Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou."— Transkript prezentace:

1 Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou

2 Co všechno potřebujete k životu?
Bez čeho se určitě neobejdete? Co potřebujete ke spokojenosti? Co potřebujete od ostatních? Co vám život zpříjemňuje? Co vás naplňuje? Co před vámi vyvstává jako výzva? vývojové potřeby

3 Maslowova pyramida lidských potřeb

4 CO KLUCI (VE ŠKOLE) POTŘEBUJÍ?
Chceme být milováni, neuspějeme-li, chceme být obdivováni, neuspějeme-li, chceme být obáváni, neuspějeme-li, chceme být třeba nenáviděni a opovrženi, chceme však u druhých probudit nějaké emoce, nějaký vztah… Duše se třese před prázdnotou a po kontaktu touží za každou cenu. (H. Söderberg) STÁVAT SE TÍM, KÝM MAJÍ A MOHOU BÝT Sebeúcta je imunitním štítem člověka a základem všech jeho ctností. OBJEVOVAT A ROZVÍJET SVOJE NEJLEPŠÍ POTENCIALITY /Může škola naplňovat uspokojením a radostí?/ (nás) DOSTÁVAT ÚCTU A UZNÁNÍ /Nebrání nám tradiční pojetí školy, dopřávat úctu, uznání a pocit úspěchu všem dětem?/ CÍTIT PŘIJETÍ A SOUNÁLEŽITOST /Dokážeme programově dávat najevo přijetí i těm dětem, které mají nutkavou potřebu nás v tom testovat?/ CÍTIT SE BEZPEČNĚ /Nejsou naše způsoby komunikace a nastavování hranic v rozporu s potřebou důvěry a bezpečí?/ BÝT FYZICKY V POHODĚ /Nejsou naše nároky na dítě v rozporu s jeho přirozenými fyziologickými potřebami?/

5 CO MŮŽEME VE ŠKOLE DĚLAT PRO DOSPÍVAJÍCÍ KLUKY ?
VYPRAVIT JE NA JEJICH „HRDINSKOU CESTU“ A BÝT JIM VZOREM NA TÉ SVÉ! PĚSTOVAT V NICH DISCIPLÍNU JAKO DOBRÉ VEDENÍ NA ZÁKLADĚ VNITŘNÍ MOTIVACE; POSILOVAT S NIMI PROBOUZET V NICH ODVAHU A KULTIVOVAT JEJICH POTŘEBU RISKOVAT! VYJADŘOVAT ÚCTU K JEJICH RODINĚ, ZVLÁŠTĚ K OBĚMA RODIČŮM! NABÍZET JIM ÚCTU MÍSTO BOJE O MOC ! STÁT PŘI NICH (TŘEBA I PROTI NIM SAMOTNÝM); DÁVAT JIM DŮVĚRU; NABÍZET BLÍZKOST, SOLIDARITU A RESPEKT, ALE TAKÉ KONFRONTACI A OPRAVDOVÉ VÝZVY! S HUMOREM A LÁSKOU JE NENÁPADNĚ VYVÁDĚT Z EMOCIONÁLNÍ NEGRAMOTNOSTI A IZOLACE! PŘIJÍMAT JEJICH VELKOU POTŘEBU FYZICKÉ AKTIVITY + POMALEJI DOZRÁVAJÍCÍ KOGNITIVNÍ A VERBÁLNÍ SCHOPNOSTI

6 (R. Moore, D. Gillette – Král, válečník. Kouzelník, Milovník)
KLUKŮM LZE TAKÉ POSKYTNOUT FUNKČNÍ NÁSTROJ - MAPU OSOBNÍHO RŮSTU DOSPĚLOST ZODPOVĚDNOST VZÁJEMNOST MUŽ DĚTSTVÍ NEZODPOVĚDNOST NEZÁVISLOST CHLAPEC „Všechny nezralé maskulinní energie jsou tím či oním způsobem přespříliš vázány na Matku a postrádají dostatečnou zkušenost s pečující a zralou maskulinitou.“ (R. Moore, D. Gillette – Král, válečník. Kouzelník, Milovník) ZÁVISLOST

7 ODDĚLENÍ NÁVRAT INICIACE (Bret Stephenson – „Co dělá z chlapců muže“)
Přijmi výzvu! Překroč práh… ODDĚLENÍ NÁVRAT Vrátit se může být stejně obtížné jako vydat se na cestu… INICIACE (Bret Stephenson – „Co dělá z chlapců muže“)

8 HRDINSKÁ VÝPRAVA

9


Stáhnout ppt "Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou."

Podobné prezentace


Reklamy Google