SIS II Na Radě pro justici a vnitřní věci Martin Pecina ministr vnitra.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Krajská správa ČSÚ v Plzni | Slovanská alej 36, Plzeň | Miloslav Chlad CIZINCI V ČR A PLZEŇSKÉM KRAJI Tisková konference, Plzeň,
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje Odbor cizinecké policie 10. ledna 2013.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
ZAPOJENÍ SPOLEČENSTEV DO TVORBY NOREM VÝTAHOVÝ PRŮMYSL ČR.
Integrovaná prevence v resortu MZe. IPPC – integrovaná prevence a omezování znečištění  IPPC = integrovaná povolení (IP) a integrovaný registr znečištění.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Biometrické snímací zařízení k VIS projekt spolufinancovaný z ročního programu 2009 Fond pro vnější hranice (FVH)
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Projekt dobrovolných návratů - vyhodnocení Martin Pecina ministr vnitra.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Národní koordinační mechanismus pátrání po pohřešovaných dětech …..rychlé a úspěšné nalezení pohřešovaných dětí.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Připojení NS-VIS k CS-VIS EU projekt spolufinancovaný z ročního programu 2010 Fond pro vnější hranice (FVH)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Úvod do databází MS Access (1).
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
K problematice schvalování drážních vozidel
Základní registry- základní informace
4. Ústavní pořádek ČR a jeho základní ustanovení
Pojem přeměna obchodní společnosti
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Úřad práce České republiky
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Společné a koordinované politiky EU
Sociální politika v EU. Charakteristika a vývoj sociální politiky EU
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
eRecept – komunikace se základními registry
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní informace o poskytovateli
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Příspěvek na konferenci
Evropský návratový fond (ENF)
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Vykazování postupu nebo stavu
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Imigrační politika EU Listopad 2010.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Pozemkové úpravy.
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Život bez střeva , Praha.
Integrované operační středisko – „srdce policie“
Systém odměňování výkonu
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

SIS II Na Radě pro justici a vnitřní věci Martin Pecina ministr vnitra

Rada pro justici a vnitřní věci – Body jednání (diskuse):  SIS II  VIS (vízový informační systém)  první azylový balíček + Evropský azylový podpůrný úřad  nelegální migrace ve středomoří  Guantánamo  mezinárodní ochrana dětí  racionální protidrogová politika

Co je Schengenský informační systém (SIS)  společná databáze - umožňuje příslušným orgánům všech schengenských států sdílet a vzájemně si vyměňovat informace důležité pro zajištění bezpečnosti a práva na území Schengenu  záznamy o osobách a věcech z vnitrostátních databází  dostupnost těchto informací umožňuje rychle reagovat a přijmout všechna nezbytná opatření  modernizace a obohacení o nové funkcionality je zásadní a důležitá

Druhy záznamů v SIS  záznamy SIS se využívají při provádění kontrol na vnějších hranicích Schengenu, při posuzování žádostí o udělení víza, vydávání povolení k pobytu nebo při registraci motorových vozidel  používají se rovněž během policejních či celních kontrol ve vnitrozemí  obsahují pouze vybrané údaje o: - osobách, které mají být zatčeny za účelem předání na základě evropského zatýkacího rozkazu nebo vydání na základě extradiční smlouvy - občanech třetích zemí, kterým má být odepřen vstup a pobyt na území Schengenu - osobách pohřešovaných - svědcích a o osobách předvolaných justičními orgány v rámci trestního řízení - osobách nebo vozidlech za účelem skrytých nebo zvláštních kontrol - věcech hledaných za účelem zabavení nebo zajištění důkazů v trestním řízení (např. ztracená či ukradená motorová vozidla, zbraně, bankovky, doklady apod.)

