Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Hotelové skupiny a řetězce Ročník / obor studia:IV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
OREA HOTELS představuje téměř 6000 připravených, komfortních hotelových lůžek, 1200 pohodlných míst u prostřených stolů s kvalitní současnou gastronomií,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Brno International Business School Britské vysokoškolské programy Ing. Zdeněk Urban, MBA Britské vysokoškolské programy Ing. Zdeněk Urban, MBA.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Projekt BP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Struktura podnikatelského plánu
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_09.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
EuroAgentur Hotels & Travel a.s. Největší český hotelový a gastronomický řetězec & Incomingová cestovní kancelář.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Styly řízení v hotelnictví Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Společenská výchova – Zásady chování v ubytovacích zařízeních
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Check- in.
Management a řízení hotelu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Právní a majetkové uspořádání hotelu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Hotelové skupiny a řetězce Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 639 Klíčová slova: Hotelová skupina, hotelový řetězec, IHG, Hilton, Accor, Best Western,OREA Anotace: Odborná prezentace pro výuku odborných předmětů na téma: Hotelové skupiny a řetězce.

Hotelové skupiny a řetězce

Základní pojmy Hotelová skupina ► Hotelová skupina představuje určitý počet hotelů vzájemně spojených právně – organizačními vztahy, neboli vlastnicky. Hotelový řetězec ► Hotelový řetězec představuje hotely, které jsou vzájemně spojeny společnou značkou. ► Vazba k řetězci je dána využitím licenčního práva k nehmotným statkům. ► Řetězec představuje provozovny stejného standardu vybavení a rozsahu poskytovaných služeb.

Historie hotelových řetězců ► Historie hotelových řetězců sahá do roku 1946, kdy prezident USA Rooswelt požádal leteckou společnost PanAm o vytvoření hotelové společnosti. ► Druhou významnou společností byla Holiday lnn, která zahajovala s prvním hotelem v roce 1952 a dnes po všech změnách ve vlastnictví a nákupu společnosti InterContinental patří k největším na světě a nese jméno InterContinetal Hotels Group.

Vlastnictví hotelů ► Vlastnictví hotelů zapojených do hotelových společností bývá často málo čitelné a mnohdy dochází k mylné představě o vlastníkovi hotelu. ► Hotely jako nemovitosti většinou vlastní soukromé osoby nebo právnické společnosti, finanční skupiny nebo banky. ► Světově známá jména jako Hilton, InterContinental apod. jsou velmi cenné značky ve vlastnictví hotelových skupin nebo ojediněle fyzických osob.

Výhody hotelových řetězců na straně zákazníka ► Výhody pro zákazníka plynou především ze záruky stejné kvality poskytnuté služby v rámci celé společnosti, kdekoliv na světě, bez ohledu na vzdělání a možnosti pracovníků toho místa, kde je hotel vybudován. ► Standardy a trénink zaměstnanců podle stanovených manuálů jsou prostředkem k dosažení stejné kvality. ► Další výhodou je přístup k rezervačnímu systému, který zajistí sítě společnosti kdekoliv na světě. ► Z propojení se systémy leteckých společností pak plynou další výhody pro zákazníka (rezervace všech služeb z jednoho místa, věrnostní benefity apod.).

Výhody hotelových řetězců na straně provozovatele ► Výhody na straně provozovatele hotelu spočívají především v marketingové síle jména společnosti, síle rezervačního systému a v přístupu k jednotné standardizaci. ► Nevýhodou je ztráta identity hotelu a omezení suverénnosti či rozhodovacích pravomocí majitele.

