tomu přistupuji já a lidé ve světě.A jak se ve světě prokopával k uznání. Moderní tanec jsem si vybrala proto, protože se tancem zabývám odmalinka a ráda bych Vám řekla, co to vůbec je moderní tanec. Kdy ve světě začal vznikat, jak se rozšiřoval.A jak k tomu přistupuji já a lidé ve světě.A jak se ve světě prokopával k uznání.

MODERNÍ TANEC Moderní tanec je tanec jako každý jiný. Tanec však není pohyb těla do hudby.Tanec je radost a štěstí, a proto by se měl uznávat nejenom tady u nás v Čechách, ale po celém světě. Tančit toť žít. Moderní tanec je tanec jako každý jiný. Tanec však není pohyb těla do hudby.Tanec je radost a štěstí, a proto by se měl uznávat nejenom tady u nás v Čechách, ale po celém světě. Tančit toť žít.

JAK SE VYVÝJEL TANEC Moderní tanec se začal vyvíjet až začátkem tohoto století v Americe. Nejznámějšími a v dnešní době nejrozšířenějšími technikami jsou: technika Marty Graham, José Limona, Lestera Hortona, Mercei Cunninghama a jazz dance. Moderní tanec se začal vyvíjet až začátkem tohoto století v Americe. Nejznámějšími a v dnešní době nejrozšířenějšími technikami jsou: technika Marty Graham, José Limona, Lestera Hortona, Mercei Cunninghama a jazz dance. V moderním tanci se učíme pracovat se všemi svalovými oblastmi, učíme se pracovat s energií,využívat tíhy těla a tělesných protitahů,správné postavení těla, práci s prostorem a podlahou. V moderním tanci se učíme pracovat se všemi svalovými oblastmi, učíme se pracovat s energií,využívat tíhy těla a tělesných protitahů,správné postavení těla, práci s prostorem a podlahou.

HISTORIE MODERNÍHO TANCE Na počátku 20.století vznikl nový myšlenkový směr, který se ubíral cestou s ohledem na individualitu, základní životní potřeby rituálů a víry, obyčejnost, výrazovost a emotivnost. Moderní tanec se dostával do popředí a stal se uznávanou uměleckou formou svobodného projevu všech lidí, kteří chtějí tvořit. Na počátku 20.století vznikl nový myšlenkový směr, který se ubíral cestou s ohledem na individualitu, základní životní potřeby rituálů a víry, obyčejnost, výrazovost a emotivnost. Moderní tanec se dostával do popředí a stal se uznávanou uměleckou formou svobodného projevu všech lidí, kteří chtějí tvořit. Mnoho moderních choreografů a tanečníků shlíželo k baletu jako negativnímu světlu. Isidora Duncan považovala balet za stejně bezvýznamný jako gymnastiku. Marta Graham to viděla jako formu nic neříkající americkému lidu. Pro Merce Cunninghama byly prvky z klasického baletu základní složkou v jeho choreografiích, které však přeměnil do zcela odlišné podoby v porovnání s klasickou formou. Mnoho moderních choreografů a tanečníků shlíželo k baletu jako negativnímu světlu. Isidora Duncan považovala balet za stejně bezvýznamný jako gymnastiku. Marta Graham to viděla jako formu nic neříkající americkému lidu. Pro Merce Cunninghama byly prvky z klasického baletu základní složkou v jeho choreografiích, které však přeměnil do zcela odlišné podoby v porovnání s klasickou formou. Dvacáté století se stalo rozhodujícím obdobím pro oproštění se od zažité baletní formy. Stalo se dobou vzrůstající tvůrčí činnosti tanečníků a choreografů. Byl to čas šokovaného, překvapovaného a shovívavého publika. Tyto okolnosti pomohly pochopit, co je tanec. Byla to revoluce v pravém slova smyslu. Dvacáté století se stalo rozhodujícím obdobím pro oproštění se od zažité baletní formy. Stalo se dobou vzrůstající tvůrčí činnosti tanečníků a choreografů. Byl to čas šokovaného, překvapovaného a shovívavého publika. Tyto okolnosti pomohly pochopit, co je tanec. Byla to revoluce v pravém slova smyslu.

