Seminář pro příjemce IOP k závěrečné MZ a ŽoP – výzvy č. 17, 16, 07 a 03 Ministerstvo vnitra České republiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Centrum pro regionální rozvoj ČR; Vinohradská 46, Praha 2; Tel.: ; Fax: Podmínky realizace.
Advertisements

Rozhodnutí o poskytnutí dotace
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Integrovaný operační program – Administrace projektové žádosti a nejčastější chyby v projektových žádostech Ing. Lucie Vopěnková.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Základní povinnosti příjemců dotací Ing. Lukáš Brabenec 12. června 2014.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Projektový cyklus - realizace
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Seminář pro příjemce v oblasti intervence 1.1 IOP Nejčastěji řešené dotazy v průběhu realizace projektů a.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období
Seminář pro příjemce k výzvám 03, 07 a 10 oblast intervence 1.1 IOP Aktuality v IOP, nejčastěji řešené otázky,
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Monitorování projektů v realizaci Ministerstvo vnitra České republiky Odbor strukturálních fondů.
Seminář pro příjemce/žadatele k výzvám 14, 15 a 16 oblast intervence 1.1 IOP Seminář pro příjemce/žadatele.
UDRŽITELNOST PROJEKTU DLE ŘÍDÍCÍ DOKUMENTACE REGIONÁLNÍHO OPERAČNÍHO PROGRAMU STŘEDNÍ MORAVA.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Seminář pro žadatele v rámci Výzvy č. 3/ Ing. Iva Cahelová Ing. Kateřina Gřondilová Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Seminář pro předkladatele projektů v rámci oblasti intervence 1.1 Integrovaného operačního programu Ministerstvo vnitra Odbor strukturálních fondů www.strukturalni-fondy.cz.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Schválením žádosti projekt nekončí
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Druhy kontrol projektu:
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI MONITOROVÁNÍ PROJEKTŮ SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE 5. května 2010.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Ověření a udržitelnost malého projektu
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Vyúčtování malého projektu a Závěrečná zpráva
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

Seminář pro příjemce IOP k závěrečné MZ a ŽoP – výzvy č. 17, 16, 07 a 03 Ministerstvo vnitra České republiky Odbor strukturálních fondů Seminář pro příjemce IOP k závěrečné MZ a ŽoP – výzvy č. 17, 16, 07 a 03 Ministerstvo vnitra České republiky Odbor strukturálních fondů MV ČR, budova Centrotex, Praha 4 2. listopadu 2015

Osnova prezentace Úvodní informace I. Monitoring projektů a kontrola II. Náležitosti Závěrečné monitorovací zprávy a žádosti o platbu III. Udržitelnost, publicita, archivace Dotazy, diskuze

Úvodní informace – o.i. 1.1 IOP  rok 2015 = konec způsobilosti výdajů programového období (k musí být výdaj uhrazen)  zbývá dokončit 23 projektů ze 4 výzev (termín dokončení projektů nejpozději k ) X  zbývá proplatit žádosti ve výši cca 2 mld. Kč alokovaných v projektech (jednoetapové projekty)  nízký stav čerpání (k vyčerpáno - v ŽoP schváleno - cca 73 % alokace kryté vydanými právními akty) → hrozí výrazné nedočerpání celého OP

Úvodní informace – aktuality, časté dotazy  Prodloužení termínů ukončení projektu za termíny dané Výzvou  Metodický postup obecně stanovil Řídicí orgán IOP  Pouze mimořádné případy za kumulativního splnění striktních podmínek:  příjemce oznámil ZS MV nemožnost dodržet termín stanovený právním aktem/řídicím dokumentem v nejkratší možné době od okamžiku zjištění překážky;  nedodržení harmonogramu způsobilo jedno či více z následujících nepředvídatelných okolností: přírodní katastrofa, insolvence nebo zánik dodavatele, zdržení díky šetření ÚOHS nebo soudu, zpoždění dodávky zásadních a pro dosažení cílů nezbytných technologií vinou dodavatele;  příjemce řádně odůvodnil a doložil důvody zpoždění realizace projektu a prokázal, že ke zpoždění nedošlo jeho vinou;  Status tzv. nedokončeného projektu  Metodický postup obecně stanovil Národní orgán pro koordinaci/Řídicí orgán IOP  Připouští možnost dokončit projekt v roce 2016 z vlastních zdrojů (prostředky proplacené do by zůstaly způsobilé k proplacení ze SF)  Pouze mimořádné případy za kumulativního splnění podmínek pro prodloužení termínů ukončení za termíny dané výzvou (viz výše)

MONITORING A KONTROLA I.

