Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Dřevěné materiály Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_15
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_19
LISY I..
Integrovaná střední škola, Slaný
Velkoplošné aglomerované materiály.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_14
Integrovaná střední škola, Slaný
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_13
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Výroba dveří Dveře se skládají z nosné nebo vodící zárubně a otočného nebo posuvného dveřního křídla. Hlavní funkcí dveří je komunikační a vizuální propojení.
1 fáze – dýhové sesazenky, přířezy, spárovky a rámy,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Technologie výroby dýh
Úprava dílců fóliemi Používají se nejčastěji fólie PVC, řidčeji polyesterové (PE) a další. PVC fólie se vyrábějí v různých stupních tvrdostí a tloušťkách.
Stav a množství lepidla: - viskozita – nižší způsobuje vsakování lepidla do konstrukční desky a dýhy, vyšší umožňuje urychlení lepení. Upravujeme ji přidáním.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Výroba sedacího nábytku lamelového
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Registrační číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
Materiál vstupuje do výroby skříňového nábytku ve formě konstrukčních desek nebo řeziva (přířezů)v surovém nebo opracovaném stavu. Stupeň opracování má.
Transkript prezentace:

Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných stavebních oborů – např. tesař, mechanik instalatérských a elektrotechnických zařízení, apod. Metodický pokyn: Materiál je určen k použití učitelem při výuce – pro větší názornost a atraktivnost výkladu. Materiál si klade za cíl názorně zdůraznit základní fakta k probíranému tématu.

Dřevo – aglomerované dřevo, výrobky a použití Aglomerované dřevo vzniká rozdělením dřevní hmoty a spojením získaných částic (třísek, vláken) do požadovaného deskovitého tvaru (aglomerovaný = nahromaděný, spečený)

Dřevotřískové desky -jsou vyrobeny z uměle vytvářených nebo odpadních třísek dřeva spojením pomocí organického pojiva při určité teplotě a tlaku za přítomnosti speciálních přísad Dělení dřevotřískových desek dle počtu vrstev jednovrstvé několikavrstvé speciálně vrstvené

dle použitého pojiva neodolné proti vodě vodovzdorné dle povrchové úpravy nebroušené broušené povrchově upravené fóliemi dýhované

Použití dřevotřískových desek nábytek obklady výplně dveří podlahy obaly lepené vazníky dřevěné stavby

Dřevovláknité desky -jsou vyrobeny z dřevěných rozvlákněných surovin spojených vlastní lepivostí, případně ještě speciálními pojivy a přísadami Dělení dřevovláknitých desek dle objemové hmotnosti: měkké (podklad pod podlahy, zvukové izolace) polotvrdé tvrdé (zadní části skříní, pláště bytových příček, dveří) Dřevovláknité desky se pro akustické účely upravují děrováním, vrtáním, drážkováním, aby lépe pohlcovaly zvuk

Lepené konstrukční dřevo - slepením dvou nebo více vrstev desek Lepené konstrukční dřevo Dýhy (tenké listy dřeva, tloušťka 0,1 – 10,0 mm, nejčastěji 0,6 – 3 mm) Překližky (slepením tří nebo i více dýhových listů, vlákna vrstev na sebe kolmá, tloušťka 3-12 mm, lisují se hydraulickými lisy při t. 100 až145 o C, truhlářské překližky se brousí, vodovzdorné ne – ty se používají na bednění, lze je použít až 24 x po sobě )

Laťovky (tloušťka 16 – 25 mm, střed desky z latěk, oplášťěný dýhami, překližkou) Duté desky (rám z jehličnatého řeziva, oboustranně opláštěny dýhami, překližkou, dřevovláknitou deskou, dutý střed vyplněn mřížkou, použití jako „dveřovky“)

Výroba dýh a - schéma loupání dýh, b- schéma krájení dýh 1 – dýhárenský výřez, 2 – dýha, 3-řezný nástroj, 4 – přítlačná lišta

Překližka D – dýha, t- tloušťka dýhy, š- šířka dýhy, l- délka dýhy

Třívrstvá laťovka 1 – překližka, 2 – laťovkový střed

Opakování: Co označujeme jako aglomerované dřevo, z čeho se vyrábí? Co označujeme jako lepené dřevo, z čeho se vyrábí? Popište rozdíly mezi deskou dřevotřískovou a dřevovláknitou. Jaký je rozdíl mezi dýhou a překližkou?

Použité zdroje: L. Hamák, E. Gregorová, O. Tibitanzl – Stavební materiály II pro 2. a 3. ročník SOU, Praha, SOBOTÁLES,2003,ISBN Není-li uvedeno jinak, je použitý materiál ze zdrojů autora.