Vybrané statistiky k využívání SIS  v současné době obsahuje zhruba 28 mil. záznamů  celkově se většina záznamů týká vydaných dokladů, největší položku v rámci hledaných osob tvoří nežádoucí občané třetích zemí  v průběhu roku 2008 se díky využívání SIS českými orgány např. podařilo identifikovat: - v jiných státech Schengenu na základě českých záznamů vložených do SIS: 185 hledaných osob 552 nežádoucích občanů třetích zemí 38 pohřešovaných nezletilých osob 186 odcizených vozidel - na území ČR na základě záznamů vložených jinými státy Schengenu: 231 hledaných osob 134 nežádoucích občanů třetích zemí 27 pohřešovaných nezletilých osob 391 odcizených vozidel

Schengenský informační systém druhé generace (SIS II) – v čem je jiný  SIS II se začal vyvíjet pro zvýšení efektivity operativní spolupráce mezi orgány schengenských států:  zvýšením jeho kapacity nezbytným pro připojení dalších států  zavedením nových funkcionalit  plným využitím možností poskytovaných moderními technologiemi  vývojem SIS II byla v r pověřena Evropská komise  po svém spuštění SIS II nahradí současný SIS  hlavní rozdíly proti současnému SIS: - odlišná technická architektura SIS II a způsob jeho fungování - možnost zpracování biometrických údajů (fotografie a otisky prstů) - nové kategorie záznamů, vkládání kopie originálu evropského zatýkacího rozkazu - zřízení záložního centrálního systému - zefektivnění výměny informací - náklady na zřízení, provoz a údržbu centrálního SIS II a komunikační infrastruktury hrazeny z rozpočtu EU

Vývoj projektu SIS II  v poslední době se potýkal se značnými obtížemi  ty se naplno projevily při testování ve 2. pololetí 2008  na konci roku 2008 se vývoj SIS II ocitl v situaci, která z pohledu nastupujícího českého předsednictví vyžadovala okamžitá řešení, a to i s ohledem na státy čekající na připojení k SIS prostřednictvím SIS II téma SIS II zařazeno na první jednání ministrů vnitra, na neformální Radu pro justici a vnitřní věci15. ledna v Praze

Neformální jednání Rady pro justici a vnitřní věci v Praze – Český plán  ministři vnitra se shodli, že se projekt nachází v krizi a že termín na jeho dokončení v září 2009 přestává platit  původní harmonogram prací pro české předsednictví byl opuštěn a nahrazen plánem na vyvedení projektu SIS II z krize  plán českého předsednictví podpořili všichni přítomní Český plán Oživení SIS II, nové impulsy pro vývoj, předání švédskému předsednictví umožňujícímu úspěšné dokončení  navržená opatření:  důkladná analýza příčin současných problémů a nalezení řešení jejich odstranění, či změny a posílení řízení projektu s výrazným zapojením expertů členských států  příprava záložního scénáře  vyhodnocení a porovnání obou scénářů  definitivní rozhodnutí o dalším směřování SIS II by mělo být přijato na Radě pro justici a vnitřní věci 4. června 2009

Vývoj SIS II v současné době  řešení krize ve vývoji SIS II v závěrečné fázi  české předsednictví dokázalo dokončit plán, který představilo v polovině ledna a jehož realizace probíhala uplynulé čtyři měsíce  nelehký úkol - SIS II má nahradit současný SIS, aniž by došlo k narušení kontinuity jeho užívání - enormní odpovědnost a související požadavky na jeho kvalitu  hledání cesty ven z krize se věnoval český tým od září minulého roku doslova sedm dní v týdnu  složitý úkol by se nikdy nepodařilo splnit bez pomoci špičkových expertů některých států, kteří neváhali do projektu nasadit svoje jméno a profesionální prestiž

Rozhodnutí o dalším směřování SIS II přijmou ministři vnitra 4. června v Lucemburku  vše nasvědčuje, že se vyplatilo vynaložené enormní úsilí a transparentní chování předsednictví během celého období  již tento čtvrtek budou ministři států EU a schengenského prostoru rozhodovat o dalším směřování SIS II  předkládáme jim návrh, který je založen na širokém konsensu členských států  návrh směřuje k dokončení projektu SIS II do konce roku 2011 na základě realistického plánování, významných změn v managementu projektu a řady technických opatření posilujících splnění tohoto cíle

Co se nám podařilo? Co nabízíme?  předložený návrh představuje v současné situaci jednoznačně nejlepší možné řešení, které umožní ukončit krizi, vložit do vývoje SIS II nové impulsy a obnovit víru v jeho dokončení  pevně věřím, že výsledkem čtvrteční Rady bude jednohlasné konstatování shody  již nyní se nezdráhám konstatovat, že si Česká republika v oblasti SIS II vydobyla značné renomé a že její přístup k řešení SIS II je velmi pozitivně hodnocen  nabízím ponechání svého týmu v Bruselu, aby pomohl dalším předsednictvím prosadit tyto cíle

Děkuji za pozornost