Monitorovací hlášení  Hlášení o pokroku (HoP)  předkládáno v době realizace projektu  Monitorovací zpráva (MZ)  navázána na etapu projektu + Žádost o platbu  nutno prokázat naplnění cílů projektu a dosažení cílových hodnot MI  doložit naplnění pozitivního vlivu na horizontální kritéria, deklaroval-li je projekt v projektové žádosti  předkládána vč. všech příloh do 20 pracovních dnů po ukončení etapy  příjemce vyplňuje a finalizuje v IS BENEFIT7 vč. příloh a zasílá tištěnou verzi dokumentace na OSF (obsáhlé přílohy lze na CD)  při pozdním odevzdání riziko sankcí v související ŽoP!

 Závěrečné vyhodnocení akce (ZVA)  navázáno na ukončení realizace a financování projektu  termín pro odevzdání je uveden v právním aktu  v souladu s Vyhláškou č. 560/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů příjemce předkládá Zprávu o závěrečném vyhodnocení akce správci programu = rozpočtovému útvaru, který pro projekt vydává Stanovení výdajů/Rozhodnutí o poskytnutí dotace → ZVA  jeden originál ZVA příjemce předkládá na OSF  Hlášení o udržitelnosti (HoU)  navázáno na ukončení realizace projektu (udržitelnost projektu = 5 let)  vyplňováno a odevzdáváno pouze v tištěné verzi (.doc) vč. případných příloh  první HoU – 10 měsíců po ukončení realizace projektu je příjemce ze strany OSF upozorněn na termín podání + 20 pracovních dnů na odevzdání; následující termíny pro odevzdání – vždy po 12 měsících od 1. termínu

Kontrola ze strany ZS IOP  administrativní kontrola - ZS IOP prověřuje 100 % administrovaných projektů v realizaci  finanční kontrola - probíhá při schvalování zjednodušených žádostí o platbu na základě kontroly dokumentů předložených příjemcem (tj. ŽoP včetně všech požadovaných dokladů)  věcná kontrola - probíhá na základě kontroly monitorovací zprávy o realizaci projektu, kterou příjemce zasílá souběžně se žádostí o platbu  veřejné zakázky – probíhá ve 3 fázích (ZD, před podpisem smlouvy, po podpisu) → dokumentaci předkládat OSF ihned  kontrola na místě (interim nebo ex-post)  monitorovací návštěvy  veřejnosprávní kontroly / obecné kontroly (dle NMV č. 55/2013) – u vzorku projektů na základě výsledku analýzy rizik či plánu kontrol dle zákona 320/2001 Sb., o finanční kontrole, a zákona 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) → ověření souladu realizace projektu se schválenou projektovou žádostí, právním aktem a podmínkami dotace; kontrola účetních záznamů, vedení projektové dokumentace, pořízeného majetku atp.

Kontrola jiných subjektů než ZS IOP  kontrola projektu ze strany OSF nemusí být zdaleka jedinou (poslední) kontrolou  kontroly a audity jsou legislativně zakotveny (národní legislativa, evropská legislativa) – ŘO IOP, AO, NKÚ, EK,…  po ohlášení data zahájení kontroly/auditu informovat OSF ihned – příprava, součinnost…  mít dokumentaci v pořádku tak, aby ji bylo možno na vyžádání předat obratem  kontroly a audity mohou být křížové (týkat se dodavatelů, partnerů)  poskytovat kontrolním subjektům součinnost  předávat OSF bezodkladně kopie oznámení, usnesení, rozhodnutí ze všech externích kontrol a auditů (i předběžné zprávy pro možnost součinnosti OSF s příjemcem!)  NUTNOST ZACHOVÁVAT AUDITNÍ STOPU

Nejčastější zjištění z kontroly výběrových/ zadávacích řízení  řádné uchování veškeré dokumentace k zakázce - ARCHIVACE  diskriminační „značková“ specifikace předmětu zakázky + diskriminační kvalifikace  nedodržování lhůt dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů  dělení zakázek  vyřizování dodatečných informací k zadávacím podmínkám  uzavírání dodatků k SoD – prodlužování termínu plnění  uveřejňování SoD a výše uhrazené ceny dle SoD na profilu zadavatele  chybné vyplnění formulářů uveřejněných na věstníku veřejných zakázek

Sankce, pochybení  při nedodržení ustanovení Podmínek právního aktu je dotace krácena dle popisu uvedeného v příloze PPŽP (Postup při porušení podmínek) - nejvyšší sankce (100 %)  nenaplnění účelu projektu  nedodržení zákazu dvojí podpory - procentuálně odstupňované sankce  pochybení v zadávání veřejných zakázek (ZVZ a Závazné postupy)  porušení ostatních povinností příjemce uvedené v Podmínkách (např. pozdně předložená MZ/ŽoP)  při krácení finančních prostředků zasílá OSF informaci ŘO IOP a finančnímu úřadu

NÁLEŽITOSTI ZÁVĚREČNÉ MONITOROVACÍ ZPRÁVY A ŽÁDOSTI O PLATBU II.