POKRAČOVÁNÍ Po vzestupu moderního tance na počátku 20.století, roku 1960 se začal rozvíjet tzv. postmodernismus. Taneční projev se otočil směrem k jednoduchosti, půvabu maličkostí, kouzlu netrénovaných těl a nesofistikovanému pohybu. Po vzestupu moderního tance na počátku 20.století, roku 1960 se začal rozvíjet tzv. postmodernismus. Taneční projev se otočil směrem k jednoduchosti, půvabu maličkostí, kouzlu netrénovaných těl a nesofistikovanému pohybu. Nejznámější hnutí,,No“ zavrhlo jakékoliv kostýmy, kulisy a vyprávění příběhů. Byl nakloněn k syrovému a neuhlazenému pohybu. Tak extrémní bylo myšlení této vlny. Vzhledem k tomuto extrému postrádal jakoukoliv kvalitu taneční performance a dlouho se neudržel. Proto se původní divadelní prostředky navrátily k moderním choreografiím. Nejznámější hnutí,,No“ zavrhlo jakékoliv kostýmy, kulisy a vyprávění příběhů. Byl nakloněn k syrovému a neuhlazenému pohybu. Tak extrémní bylo myšlení této vlny. Vzhledem k tomuto extrému postrádal jakoukoliv kvalitu taneční performance a dlouho se neudržel. Proto se původní divadelní prostředky navrátily k moderním choreografiím. Kolem roku 1980 tanec uzavřel celý kruh a současný tanec se stal čistým stylem a uznávanou součástí kultury. Působil společně s klasickým baletem jako dvě umělecké formy nyní pokojně žijící vedle sebe s trochou rivality a antipatie z předchozích období. V záměrně obratné pokračující rivalitě oslnila práce Twyly Sharp, která jako jedna z prvních dokázala propojit taneční avantgardu/současný tanec a balet. Kolem roku 1980 tanec uzavřel celý kruh a současný tanec se stal čistým stylem a uznávanou součástí kultury. Působil společně s klasickým baletem jako dvě umělecké formy nyní pokojně žijící vedle sebe s trochou rivality a antipatie z předchozích období. V záměrně obratné pokračující rivalitě oslnila práce Twyly Sharp, která jako jedna z prvních dokázala propojit taneční avantgardu/současný tanec a balet.

VÝZNAM MODERNÍHO TANCE PRO MALADÉ Celý život se točí kolem tance. Tanec přestává být tabu a přibývá těch, kteří chtějí víc než jen šlapat zelí v klubech při taneční hudbě. Mladá generace žije tancem, neboť tanec je životní styl. První, co Vám vytane na mysli jsou barevné kokrhele ve stylu punk. To jsou však již stařešinové a na plac se tlačí úplně jiné styly. Jsou pohodlnější, nejsou tak náročné na přípravu a údržbu a člověk se u nich vyblbne úplně stejně Celý život se točí kolem tance. Tanec přestává být tabu a přibývá těch, kteří chtějí víc než jen šlapat zelí v klubech při taneční hudbě. Mladá generace žije tancem, neboť tanec je životní styl. První, co Vám vytane na mysli jsou barevné kokrhele ve stylu punk. To jsou však již stařešinové a na plac se tlačí úplně jiné styly. Jsou pohodlnější, nejsou tak náročné na přípravu a údržbu a člověk se u nich vyblbne úplně stejně Tanec pomáhá zapojit teenagery do společnosti. V taneční skupině se naučí mladý muž nebo dívka užívat života plnými doušku, zdravému životnímu stylu a také žít s ostatními lidmi stejného a opačného pohlaví. Zjistí zcela přirozeným způsobem, že tělem dokáže rozhýbat i myšlení a své tvůrčí schopnosti. Je těžké rozmluvit a získat si důvěru dospívající mládeže. Zkušenosti ukázaly, že "děti", které se věnují tanci, jsou mnohem otevřenější při jednání s dospělými a mají nohu nakročenou do světa dětí i do světa dospělých, aniž by jim to dělalo větší problém. Každý hledá v dospívání svůj životní styl. Tanec je životní styl. Ovlivňuje myšlení, oblékání, způsob jednání, výběr hudby, kterou posloucháte. Tanec pomáhá zapojit teenagery do společnosti. V taneční skupině se naučí mladý muž nebo dívka užívat života plnými doušku, zdravému životnímu stylu a také žít s ostatními lidmi stejného a opačného pohlaví. Zjistí zcela přirozeným způsobem, že tělem dokáže rozhýbat i myšlení a své tvůrčí schopnosti. Je těžké rozmluvit a získat si důvěru dospívající mládeže. Zkušenosti ukázaly, že "děti", které se věnují tanci, jsou mnohem otevřenější při jednání s dospělými a mají nohu nakročenou do světa dětí i do světa dospělých, aniž by jim to dělalo větší problém. Každý hledá v dospívání svůj životní styl. Tanec je životní styl. Ovlivňuje myšlení, oblékání, způsob jednání, výběr hudby, kterou posloucháte.

