Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Distribuční politika Petra Krajníková.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy Anotace: Digitální učební.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Petra Pilková Název šablonyIII/2.
MARKETINGOVÝ MIX.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Služby a jejich členění.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
V hotelnictví a cestovním ruchu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty služeb Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 570 Klíčová slova: Distribuce, distribuční kanál. Anotace: Prezentace pro podporu výkladu učitele – téma distribuce služeb.

Distribuční cesty hotelových služeb

Pojetí distribuce služeb Distribuce představuje způsob, jakým se produkt dostává k cílovému segmentu zákazníků za pomoci distribučních cest. Zpřístupnění služeb zákazníkům se řídí jinými principy, než je prodej zboží hmotného charakteru, příčinou je nehmotnost a neoddělitelnost služeb. Při rozhodování o rozmístění organizací poskytující služby a o distribuci samotných služeb je nutné brát v úvahu, jakým segmentům zákazníků je služba nabízena a jaké jsou jejich potřeby a preference.

Distribuce služeb Distribuci služeb a vzájemné působení poskytovatele služeb a zákazníka lze rozdělit do 3 skupin: –zákazník jde k poskytovateli služeb, Poskytovatel služeb nabízí své služby v místech s větší koncentrací poptávky, čímž si zajistí růst svých příjmů, –poskytovatel služeb jde k zákazníkovi, Zákazníci preferují zajištění služeb ve svých domovech, mají rádi své pohodlí a jsou ochotni za službu zaplatit více, –transakce probíhá na dálku. Distribuce služeb probíhá prostřednictvím pošty, elektronicky, telefonicky, s občasným přímým kontaktem poskytovatele služeb a zákazníka. Organizace poskytující služby se liší podle toho, zda jsou zákazníci nuceni cestovat za službou, nebo služba přichází za nimi.

Distribuční kanály Distribuce služeb probíhá prostřednictvím následujících distribučních kanálů: přímého prodeje, –Služba se dostává přímo od poskytovatele k zákazníkovi, zvolením zástupce či zprostředkovatele, –Služba je poskytnuta zákazníkovi prostřednictvím mezičlánku – zprostředkovatele, –například hotel, který poskytuje ubytování a prostřednictvím cestovní kanceláře nabídne prodej ubytování zákazníkovi, který si u cestovní kanceláře zakoupí zájezd. dodavatelé poskytující služby na základě smlouvy či licence, –Například restaurace rychlého občerstvení, opravny aut poskytují služby na základě fanchisingu, prostřednictvím internetu. –Prostřednictvím webových stránek a tzv. e-shopů je možno zakoupení služeb i hmotných produktů prostřednictvím elektronické cesty přes internet, kdy služba je poté zákazníkovi doručena či si ji vyzvedne u poskytovatele.

Příklady k procvičení: Proveďte výběr distribuční cesty u následujících příkladů: –Prodej kongresových služeb v pěti- hvězdičkovém hotelu v Praze –Poskytnutí úvěru od České spořitelny, dlouholetému zákazníkovi

Příklady k procvičení – možné řešení: Pro prodej kongresových služeb může hotel zvolit cestu prodeje prostřednictvím zprostředkovatele, například cestovní kanceláře či nabídku prodeje přes internet. Pro poskytnutí úvěru od České Spořitelny může banka nabídnout přímý prodej, kdy se zákazník dostaví na pobočku banky či prostřednictvím internetu nabídne zákazníkovi možnost vyřízení úvěru na dálku – elektronicky.

Použitá literatura: VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně [online]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. [cit ]. ISBN KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN INDROVÁ, Jarmila. Hotelový management: (vybrané kapitoly). Vyd. 1. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1996, 138 s. ISBN