INTERCONTINENTAL HOTEL GROUP ► Více než pokojů, hotelů ve 100 zemích. Společnost má sídlo ve Velké Británii a sdružuje mimo jiné tyto hotelové značky:  InterContinental Hotels & Resorts – 170 hotelů, založeno v roce 1946,  Crowne Plaza Hotels & Resorts – 394 hotelů, 1. hotel otevřen v roce 1983,  Hotel Indigo – 38 hotelů, od roku 2004,  Holiday Inn Hotels & Resorts – hotelů, založeno v roce 1952,  Holiday Inn Express – hotelů, nová značka od roku 1991,  Staybridge Suites – 193 hotelů, od roku 1997,  Candlewood Suites – 297 hotelů, založeno roku ► V České republice je tento řetězec zastoupen těmito hotely: Intercontinental Praha (již od roku 1974, majitelem byl Čedok), Crowne Plaza Praha (2 hotely), Holiday Inn Praha (2 hotely), Holiday Inn Brno.

INTERCONTINENTAL HOTEL GROUP

WYNDHAM WORLDWIDE ► pokojů, hotelů v 66 zemích. Wyndham Hotel Corporation vznikla v Dallasu (USA) v roce ► V roce 2006 převzala některé značky zkrachovalé Cendant Corporation. Sídlí v Parsippany – Troy Hills, USA. Wyndham Worldwide je holdingová společnost pro Wyndham Hotels & Resorts, Group RCI a další hotelové značky:  Wyndham Hotels & Resorts  Ramada Worldwide  Days Inn  Super 8  Wingate  Baymont Inn & Suites  Microtel Inns & Suites ► V ČR má 3 hotely v Praze: Ramada Prague City Centre, Corinthia Towers Hotel Prague, Ramada Airport Hotel Prague. ► V ČR má 3 hotely v Praze: Ramada Prague City Centre, Corinthia Towers Hotel Prague, Ramada Airport Hotel Prague.

WYNDHAM WORLDWIDE

MARRIOTT INTERNATIONAL ► pokojů, hotelů v 67 zemích. ► Poprvé byla značka Marriott použita v roce 1927 ve Washingtonu, kde pan J. Willard Marriott založil restauraci. ► V roce 1937 jako první firma začíná dodávat občerstvení do letadel – základy cateringu. ► V roce 1957 otevírá první hotel. ► V současnosti sdružuje tyto hotelové značky:  Marriott Hotels & Resorts – 480 hotelů,  JW Marriott Hotels & Resorts – 40 hotelů,  Renaissance Hotels & Resorts – 140 hotelů,  Courtyard by Marriott – 800 hotelů,  Residence Inn by Marriott – 570 hotelů,  The Ritz-Carlton Hotel Company – 70 hotelů. ► V ČR jsou tyto hotely: Prague Marriott Hotel, Marriott Executive Apartments Prague, Courtyard Prague Flora, Courtyard Prague Airport, Boscolo Prague, Courtyard Pilsen.

MARRIOTT INTERNATIONAL

HILTON HOTELS ► pokojů, hotelů v 77 zemích. Dceřiná společnost BLACKSTONE GROUP. První hotel koupil pan Conrad Hilton v Cisco, Texas v roce 1919, byl to Mobley Hotel. První hotel s názvem Hilton byl otevřen v Dallasu v roce V současnosti zahrnuje mimo jiné tyto hotelové značky:  Hilton Hotels  Conrad Hotels  Doubletree  Embassy Suites Hotels  The Waldorf-Astoria Collection  Hampton Inn ► V ČR je společnost zastoupena těmito hotely: Hilton Prague Hotel a Hilton Prague Old Town.

ACCOR ► pokojů, hotelů ve více než 60 zemích. ► Historie společnosti se datuje do roku 1967, kdy byl otevřen první Novotel v Lille Lesquin. ► Accor je francouzská nadnárodní společnost, přední hotelový a restaurační řetězec. ► Zahrnuje 15 hotelových řetězců, od luxusních po ekonomické:  Formule 1 – 371 hotelů ve 14 zemích,  Etap – 369 hotelů v 11 zemích,  Ibis – 2* hotely, 800 hotelů ve 40 zemích,  Mercure Hotels – 3-4* hotely, 756 hotelů ve 49 zemích,  Novotel Hotels – 4* hotely, 387 hotelů ve 61 zemích,  Sofitel – 4-5* hotely, 172 hotelů v 52 zemích,  Pullman – nová značka 5* hotelů, do roku 2015 plánují otevřít 250 hotelů. ► V České republice jsou zastoupeny: Hotel Century Prague, Novotel Praha, Ibis Praha (4 hotely), Ibis Plzeň.