VLASTNÍ CHREOGRAFE Nejdůležitější pro choreografa je výběr hudby. Hudbu by si měl nejlépe vybrat podle vlastního vkusu, ale nesmí to být příliš přehnané. Hudba by se měla líbit jak nám, tak i našemu okolí (divákům). Měla by se dát poslouchat a také by k ní měl mít choreograf osobní vztah. Důležitá je samozřejmě i choreografie.Měla by v sobě mít nápad, myšlenku a nějaký náboj.Neměly by se různé kroky dokola opakovat, aby to člověka nezačalo nudit. Měla by být zajímavá a samozřejmě by měla ladit s hudbou. Vytváření choreografie není zrovna lehké, vymyslet každý krok, aby byl reálný a ladil, to jen tak nejde. A na konec je také důležité i oblečení. Mělo by být pohodlné, aby se v něm dobře tancovalo, ale taky aby se hodilo k hudbě a sestavě. Rozhodně vše, co se točí kolem tanečního vystoupení, by mělo být zajímavé, jinak to přestane diváka bavit a bude se nudit. Tanec je těžká věc, ale krásná. 1.Výběr hudby 2.Secvičení choreografie 3.Výběr pohodlného oblečení

OBLEČENÍ NA TÉNINKY

MODERNÍ TANEC FOTO

TANEČNÍ FILMY

FILMY

ZÁVĚR Informace jsem získávala z různých zdrojů.Nejvíce asi z internetu, také od mé učitelky tancování, pak také něco málo z knih.Dosáhnout cíle se mi povedlo.Někdy s malými obtížemi, jelikož se informace o tomto druhu pohybu hledají špatně. Když se pořádně do toho opřete, tak se dá zvládnout všechno. Informace jsem získávala z různých zdrojů.Nejvíce asi z internetu, také od mé učitelky tancování, pak také něco málo z knih.Dosáhnout cíle se mi povedlo.Někdy s malými obtížemi, jelikož se informace o tomto druhu pohybu hledají špatně. Když se pořádně do toho opřete, tak se dá zvládnout všechno. Překvapení jsem neměla žádné, snad jen, že o tanci v naší republice toho moc nikdo neví, a tak se mi těžko sháněly různé informace.Tato práce je použitelná pro ty lidi, kteří by chtěli vědět něco o moderním tanci, nebo pro studenty tanečních konzervatoří. Překvapení jsem neměla žádné, snad jen, že o tanci v naší republice toho moc nikdo neví, a tak se mi těžko sháněly různé informace.Tato práce je použitelná pro ty lidi, kteří by chtěli vědět něco o moderním tanci, nebo pro studenty tanečních konzervatoří.

PODĚKOVÁNÍ Ráda bych poděkovala učitelům, kteří mi pomáhali s přípravou, zejména paní učitelce J.Topičové. A paní učitelce Jungmannové, mé učitelce tance, děkuji také nejen za praktické vedení a přípravu při této práci, ale i za přípravu na úspěšné složení talentových zkoušek na taneční konzervatoř. Ráda bych poděkovala učitelům, kteří mi pomáhali s přípravou, zejména paní učitelce J.Topičové. A paní učitelce Jungmannové, mé učitelce tance, děkuji také nejen za praktické vedení a přípravu při této práci, ale i za přípravu na úspěšné složení talentových zkoušek na taneční konzervatoř.

KONEC