Nejčastější chyby v MZ a ŽoP  povinnost předložit MZ/ŽoP vč. příloh do 20 PD po ukončení etapy (nečekat na poslední možný termín)  dokumenty nejsou sešity neoddělitelným způsobem, chybí přelepka, případně není přelepka orazítkována a podepsána (obdobně u příloh s více listy)  MZ nebo ŽoP není podepsána statutárním zástupcem/pověřenou osobou  nedodáno Čestné prohlášení  rozdílné finanční částky v MZ a ŽoP (případně i v přílohách)  Popis plnění finančního plánu / Popis realizace – nezahrnuty údaje z předchozích HoP × pouze zkopírováno bez doplnění aktuálnějších údajů

Nejčastější chyby v MZ a ŽoP  Výběrová řízení – bez předchozí oznámené změny měněna data, částky nebo formy VŘ; smazán a nahrazen popis VŘ (ztráta auditní stopy → nový text doplnit za stávající!)  Publicita – uváděná publicitní opatření se podstatným způsobem liší od publicity, kterou příjemce uváděl v projektové žádosti  Publicita – u zrealizovaného publicitního opatření chybí jeho doložení (výstupy – článek, prezentace.., fotodokumentace, vzorek předmětu, atp.)  Přílohy – nedodání všech relevantních příloh; u chybějících/nedodaných neuvedeno, proč jsou pro MZ a ŽoP nerelevantní; chybí popisy, co daná příloha zahrnuje konkrétně (vč. počtu listů)

Povinné přílohy v rámci předkládání ŽoP  Žádost o platbu  Soupiska faktur  Faktury (včetně „likvidačních listů“)  Výpisy z účtů  Akceptační protokoly/ předávací protokoly  Seznam čísel účtů  Doklad o odděleném účetnictví  Čestné prohlášení příjemce  Podpisové vzory, pověření k podpisu MZ a ŽoP

Žádost o platbu ŽoP není dostatečně vyplněna – je důležité vyplnit: 1.Veškeré identifikační údaje – tzn. název projektu, číslo projektu, název příjemce, typ žádosti apod. 2.Bankovní spojení – účet, který bude používán pro následnou refundaci finančních prostředků od MF 3.Finanční údaje: „Celkové výdaje“: součet způsobilých a nezpůsobilých výdajů. „Celkové způsobilé výdaje celkem“: částka celkových způsobilých výdajů ze Soupisky faktur „Celkové způsobilé výdaje platby připadající na mezeru/očištěné o příjmy dle článku 55“ atd.

Žádost o platbu  „Celkové způsobilé výdaje investiční/neinvestiční“ zde je nutné částku celkových způsobilých výdajů etapy rozdělit na investiční a neinvestiční – rozdělení musí být shodné s rozdělením v Soupisce v tabulce „Požadovaná dotace“  v kolonkách „Celkové způsobilé výdaje vynaložené v rámci křížového financování“ a „skutečné příjmy“ budou uvedeny nuly  políčko „Zdůvodnění platby“ – není nutné vyplňovat  částky se do Zjednodušené žádosti o platbu v IS Benefit7 zadávají s přesností na dvě desetinná místa

Soupiska faktur  aktuální verze soupisky (je k dispozici ke stažení na webu OSF v přílohách příslušných výzev)  částky na soupisce musí odpovídat částkám uvedeným v žádosti o platbu s přesností na dvě desetinná místa  vždy dokládat elektronickou soupisku (ve formátu xls.), která musí souhlasit s tištěnou verzí  neměnit vzorce  vyplnit všechna pole  podepsané oprávněnou osobou (stejná osoba jako u MZ a ŽoP)

Faktury a akceptační protokoly  faktury (publicita, náležitosti dle zákona o účetnictví)  na OSF předat pouze kopie faktur – originály zůstávají u příjemce  faktury musí obsahovat patřičné náležitosti dle zákona o účetnictví  částky, jež jsou na fakturách se musí shodovat s částkami, které jsou uvedeny v Soupisce  na fakturách často chybí označení, že daný výdaj patří k projektu. Příklad textu: Tento projekt je spolufinancován z Integrovaného operačního programu, registrační číslo CZ.xxxx. Toto označení musí mít bezpodmínečně každá faktura.  akceptační protokoly/předávací protokoly (zkontrolovat podpisy zúčastněných stran)

