Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež."— Transkript prezentace:

1 1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež pouze ukazují, kam jít, ale samy nejdou.“ Jan Amos Komenský

2 Témata k zamyšlení (náměty pro setkávání) Prostředí – škola Učitel – profesionál Učitel – člověk

3 Prostředí – škola JAKÁ BY MĚLA BÝT ŠKOLA?  Kultura školního prostředí a klima školy  Pravidla soužití ve škole (předivo vztahů: učitel, žák, rodič; vize školy, kodex učitele, kodex žáka…)  Humor ve škole (humor má ve škole své nezastupitelné místo, humorem se dá vyřešit lecjaká prekérní situace…; důležitý je nadhled)  Vzdělávání (a výchova?) ve škole - Má škola vzdělávat a zároveň vychovávat?  Výměna vlastních zkušeností - Spolupráce škol, vzájemná inspirace, překročení hranic vlastní školy…

4 Učitel – profesionál PEDAGOGICKÁ TÉMATA:  Etická výchova  Sexuální výchova  ICT ve školách  Realizace srovnávacích testů  Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami  Vzdělávání žáků mimořádně nadaných  Autorita učitele (v čem tkví, jak dosáhnout přirozené autority u žáků a studentů?) „Nechci vás strašit, pane učiteli, ale tatínek říkal, že jestli nezačnu nosit lepší známky, dostane někdo pěknej výprask.“

5 Učitel – člověk OSOBNOST UČITELE (JAK JI ROZVÍJET?)  Načerpání nové chuti do učitelské práce, osvěžení učitelského ducha  Cesta ke kořenům učitelské profese (důležité: některé věci si sám pro sebe znovu formulovat; oprášit motivy, které nás k učitelské profesi vedly; odpovědět si na otázky: Jsem rád učitelem?; Jsem hrdý na svoji profesi? Jsem hrdý na svoji školu?)  Znovu si pro sebe sama pojmenovat smysl učitelské práce (V čem ho spatřuji?; Spatřuji ho vůbec v něčem?)  Jaký jsem a jaký chci být učitel? (osobnost, šarm a jiskra učitele; kodex učitele) „Učitelky mají v sobě něco, z čeho mi naskakuje husí kůže.“ (Agatha Christie)  Syndrom vyhoření (jak mu předcházet)  Nejlepší učitel je šťastný učitel

6 Slovo na závěr „Neztrácejte víru. Jsem přesvědčený, že jediné, co mě drželo v chodu, byla skutečnost, že jsem miloval to, co jsem dělal. Musíte najít to, co milujete. A to platí jak pro vaši práci, tak pro vaše partnery. Vaše práce zaplní velkou část vašeho života, a jediný způsob jak být opravdu spokojený je dělat to, co věříte, že je veliké dílo. A jediný způsob jak dělat velké dílo je milovat to, co děláte. Pokud jste to ještě nenašli, hledejte dál. Neusazujte se. Stejně jako u všech srdečních záležitostí, poznáte to, až to najdete. A stejně jako u všech velkých vztahů, s plynoucími roky je to lepší a lepší. Takže hledejte do té doby, dokud to nenajdete. Steve Jobs (z projevu na univerzitě ve Standfordu, 12. 6. 2005)


Stáhnout ppt "1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež."

Podobné prezentace


Reklamy Google