RKC Regionální konzultační centra Vykazování nákladů Romana Žáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
Advertisements

Realizace projektů v praxi program OMEGA Praha.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR InoBio – CZ.1.07/2.2.00/ "InoBio - Inovace biologických a lesnických.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
1 Sociální integrace OK Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji Cena za poskytování sociální služby Platební podmínky – fakturace.
SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE FINANČNÍ PODPORY z OP VK, OBLAST PODPORY 3.2
cestovné tuzemské cestovné zahraniční
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Administrace a realizace vzdělávacích aktivit v projektu Prohlubování vzdělávání nelékařů Mgr. Kateřina Hájková, MBA Mgr. Šárka Urbancová.
Základní povinnosti příjemců dotací Ing. Lukáš Brabenec 12. června 2014.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ LIBERECKÉHO KRAJE místo konání:KULK Liberec datum konání:
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji III.
Financování regionálního školství
1 OP Espon 2013, Kontrola prvního stupně Národní informační den pro zájemce,
Seminář pro příjemce OP LZZ z řad státní správy Finanční část Praha, 3. a 4. prosince 2014 Ing. Martina Tomová Bc. Jana Komrsková, DiS.
Workshop k vyplňování monitorovacích zpráv Praha.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Přímá podpora kapitola rozpočtu 7 Denisa Kolouchová 1.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Ing. Petra Kalinová Finanční část monitorovací zprávy.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Porušení pravidel OP LZZ Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn Podporujeme Vaši budoucnost.
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
R OZPOČET K APITOLA 7 – P ŘÍMÁ PODPORA Ing. Jana Švarzbergerová Ing. Tereza Modráková , FSS MU 1 Přímá podpora - kapitola 7.
Cestovní náklady podnikatele. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno firemní vozidlo.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pracovní skupina TP OP VK
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Kapitola 3 směrnice 36/INA-VOK Zásad vztahů Změny navrhované OE
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 23
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg Europe
Nejčastější chyby partnerů při certifikaci výdajů
Dotační program „Podpora sociálních služeb v Ústeckém kraji 2018“
Kalkulace ceny zájezdu
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
vzdělávaní pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY
Fond malých projektů Interreg V-A SK – CZ
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato akce je financována.
Vyúčtování malého projektu a Závěrečná zpráva
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

RKC Regionální konzultační centra Vykazování nákladů Romana Žáková

Obsah prezentace  Faktura a její přílohy  (Ne-) Uznatelné náklady – pravidla  (Ne-) Uznatelné náklady – příklady  Evidence a archivace

Faktura a její přílohy  Fakturace: Typy dokladů: 1.Společné závazné formuláře 2.Interní účetní doklady organizace 3.Účetní doklady od dalších subjektů 4.Týkající se mzdových nákladů

Faktura a její přílohy FakturaFaktura (náležitosti):  identifikace RKC (vždy „poskytovatel“ dle rámcové smlouvy)  povinný obsah fa viz – kapitola 5 Příručky RKC Povinné přílohy faktury:přílohy  Přehled konzultací, workshopů, dalších aktivit Veškeré náklady se musí časově i obsahově vztahovat k předmětu plnění zakázky!

Schéma komunikace v rámci projektu Poskytovatel Realizátor „Poradní orgán“„Kontrolní orgán“ Služebprojektu RKC NÚOV MŠMT MŠMT odbor 71odbor CERA

(Ne-)Uznatelné náklady - pravidla  soulad se smluvním plněním (obsahový i časový)  dohledatelnost dokladů (evidence)  prokazatenost nákladů  právní podložitelnost (legislativa, vnitřní pravidla organizace)  dodržování pravidel 3E (efektivnost, účelnost, hospodárnost)  poskytnutí podkladů kontrolním orgánům (součinnost)

(Ne-)Uznatelné náklady - přehled  Lidské zdroje  Cestovní náhrady  Vybavení a zařízení  Kancelářský materiál  Režijní náklady  Služby !Veškeré náklady musí být realizovány v přímé souvislosti s činnostmi center!

