Albert Jana Palacha 1229 Mladá Boleslav Radim Miech, Radek Šíma, Jiří Merta.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. „Finanční a servisní organizace pro český venkov“
Marketing obchodu. Obsah tématu 1. Funkce obchodu a jeho pozice ve vztahu k výrobě 2. Vymezení specifik obchodu 3. Charakteristické rysy obchodu 4. Současnost.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
BIKE SHARING PRO BRATISLAVU. Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.15 Ročník2. ročník.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
C HARAKTERISTIKA ORGANIZACE školské zařízení zapsané v rejstříku škol poskytujeme zájmové a neformální vzdělání v pravidelné, příležitostné a táborové.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Distribuce.
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Autor: Ing. Alice Horáčková
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Podpora v nezaměstnanosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Marketingové nástroje
Význam utkání v sportovních hrách
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Obec Pstruží pro občany
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Finance TNH 2 (S-5) Pavel Seknička.
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Organizace práce na prodejně
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Transkript prezentace:

Albert Jana Palacha 1229 Mladá Boleslav Radim Miech, Radek Šíma, Jiří Merta

Obsah snímek - Rozhodování o distribuci snímek - Rozhodování o ceně snímek - Rozhodování o sortimentu snímek - Marketingová komunikace

1)Počet obyvatelstva obce nebo města – hustota obyvatelstva v určité lokalitě působí na zvyšování nebo snižování potenciálních zákazníků určité maloobchodní jednotky. 2)Akční rádius prodejny – znamená prostředí, v němž jednotka působí a je schopna zajistit nákupní podmínky pro svůj okruh zákazníků a které potřebuje na zajištění své existence. Akční rádius maloobchodní jednotky je dán charakterem sortimentu, hustotou obyvatelstva, docházkovou vzdáleností, nákupním spádem atd… 3)Docházkovou vzdáleností – je označována dosažitelnost provozní jednotky pro zákazníka v přijatelném čase. 3 Rozhodování o distribuci

Mladá Boleslav: o Rozloha: 28,89 km² o Počet obyvatel: o Počet o. na km²: 1532 o Akční rádius Albertu při d. v. 10 min: 0.83km = 2,16km² Snadným výpočtem zjistíme, že v docházkové vzdálenosti supermarketu Albert bydlí ~3309 potencionálních zákazníků. Toto číslo teoreticky koresponduje s 1100 zákazníky, které v průměru tento supermarket obslouží v pracovní den (o víkendu je to cca 800 zákazníků/den). 4 Rozhodování o distribuci

5

Oddělení logistiky zajišťuje plynulé a efektivní zásobování všech prodejen Albert za co nejmenších nákladů, včas a v požadované kvalitě. Distribuční centra Albert jsou v ČR dvě + jedno čistě administrativní centrum. distribuční centrum v Klecanech u Prahy distribuční centrum v Olomouci oddělení zásobování Rozhodování o distribuci - logistika 6

Na každém DC pracuje přibližně 500 zaměstnanců, z toho pouhých 100 v administrativě. Každé distribuční centrum se skládá z tzv. chlazeného skladu, suchého skladu a skladu vratných obalů. Distribuční centra zásobují prodejny veškerým potravinářským i nepotravinářským zbožím kromě mraženého zboží a čerstvého pečiva. Z každého DC vyjede denně do prodejen 230 nákladních vozů a vychystá přibližně 170 tisíc kartonů/den. Rozhodování o distribuci - logistika 7

1.Přísná kontrola kvality výrobků při sjednávání obchodní smlouvy s dodavatelem a přísná fyzická kontrola zboží u dodavatele. 2.Přísná kontrola kvality při dodávce zboží od dodavatele do našeho distribučního centra. 3.Přísná kontrola kvality při dodávce zboží do prodejny. Za ni je zodpovědný manažer prodejny. 4.Dodržování předepsaného teplotního režimu u všech typů výrobků jak v rámci logistického řetězce, tak při vystavení zboží v prodejně. Rozhodování o distribuci - logistika 8

Obchodník se při tvorbě ceny musí řídit 7 základními body: image společnosti GMROI, ROI (návratnost investic) podpora prodeje stav ekonomiky konkurence na místní úrovni zákonodárství podnikatelská etika Rozhodování o ceně 9

Rozhodování o ceně v řetězci Albert je striktně interní záležitost. Není však tajemstvím, že se je snaží držet na co nejnižší úrovni, vzhledem k vysoké konkurenci. Časté jsou také různé promo akce, akce nebo slevy, díky kterým do obchodu zavítá více zákazníků. 10 Rozhodování o ceně

11 Rozhodování o ceně

Sortiment prodávaného zboží v podstatě určují sami zákazníci, a to tím, jaké zboží nakupují. = Poptávka určuje nabídku. Vzhledem ke své poloze (velké sídliště u Tria), tento Albert svou hloubkou sortimentu cílí téměř výhradně na lidi s menším měsíčním příjmem. 12 Rozhodování o sortimentu

Vedle značek svých externích dodavatelů Albert nabízí také výrobky s vlastními značkami, jako například výrobky nižší kvality Albert Quality! Pro náročnější zákazníky je určena řada Albert Excellent. Produkty zdravé výživy jsou zastoupeny v řadě Albert Bio a značka Euro Shopper nabízí výrobky té nejnižší možné ceny. 13 Rozhodování o sortimentu

14 Rozhodování o sortimentu

Definice: Marketingové komunikace je termín pro obor i činnosti zabývající se komunikací komerčních i nekomerčních sdělení trhu pomocí marketingových prostředků. Marketingové komunikace se dělily na podlinkové a nadlinkové. Dnes již toto rozdělení splynulo a čím dál tím více se prosazuje personalizovaná komunikace. Neprávem jsou marketingové komunikace zužovány na reklamu. 15 Marketingová komunikace

Albert pro podporu prodeje využívá velmi masivní mediální kampaně zaměřené jak na TV, tak rádio, billboardy, sponzoring apod. Marketing Albertu je z velké části zaměřen na děti. Akce jako např. Šmoulové, Angry Birds, Hrátky se zvířátky a další, při kterých zákazník dostává sběratelské kartičky za každých 200Kč nákupu zákazníky motivují více utrácet. Tržby supermarketu Albert v dobách bez sběratelských akcí klesají o až o 9%. 16 Marketingová komunikace

17 Marketingová komunikace Názorná ukázka toho, jak propracované tyto marketingové akce jsou. Celá prodejna a značka na určitou dobu změní svou tvář.

1.Oficiální stránka albert.cz 2.Konzultace s rodiči – oba ředitelé super/hyper marketu Albert (Mladá Boleslav, Poděbrady) 3.Wikipedia.cz 4.Google.cz 5.Businessvize.cz 6.Agentialbert.cz Zdroje 18