Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Sociální sítě – pravidla fungování

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Sociální sítě – pravidla fungování"— Transkript prezentace:

1 Sociální sítě – pravidla fungování
Reklamní právo v prax Oi Sociální sítě – pravidla fungování Petr Kůta Mgr. Libor Štajer, advokát

2 4 Faktory ovlivňující zákonnost určitého jednání:
ZÁKONNÉ FAKTORY 4 Faktory ovlivňující zákonnost určitého jednání: Právní předpisy (pouze obecné vymezení a definice) Společenské a politické klima (mnohdy je tento faktor nejdůležitější) Zkušenost a chuť dozorových orgánů (ČTÚ, ÚOOÚ, ČOI) Subjektivní vnímání (finální rozhodnutí činí mnohdy jeden člověk)

3 OCHRANA SOUKROMÍ A SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Reklamní právo v praxi OCHRANA SOUKROMÍ A SOCIÁLNÍ SÍTĚ Mgr. Libor Štajer, advokát

4 Hospodářské noviny (listopad 2011)
ÚVOD Hospodářské noviny (listopad 2011) Kanadští vědci získali z Facebooku osobní data tisíců lidí Sociální roboti dokázali vytáhnout telefony, adresy i y. V síti jim uvízlo nakonec více než milion profilů na Facebooku. Sítě jako Facebook je možné infiltrovat s úspěšností až 80 procent, tvrdí výzkumníci. Financial Times Facebook má problém. Málo chrání osobní data.

5 Hospodářské noviny (duben 2011)
ÚVOD Hospodářské noviny (duben 2011) Útočník získal osobní údaje 75 milionů uživatelů PlayStation Problémy krádeže dat se týkají i desítek tisíc majitelů PlayStation 3 v Česku. Sony varuje uživatele, že mohlo dojít i ke zcizení čísel jejich platebních karet. Společnost Sony zatím neoznámila žádné informace o možných původcích útoku.

6 ÚVOD Hospodářské noviny – Evropská regulace má zajistit lepší ochranu osobních dat na webu. Podnikatelům má přinést více povinností a zavést přísnější pokuty.

7 ÚVOD Hospodářské noviny – Evropská regulace má zajistit lepší ochranu osobních dat na webu. Podnikatelům má přinést více povinností a zavést přísnější pokuty.

8 OSOBNÍ ÚDAJE - ZÁKLADNÍ POJMY
jakýkoliv údaj týkající se určené nebo určitelné fyzické osoby =subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu nebo jednoho či více prvků, specifických pro jeho fyzickou, fyziologickou, psychickou, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu. Základní otázka v rámci každé databáze! Vždy k pojmu osobní údaj přistupovat individuálně! 8

9 SOUHLAS – DLE ZÁKONA Č. 101/2000 Sb.
OSOBNÍ ÚDAJE INTERNETOVÉ STRÁNKY OSOBNÍ ÚDAJE SOUHLAS – DLE ZÁKONA Č. 101/2000 Sb. 9

10 FACEBOOK PLATFORM POLICIES
OSOBNÍ ÚDAJE FACEBOOK PLATFORM POLICIES 10

11 Zákaz jakéhokoli užití Uživatelova ID (jméno+heslo) mimo aplikaci FB
OSOBNÍ ÚDAJE ZÁKLADNÍ PODMÍNKY: Zákaz přenosu (prodej, atd.) údajů třetí osobě získaných z FB k reklamním účelům Zákaz jakéhokoli užití Uživatelova ID (jméno+heslo) mimo aplikaci FB Pravidlo minimalizace údajů potřebných k aplikaci Povinnost Privacy Police Pravidlo skutečného „Správce“ 11

12 Zákaz přenosu údajů získaných z FB k reklamním účelům
OSOBNÍ ÚDAJE ZÁKLADNÍ PODMÍNKY: Zákaz přenosu údajů získaných z FB k reklamním účelům Zákaz jakéhokoli užití Uživatelova ID mimo síť FB Pravidlo minimalizace údajů potřebných k aplikaci Povinnost Privacy Police 12

13 Zákaz přenosu údajů získaných z FB k reklamním účelům
OSOBNÍ ÚDAJE ZÁKLADNÍ PODMÍNKY: Zákaz přenosu údajů získaných z FB k reklamním účelům Zákaz jakéhokoli užití Uživatelova ID mimo síť FB Pravidlo minimalizace údajů potřebných k aplikaci Povinnost Privacy Police 13

14 ZÁSADA KOREKTNÍHO ZPRACOVÁNÍ: výslovně vyjádřený účel
OSOBNÍ ÚDAJE ZÁSADA KOREKTNÍHO ZPRACOVÁNÍ: výslovně vyjádřený účel nezbytnost (přiměřenost) údajů – odpovídají z hlediska účelu, pro který jsou zpracovány, jsou pro něj relevantní informace (právo na opravu, výmaz, kontakty, právo být zapomenut, atd.) 14

15 FB A SANKCE ÚOOÚ A SANKCE
OSOBNÍ ÚDAJE FB A SANKCE zablokování aplikace ÚOOÚ A SANKCE pokuta do výše ,- Kč

16 ZÁKLADNÍ PODMÍNKY SOUTĚŽÍ
SOUTĚŽE ZÁKLADNÍ PODMÍNKY SOUTĚŽÍ FACEBOOK PAGE TERMS Zásada opuštění FB (zvláštní aplikace nebo vlastní web) Zákaz spojování se s FB Zákaz podmiňování vstupu do soutěže využitím funkcionalit FB (výjimka např. pro liking a Page) Pravidlo registrace do soutěže pouze přes aplikaci FB Zákaz oznamování výherců přes FB 16

17 Reklamní právo v praxi Děkuji za pozornost! www.kmvs.cz
Mgr. Libor Štajer, advokát


Stáhnout ppt "Sociální sítě – pravidla fungování"

Podobné prezentace


Reklamy Google