ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Advertisements

Asertivita.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Naučit svoji mysl spolupracovat, nikoli bránit výkonu Pochopit hluboké příčiny svých úspěchů a neúspěchů a čerpat z nich Najít efektivní řešení šité na.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Bezpečné prostředí ve škole dobré vztahy mezi dětmi.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Konflikt Bc. Balonová Soňa.  Co znamená pojem konflikt ???  Zkus toto slovo nahradit jinými.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
MOTIVACE X MANIPULACE KLIENTŮ Mgr. Michaela Veselá.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Asertivita Mgr. Vladimír Velešík.
Věcné učení VY_32_INOVACE_06_11_smysly člověka (sluch 2)
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Od skupiny ke kooperaci
S hlubokým smutkem v duši vám oznamujeme úmrtí našeho drahého přítele,
Název vzdělávacího materiálu
Název projektu: Moderní škola
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Vůdcovství – leadership část 2.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Základní informace o poskytovateli
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výkladová hodina Rychločtení.
Komunikace Manipulace kolem nás. Komunikace Manipulace kolem nás.
Zlaté pravidlo.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Úvodní a seznamovací hry
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Asertivita.
Nevyhnutelné snášej s klidnou myslí
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Obecné výklady o důkazech
Argumentace a vyjednávání/1 Pavla Kotyzová
Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou.
psychologie a společenské výchovy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
reklama REKLAMA reklama
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Zlatý kruh.
9. Rozlišování v modlitbě
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Citáty . Změň, co změnit můžeš, ostatní nech být.
Moudra s květinou.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
HNĚV.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Školní řád a pokyny pro 3. ročník
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

ASERTIVITA Alena Krákorová

Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient nácvik asertivního chování

Asertivita je strategie, styl chování, který vám pomůže přežít, poznat agresory a manipulátory /speciální kurzy, u psychoterapeutů,…./ CÍL stát si za svým názorem mít svůj názor umět a nebát se vyjadřovat být spontánní

Co asertivita naučí: ustát neoprávněnou kritiku bez pocitu viny, bez výčitek vrátit úder musí být konstruktivní, jinak je úder vrácen naučí přijmout zodpovědnost za svou chybu těšit se z vlastního úspěchu, bez hluboké omluvy nebát se mít svůj názor/máte právo názor měnit/

Způsob mluvy asertivní osoby klidný a příjemný hlas mluvení stručně, k věci dovednost říct NE, kdykoli se chce mluvte tak, jak byste si přáli, aby oni mluvili s vámi

Manipulace, které nám brání svá přirozená práva prosadit vaše chování, osobnost musí posuzovat jiné autority, vy jste k tomu nekompetentní vždy musíte obětovat vlastní hodnoty a přizpůsobit se druhým jestliže změním názor, jsem nezodpovědný nesmím dělat chyby, cítím se provinile. Chyba znamená nezodpovědnost všichni lidé k vám musí mít kladný vztah, všem se musím zavděčit musíme být dokonalí

Zásady při asertivním chování kontrolujte své emoce respektujte a tolerujte práva druhých otevřeně vyjadřujte své pocity snažte se vidět sebe i druhé reálně snažte se poznat stanovisko druhého respektujte názory a přesvědčení druhých naslouchejte druhým nesnažte se mít převahu za každou cenu buďte vstřícní kompromisům ujasněte si, co vlastně chcete

Základní asertivní způsoby jednání metoda poškozené gramofonové desky metoda tmavých brýlí otevřené dveře předběhnutí strategie výhra-výhra odmítání věci, nikoli však člověka

ASERTIVNÍ DESATERO 1. právo sami posuzovat své chování, myšlenky, emoce a nést za ně odpovědnost 2. právo nenabízet žádné výmluvy či omluvy, ospravedlňující vaše chování 3. právo změnit svůj názor 4. právo posoudit, zda a nakolik jste odpovědni za problémy druhých lidí 5. právo dělat chyby a být za ně odpovědný 6. právo říci JÁ NEVÍM 7. právo být nezávislý na dobré vůli ostatních 8. právo dělat nelogická rozhodnutí 9. právo říci JÁ NEROZUMÍM 10.právo říci JE MI TO JEDNO