Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr"— Transkript prezentace:

1 Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr. Helena Poláčková Státní zemědělský intervenční fond

2 Obsah Propagační opatření pro zemědělské produkty v ČR Propagační programy administrované v ČR Propagační programy– čerpání finančních prostředků Pravidla pro propagační programy v novém režimu Úloha SZIF v novém režimu propagace

3 1. Propagační opatření pro zemědělské produkty v ČR
schéma existuje od r. 2001 první program ČR byl schválen v r (ČSV) 6 žadatelům z ČR bylo schváleno celkem 10 programů 8 programů – vnitřní trh, 2 programy – třetí země propagované produkty: med, mléko a mléčné výrobky, řepkový olej, ekologické zemědělství a biopotraviny, produkty CHOP/CHZO/ZTS od r probíhala reforma, platná od

4 2. Propagační programy administrované v ČR (2005 – 2016)
Celková sumarizace projektů Počet žadatelů Počet projektů Počet cílových zemí Zdroje a podíl financování (v tis. Kč) EU (50 %) ČR (30 %) Žadatel (20 %) Celkem (100 %) 5 10 7 Zdroje a podíl financování (v tis. EUR) EU (50 %) ČR (30 %) Žadatel (20 %) Celkem (100 %) 9 202 5 254 4 962 19 418

5 3. Propagační programy - čerpání finančních prostředků
EU poskytla v období 2005 – 2015 celkem tis. EUR na propagaci zemědělských produktů (vnitřní trh i třetí země) ČR vyčerpala ze zdrojů EU v daném období celkem tis. EUR

6 Propagační programy - čerpání finančních prostředků (2005 – 2016) čerpání dle žadatelů z ČR v tis. EUR

7 4. Pravidla pro propagační programy v novém režimu
Způsobilí žadatelé oborové, mezioborové organizace organizace producentů a sdružení organizací producentů subjekty zemědělsko–potravinářského odvětví (pokud byly pověřeny ČS výkonem veřejné služby v oblasti propagace a informování o zemědělských produktech)

8 4. Pravidla pro propagační programy v novém režimu
propagační program je soubor souvisejících propagačních opatření, realizovaných po dobu 1 – 3 let na vnitřním trhu EU nebo ve třetích zemích předložený jedním nebo více žadateli na vybraných propagačních materiálech a akcích je povoleno uvádění obchodních značek a původu produktů - nesmí být narušeno hlavní sdělení programu, kterým musí být evropská dimenze a kvalita Uvádění původu produktů je omezeno na název členského státu nebo na společný nadnárodní původ, původ smí být uveden pouze na vizuálních propagačních materiálech, nesmí být zmíněn v audiovizuálních materiálech, na vnitřním trhu musí být druhotné ve vztahu k hlavnímu sdělení Unie, na trhu třetích zemí může být na stejné úrovni k hlavnímu sdělení Unie, při propagaci produktů s chráněnými značeními původu je možné původu uvádět neomezeně. Viditelnost obchodních značek každá značka musí mít stejnou velikost a musí být stejně viditelná, značky nesmí zabírat plochu větší než 5% z celkové plochy daného materiálu, grafické znázornění značky musí být menší než hlavní sdělení Unie, musí být vždy uvedeno více značek – alespoň 5 (menší počet je možný pouze s řádným odůvodněním – např. pokud se v daném členském státě více značek zemědělského produktu nevyskytuje – viz. čl. 7 NK č. 2015/1831) značky je možné propagovat v rámci veletrhů, ochutnávek, roadshow – na propagačních materiálech jako jsou letáky, brožury, může jimi být obrandovaný i stánek.

9 Pravidla pro propagační programy v novém režimu
realizace programu je po jeho schválení zajišťována provádějící organizací, kterou vybere žadatel ve výběrovém řízení dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek navrhující organizace může provádět určité části jednoduchého programu sama před podpisem smlouvy již není nutné skládat záruku začátek realizace programu může být až 6 měsíců od podpisu smlouvy - navrhující organizace má nejméně tříletou praxi v oblasti provádění informačních a propagačních opatření a - navrhující organizace zaručí, že náklady na opatření, která se chystá sama provést, nepřekročí sazby běžně používané na trhu.

10 5. Úloha SZIF v novém režimu propagace
poskytování konzultací potenciálním žadatelům ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství ČR před předložením programu agentuře CHAFEA v případě zájmu o konzultaci požádá příslušná organizace dopisem spolu s návrhem programu stanovisko k programu - doporučení, které je nezávazné informuje žadatele o výsledku hodnocení programu a návazných krocích zveřejňuje důležité informace (roční pracovní program, výzva)

11 Úloha SZIF v novém režimu propagace
SZIF je kompetentní orgán odpovědný za „policy implementing“ provádí administraci propagačních opatření u jednoduchých programů, uzavření smlouvy s žadatelem, vyplacení zálohy na základě žádosti po podpisu smlouvy a složení záruky, nejvýše 20 % maximálního finančního příspěvku Unie - žádost do 30 dnů od podpisu smlouvy, podmíněno složení záruky ve stejné výši (hotovost i bankovní)

12 Úloha SZIF v novém režimu propagace
administrativní kontrola výplata finančních prostředků (průběžná platba – 1x ročně a výplata zůstatku) komunikace se žadateli kontrola na místě reporting

13 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr"

Podobné prezentace


Reklamy Google