ACCOR

CHOICE HOTELS INTERNATIONAL ► Společnost byla vybudována na základech značky Quallity Inn, která byla průkopníkem v oblasti cenově přijatelného ubytování a v současnosti je celosvětovým franchisorem hotelů:  Cambria Suites, Comfort Inn, Comfort Suites, Quality, Sleep Inn, Clarion, MainStay Suites, Suburban Extended Stay Hotel, Econo Lodge, Rodeway Inn. ► Zastoupení v ČR:  Clarion Hotel Praha (3 hotely), Clarion Congress Hotel Ostrava, Clarion Hotel Grand Zlatý Lev v Liberci, Quality Hotel Praha, Comfort Hotel Praha.

CHOICE HOTELS INTERNATIONAL

BEST WESTERN INTERNATIONAL ► pokojů, přes hotelů ve více než 80 zemích. Společnost byla založena v roce 1946, sídlí ve Phoenixu (USA). ► V České republice je součástí řetězce Best Western několik hotelů v Praze, Brně, Plzni, Ústí nad Labem, Berouně, Uherském Hradišti.

OREA HOTELS ► Největším hotelovým řetězcem na území ČR je OREA HOTELS. ► V současné době jej tvoří více než 20 hotelů po celé České republice v těch nejatraktivnějších lokalitách. ► Hotely operují pod značkou:  OREA HOTELS EXCLUSIVE,  OREA HOTELS CLASSIC.

OREA HOTELS ► Společnost OREA HOTELS a.s. vznikla 1. září 2004 jako právní nástupce společnosti OREA spol. s.r.o., která byla založena v prosinci ► Cílem OREA HOTELS je rozšíření ubytovacích kapacit na trhu hotelů střední a vyšší kategorie nejen v České republice. ► Společnost hledá hotely střední a větší velikosti, které by si mohli od jejich vlastníků pronajmout nebo koupit za účelem provozování.

OREA HOTELS EXCLUSIVE ► je skupinou hotelů a restaurací pro náročné hosty očekávající širokou nabídku služeb, kvalitní vybavení a ten nejlepší servis třídy First Class:  OREA Hotel Anglický dvůr**** Mariánské Lázně  OREA Hotel Bohemia**** Mariánské Lázně  OREA Hotel Concertino**** Jižní Čechy  OREA Hotel Dvořák**** České Budějovice  OREA Hotel Dvořák**** Tábor  OREA Hotel Excelsior**** Mariánské Lázně  OREA Hotel Horal**** Krkonoše  OREA Hotel Monty**** Mariánské Lázně  OREA Hotel Palace Zvon**** Mariánské Lázně  OREA Hotel Pyramida**** Praha  OREA Hotel Voroněž I**** Brno  OREA Vital Hotel Sklář**** Krkonoše

OREA HOTELS CLASSIC ► je nejrozšířenější skupina hotelů a restaurací, rozsahem služeb a vybavením odpovídající nejpoptávanější třídě Standard:  OREA Hotel Bílý Hořec*** Krkonoše  OREA Hotel Colorado Grand*** Vysočina  OREA Hotel Devět Skal*** Vysočina  OREA Hotel Fontána I*** Luhačovice  OREA Hotel Fontána II*** Luhačovice  OREA Hotel Iris*** Jižní Morava  OREA Hotel Santon*** Brno  OREA Hotel Špičák*** Šumava  OREA Hotel Voroněž II*** Brno  OREA Wellness Hotel Horizont*** Šumava

Kontrolní otázky: 1. Co rozumíme pojmem hotelová skupina? 2. Co rozumíme pojmem hotelový řetězec? 3. Jaké jsou výhody a nevýhody hotelových řetězců? 4. Vyjmenujte nejvýznamnější hotelové řetězce v EU a ČR.

Použitá literatura ► KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 195 s. ISBN ► ► ► ► ► ► ► ►