Agenturní zaměstnávání: shrnutí výsledků šetření agentury Sanep Pavel Janíčko ČMKOS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
Opatření k zajištění kvalifikované pracovní síly Mgr. Jana Majerová vedoucí oddělení koncepcí a strategií trhu práce Odbor trhu práce MPSV
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE Liberec 15. prosince 2011 JUDr. Helena VAŠKOVÁ.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Mámo, táto neseďte doma ! reg. č. CZ /0.0/0.0/15_010/ Bc. Radka Kaštovská.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
MUDr. Milan Kubek Prezident ČLK. Smysl a cíl Hledání pokud možno spravedlivého kompromisu mezi „neomezenými“ možnostmi lékařské vědy a omezenými finančními.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Informace o uplatnění absolventů a světě práce
Personální politika a pracovní právo ve zdravotnictví
Povolání, zaměstnání, práce
Dokument KAP MSK - obsah
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Pracovně právní vztahy
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Podpora v nezaměstnanosti
Josef Středula, předseda ČMKOS
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Sociální politika v EU. Charakteristika a vývoj sociální politiky EU
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje oblast podpory 1.1, 1.2, 1.3 Praha
31 Základní typy zdravotnických systémů
Sekundární právo v oblasti sociální politiky
Zákon o sociálním podnikání
Základní informace o poskytovateli
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Rovné zacházení a zákaz diskriminace v zaměstnání a povolání
Digitální učební materiál
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Slaďování pracovního, rodinného a soukromého života: Výzva současnosti
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
zpracovaný v rámci projektu
Tisková konference ČMKOS
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti
Aktivní politika zaměstnanosti Společensky účelné pracovní místo
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Role státu při prosazování rovného odměňování
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Další subjekty působící v oblasti zaměstnanosti
PRACOVNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M.
Sociální podnikání Sociální firma.
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Agenturní zaměstnávání: shrnutí výsledků šetření agentury Sanep Pavel Janíčko ČMKOS

Agenturní zaměstnávání a ČMKOS Pozice ČMKOS: Agenturní zaměstnávání nesmí být zneužíváno jako nástroj prekarizace práce a sociálního dumpingu

Čtyři pilíře „dobré práce“ podle MOP Pracovní standardy a práva Tvorba pracovních míst Sociální ochrana Sociální dialog

Neplnohodnotná (prekérní) práce Charakteristické rysy „prekérní“ práce: malá nebo žádná jistota pracovního místa nízký nebo nejistý příjem žádná nebo nízká sociální ochrana (tj. nárok na penzi, zdravotní pojištění, podpory v nezaměstnanosti) žádná nebo nízká ochrana proti propouštění žádné rekvalifikační kursy malé nebo žádné zajištění bezpečnosti práce na pracovišti žádná odborová reprezentace

Pozice EOK Kvalitní zaměstnanost: tvorbu pracovních míst, která umožňuje plné začlenění do společnosti prostřednictvím důstojné mzdy, dobrých pracovních podmínek, respektu k pracovnímu právu a kolektivním smlouvám; praxe na pracovištích, která napomáhá vytvářet rovnováhu pracovního a soukromého života; Spravedlivé trhy práce: důležitost kolektivního vyjednávání k dosažení rovnováhy mezd a pracovních podmínek; přiměřená opatření proti pracující chudobě, polarizaci trhů práce v závislosti na pohlaví, vzdělání a příjmech; Dynamické trhy práce umožňující zaměstnancům přizpůsobit se fluktuaci poptávky úpravou pracovní doby v dohodě sociálních partnerů a funkční flexibilitu. Celoživotní vzdělávání. Podpora vzdělávání a odborné přípravy a výsledků vzdělávání, které spojují potřeby zaměstnanců i zaměstnavatelů. Mobilita a migrace. Začleňující trhy práce se zaměřují na lidi, kteří jsou již déle bez zaměstnání, a ty, kterým nezaměstnanost hrozí, a poskytuje rámec pro jejich rozvoj. Zaměření na zařízení pro peči o děti a podpora péče o staré umožňují integraci více zranitelných skupin.

Šetření SANEP: Základní údaje Kraje Praha, Plzeňský, Moravskoslezský, Jihomoravský Počet respondentů z , tj. cca 7% z potenciálního vzorku Gender Muži 85%, ženy 15% Věk 70% let Příjem 50% tis. Kč 40% více než 50 tis. Kč

Rozsah AZ Často 30% - Praha a JMK 40% - SMK a ZČK

Důvod využívání AZ Operativnost – 25% Nízké náklady % Snadná výpověď % Kombinace důvodů – 30%

Kmenoví versus agenturní zaměstnanci Explicitně „je to stejné“ 5-15%

Výskyt stížností Ano 60% ne 40% Praha ano 20% 80% ne

Počet využívaných agentur Většinou jedné 30% Dle potřeby 30%

Nelegální agentury Využití jejich služeb 5% (SMKS 16%) Setkali jsme se, ale nevyužíváme 20%

Angažovanost odborů 90-95% odborová organizace neexistuje

Přechod agenturních zaměstnanců do statutu kmenových zaměstnanců Ano v 5% (Praha a ZČK kolem 15%)

Platná legislativa Dostačující 25% Nedostačující 20% Nevím 20%

Závěry příliš časté využívání agenturního zaměstnávání jako stálé formy důvodem využití AZ je lepší manipulace se zaměstnanci ze strany zaměstnavatelů (přeložíme jako jejich nižší ochrana)

Závěry je obtížné zjistit, do jaké míry je respektován princip srovnatelných podmínek varující je poměrně častý výskyt zkušeností s nelegálními agenturami

Závěry angažovanost odborů v této oblasti je nízká z důvodu jejich absence v daných firmách nízký je také přechod agenturních zaměstnanců do stálého pracovního poměru u uživatele