HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r. 2006 fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

DPH Ekonomika podniku 2. ročník DPH - nepřímá univerzální daní, tvoří součást ceny výrobků a služeb - je vybírána postupně při každém prodeji (když lesník.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Daně Co si myslíš o daních ty? Je v pořádku, že existují?
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Porada profesionálních knihoven okresu Blansko Městská knihovna Rájec-Jestřebí * WEBOVÉ STRÁNKY KNIHOVEN Standard pro dobrou knihovnu a realita.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
ČESKÁ TELEVIZE Petra Martináková, ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Zpřístupňování a zveřejňování osobních údajů ze zasedání orgánů obce a orgánů kraje Igor Němec Předseda Úřad pro ochranu osobních údajů.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
FINANČNÍ GRAMOTNOST VLASTNICTVÍ HMOTNÉ A DUŠEVNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_134_ČJLS8 Předmět: Český.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z piva. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví Ústí nad Labem 2/2008 Ing. Jaromír Vachta.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Libor Štajer a Dagmar Bicková
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Provozovny společného stravování
PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Digitální učební materiál
Úřad práce České republiky
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
Informace a informační zdroje
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Občanské soudní řízení I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Komunikace, etiketa – Mobilní telefon
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě
Terapeutické komunity
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Odměňování zaměstnanců
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Zákon o ochraně osobních údajů
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Název projektu: Moderní škola
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Jak získávat sponzory? Neexistuje žádný „zaručený recept“.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Občanské soudní řízení I.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
Organizace práce na prodejně
Občanské soudní řízení I.
Sociální sítě – pravidla fungování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice  Konkurenční výhoda: vlastní nahrávací studio na výrobu spotů  Oddělení: finanční, obchodní, zpravodajství, produkce, hudební  Vedení kampaní: MMS

Rádio Faktor – diskutované zákony Zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání Zákon č. 10/1995 Sb., o regulaci reklamy Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Rádio ve zkratce, aneb oč tu běží Hudební pořady = uspokojování potřeb posluchačů Zpravodajství = uspokojování potřeb posluchačů Reklama, sponzoring = uspokojování potřeb rádia = peníze Reklama, sponzoring = regulace

Právo a reklama Ochrana osobnosti Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím § 8 Ochrana osobnosti a soukromí, odst.2 Pro účely reklamy platí, že osoba, která má v reklamě účinkovat nebo jejíž jiný „projev osobní povahy“ má být v reklamě využit, musí s takovým účinkováním předem souhlasit… Ochrana se týká např. zobrazení podobizny, zveřejněných obrazových či zvukových záznamů, vlastního jména, dopisů či jiných projevů osobní povahy.

Alkoholické nápoje Zákon 10/1995 Sb., o regulaci reklamy § 4 - Reklama na alkoholické nápoje nesmí a) nabádat k nestřídmému užívání alkoholických … b) být zaměřena na osoby mladší 18 let… c) spojovat spotřebu alkoholu se zvýšenými výkony … d) vytvářet dojem, že spotřeba alkoholu přispívá ke společenskému nebo sexuálnímu úspěchu, e) tvrdit, že alkohol v nápoji má léčebné vlastnosti nebo povzbuzující nebo uklidňující účinek anebo že je prostředkem řešení osobních problémů, f) zdůrazňovat obsah alkoholu jako kladnou vlastnost nápoje.

Reklama na alkoholické nápoje Prodáváte výborné žaludeční víno s prokazatelně blahodárnými účinky na zažívací trakt? Nechcete se omezit pouze na slogan: „hladce přichází - šetrně odchází? Raději na reklamu v rádiu zapomeňte! Pokuta až 2 mil

Sponzoring Zákon 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání, § 2- Základní pojmy (1) Pro účely tohoto zákona se rozumí s) sponzorováním jakýkoliv příspěvek poskytnutý fyzickou nebo právnickou osobou … § 53 - Povinnosti provozovatelů vysílání při vysílání sponzorovaných pořadů (1) Provozovatel vysílání je povinen označit každý pořad sponzorovaný… (5) Provozovatel vysílání je povinen zabezpečit, aby obsah … § 60 - Pokuty

Sponzoring Sponzoring (např. dopravní zpravodajství, počasí, časomíra) nesmí obsahovat adresu, telefon, akci, pozvání na výstavu, propagovat zboží apod. - to se dává do reklamního bloku Můžeme to v praxi obejít? Jingle!

Časový rozsah reklamy Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání § 51- Časový rozsah reklamy a teleshoppingu v rozhlasovém vysílání (2) Čas vyhrazený reklamě a teleshoppingu v rozhlasovém vysílání ostatních provozovatelů vysílání nesmí přesáhnout 25 % denního vysílacího času. § 60 - Pokuty

Časový rozsah reklamy Hudební formát rádia Faktor: 80 % hudby a 20 % mluvené slovo – vnitřní etický kodex Mluveným slovem se rozumí: reklama, zprávy, moderátor (když mluví) Vyjádření mediálního konzultanta MMS: „ To se musí dodržet, jinak je pokuta jak blázen“

Causa odpojování reklamy Porušování zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání ze strany provozovatelů soukromých celoplošných rozhlasových stanic Provozovatelé soukromých celoplošných rozhlasových stanic odpojují ze svého vysílání reklamní bloky Faktor a dalších 37 provozovatelů podepsalo prohlášení porušení o ustanovení § 2 odst. 1 písm. c) zákona 231/2001 Sb. Zatím nevyřešeno

Vorlová Görglová, H. Brychová, D. Děkujeme za pozornost Petřinová, J. Formanová, B.