(Ne-)Uznatelné náklady – Lidské zdroje  Pracovní smlouvy (pracovní náplň, platový výměr, mzdové listy)  DPP, DPČ  Výkazy práce ! Uvést, že pracovníkovi budou hrazeny cestovní náhrady v rámci RKC! ! Doložit také ukončování a veškeré změny! ! Sazby v místě a čase obvyklé! (možnost porovnat s metodickým dopisem MŠMT č. 4

(Ne-)Uznatelné náklady – Cestovní náhrady Pracovníkům RKC, lektorům (viz fakturace).  Cestovné  Stravné (limity stanovené zákonem či vnitřní směrnicí)  Ubytování (max ,-Kč/os/noc, vč. snídaně)  Ostatní nutné vedlejší výdaje ! Účastníkům seminářů a workshopů je možné hradit pouze občerstvení na těchto akcích!

(Ne-)Uznatelné náklady – Cestovní náhrady Všeobecná upozornění:  Náklady v souladu s legislativou (náhrady za cestovné, krácení stravného, ubytování)  Trasu cesty a typ dopravního prostředku volíme v souladu s pravidly 3E.  Soulad VTP s použitým vozidlem.  Pouze tuzemské cesty.  Zprávy ze služební cesty.  Soukromé vozidlo – proškolení řidičů, prohlášení pracovníka, že je vozidlo havarijně pojištěno.

(Ne-)Uznatelné náklady – Cestovní náhrady Podklady:  schvalovací proces  vyúčtování + patřičné doklady  zpráva ze služební cesty  další podklady (viz předchozí snímek) Doklady: jízdenky, účtenky z čerpací stanice, případně další doklady k vykazovaným nákladům (např. parkovné).

(Ne-)Uznatelné náklady – Vybavení a zařízení Je jednoznačně neuznatelným nákladem!

(Ne-)Uznatelné náklady – Režijní náklady  pronájem místnosti  úklid  energie (voda, teplo, světlo)  poštovné  telefony ! Doložit způsob výpočtu! ! Veškeré faktury k režijním nákladům musí být vystaveny na poskytovatele služeb a nárokována pouze část vztahující se k činnosti centra!

(Ne-)Uznatelné náklady – Kancelářský materiál Kancelářský materiál: 1.schvalovací proces 2.objednávka (specifikace) 3.paragon/faktura (položkový rozpis nákladů) ! Ošetření podpisových práv a oprávnění osob! ! Soulad objednávky a účetního dokladu (časový i obsahový)! ! Doklady musí být vystaveny na poskytovatele služeb!

(Ne-)Uznatelné náklady – Služby 1.schvalovací proces 2.objednávka (specifikace) 3.faktura (položkový rozpis nákladů) ! Ošetření podpisových práv a oprávnění osob! ! Soulad objednávky a účetního dokladu (časový i obsahový)! ! Doklady musí být vystaveny na poskytovatele služeb!

(Ne-)Uznatelné náklady – Služby 1.Publikace (tištěné materiály): interně (kalkulace) x externě (faktura) 2. Analýzy/Studie/Výzkum: interně (viz lidské zdroje) x externě (faktura) 3. Konzultace: !Ošetřit cestovní náhrady konzultanta (např. smlouva dle §51 občanského zákoníku)!smlouva dle §51 občanského zákoníku 4. Workshopy/Semináře:

(Ne-)Uznatelné náklady – Služby ad 4. Workshopy/Semináře:  občerstvení – max. 300,-Kč/os/8 hodin akce  pronájem (místnost, prezentační technika)  tisk podkladů (interně x externě)  zajištění publicity ! Použití stanovených formulářů! ! Program akce! ! Prezenční listina – pro dvoudenní akci na každý den zvlášť, dodržení formuláře, soulad počtu osob (účastníků) s částkou za občerstvení a uvedenou sazbou (či sazbou stanovenou vnitřním předpisem)!Prezenční listina

Neuznatelné náklady – rekapitulace  náklady nevztahující se k předmětu plnění (časově, obsahově)  neadekvátní a nedostatečně prokázané náklady  náklady na zaměstnance, kteří se na plnění zakázky nepodílejí  cestovné 1. třídou veřejné dopravy  cestovní náhrady pro účastníky seminářů a workshopů  vybavení a zařízení  alkoholické nápoje  náklady nad stanovené limity (zákonem, vnitřními předpisy)

Evidence a archivace Evidence: -odděleně od dokladů zřizovatele centra -samostatně ! S ohledem na dohledatenost dokladů! Archivace dokladů k předmětu plnění zakázky do roku 2025 (nestanoví-li český právní řád lhůtu delší).

Děkujeme za pozornost a těšíme se na spolupráci! Bc. Romana Žáková, Mgr. Irena Palánová