Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research."— Transkript prezentace:

1 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 1 INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research

2 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 2 INCOMA Research  koncentrace trhu se nadále zpomaluje, TOP 10 obchodníků má 53% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím  začala konsolidace českého obchodu - odchod společností Carrefour, Edeka, J.Meinl; tento proces bude pokračovat i v následujících letech  tržní podíly jsou však stále hodně rozdrobené  mezi úspěšné formáty patří hlavně hypermarkety a diskonty, prudký pokles nezávislého trhu se již zpomalil, ale ztrácejí i supermarkety  očekává se další konsolidace trhu, ne všechny subjekty konkurenci dlouhodobě vydrží  díky nízkým tržním podílům a vysoké konkurenci se řetězce soustřeďují na komunikaci nejzákladnějších marketingových výhod, tj. hlavně ceny  to nahrává diskontně orientovaným formátům, k nimž se přidávají i další řetězce HLAVNÍ TRENDY NA ČESKÉM TRHU

3 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 3 INCOMA Research STRUKTURA TOP50 - PODLE TYPU VLASTNICTVÍ struktura TOP50 se postupně stabilizovala, postupně do ní vstupují specializované společnosti (nepotravinářské, velkoobchodní…)

4 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 4 INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL TOP 10 V RYCHLOOBRÁTKOVÉM ZBOŽÍ tempo koncentrace se zpomaluje – růstový potenciál prosté expanze se vyčerpává

5 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 5 INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL NEJVĚTŠÍCH OBCHODNÍKŮ NA CELKOVÉM MALOOBCHODĚ jen TOP10 si udržuje růstovou dynamiku rychlost koncentrace od r.1999 trvale klesá míra koncetrace trhu přitom není extrémně vysoká - TOP10 má podíl v celkovém maloobchodě 33%, v rychloobrátkovém zboží 53%

6 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 6 INCOMA Research PODÍL FORMÁTŮ NA CELKOVÉM OBRATU TOP50 OBCHODNÍCH FIREM V ČR hypermarkety dominují TOP50 3 hlavní formáty mají 3/4 obratu TOP50

7 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 7 INCOMA Research V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA POTRAVINY ? supermarkety dlouhodobě klesají menší prodejny se stabilizují diskonty rostou Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

8 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 8 INCOMA Research VÝVOJ FIREMNÍ STRUKTURY ČESKÉHO OBCHODU po 15 letech, kdy na trh vstupovali stále noví hráči, začala konsolidace trhu tento trend změní v následujících 5 letech podobu českého obchodu nejvíc

9 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 9 INCOMA Research TOP10 SKUPIN PODLE MALOOBCHODNÍCH TRŽEB Skupina Schwarz se stala poprvé v historii největším českým maloobchodníkem. * = odhad INCOMA Research

10 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 10 INCOMA Research TOP10 SKUPIN PODLE VELKOOBCHODNÍCH A CASH&CARRY TRŽEB Velkoobchodnímu a cash&carry trhu jasně dominuje Makro; silné pozice mají také specializované velkoobchody (tabák, elektro, drogerie). * = odhad INCOMA Research

11 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 11 INCOMA Research TOP10 ALIANCÍ PODLE CENTRÁLNÍ FAKTURACE Nákupní aliance jsou v současnosti nejdůležitějším segmentem nezávislého obchodu rychloobrátkovým zbožím a prosazují se i v nepotravinářském obchodě.

12 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 12 INCOMA Research TOP10 ALIANCÍ PODLE POČTU PRODEJEN Silnou stránkou aliancí je často velice rozsáhlá a hustá síť prodejen - to zasahuje specifické skupiny zákazníků a je výhodou v distribuci vybraných kategorií zboží.

13 5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 13 INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research Děkuji Vám za pozornost!


Stáhnout ppt "5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research."

Podobné prezentace


Reklamy Google