Výpisy z účtů  výpisy z účtů se předkládají k výdajům, které jsou vykazovány v ŽoP a soupisce faktur  kopie výpisů z účtů, ze kterých/na které byly realizovány platby v souvislosti s realizací projektu IOP  výpis z elektronického bankovnictví  obě formy výpisů z účtů musí být opatřeny razítkem příjemce a podpisem osoby odpovědné za účetní případy. Kopie navíc i označením „kopie souhlasí s originálem“

Doklad o odděleném účetnictví  nutnost doložit po ukončení každé etapy projektu  musí být patrné zejména závazky vyplývající z realizace jednotlivých výdajů zaúčtované v rámci analytické evidence v členění na podíly SF (85%) a SR (15%)  účetní sestava musí být vygenerovatelná z účetního systému kdykoliv znovu se stejným výstupem  doklad musí být podepsán odpovědnou osobou ze strany příjemce

Seznam čísel účtů Na formuláři musí být uvedeno:  Název příjemce  Název projektu  Registrační číslo projektu  Jméno a příjmení odpovědné osoby  Místo, datum a podpis  Příjmový účet uvedený v tomto seznamu je používán pro následnou refundaci finančních prostředků od MF  Seznam výdajových účtů musí odpovídat přiloženým bankovním výpisům s jednotlivými úhradami výdajů projektu

Sankce vůči dodavateli vs. způsobilé výdaje  smluvní pokuta na základě vad a nedostatků dodávky → považuje se pokuta za zdroj financí na opravy a dokončení díla a neovlivňuje celkové způsobilé výdaje X  smluvní pokuta za nedodržení dodacích lhůt → sníží se celkové způsobilé výdaje o uplatněnou pokutu či penále  o všech smluvních pokutách a penále informovat ZS MV formou OoZ bezprostředně po jejich vzniku

Doporučení  Doporučujeme příjemcům, aby s blížícím se koncem realizace projektů provedli důkladnou kontrolu výdajů, které budou vykazovat v rámci předkládaných ŽoP  Ověřit, zda výdaje, jež budou vykazované v ŽoP, jsou v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, vč. souvisejících vyhlášek  Ověřit správnost zařazení výdajů na INV a NIV  Ověřit, zda je fakturované plnění zařazeno na správných rozpočtových položkách druhových (RPD)  V případě zjištění, že např. daný výdaj není INV charakteru, ale jedná se o NIV (nebo naopak), je nutné podat na OSF příslušné OoZ se zdůvodněním a relevantními přílohami (nový rozpočet, tab. zdrojů a potřeb…). OoZ je nutné předložit před koncem realizace

UDRŽITELNOST, PUBLICITA, ARCHIVACE III.

Udržitelnost projektu  udržitelnost = fáze po ukončení realizace projektu – doba trvání 5 let  příjemce má povinnost zajistit zachování dosažených výstupů projektu (vč. udržení dosažené hodnoty monitorovacích indikátorů)  financování provozu projektů je odpovědností příjemce  příjemce je povinen nadále informovat o změnách týkajících se projektu (např. změna kontaktní osoby, změna statutárního zástupce, technické změny atd.)  každoročně po dobu 5 let předkládat Hlášení o udržitelnosti

 Další doporučení ohledně udržitelnosti:  hlídat termíny pro odevzdání Hlášení o udržitelnosti  uložit si HoU jako dokument a doplňovat do něj informace průběžně po celé sledované období roku  informovat v textu HoU o aktuálním stavu projektu v provozu a o změnách, k nimž za sledované období došlo, nikoliv o stavu ke dni ukončení realizace projektu  na žádost MV poskytnout dodatečně požadované informace o průběhu realizace i po ukončení realizace projektu  nezapomenout na povinnost umožnit kontrolu projektu a dále vést projektovou dokumentaci vč. účetnictví  pro nakládání s pořízeným majetkem platí stejná pravidla jako v době realizace – nelze prodat, pronajmout, převést, dát do zástavy… (bez souhlasu ZS)  předložit OSF Závěrečné vyhodnocení akce do stanoveného termínu

Převedení majetku pořízeného v rámci projektu  příjemce nesmí majetek získaný z peněžních prostředků projektu během realizace projektu ani v době udržitelnosti bez předchozího písemného souhlasu Zprostředkujícího subjektu MV prodat, převést, pronajmout či vypůjčit jinému subjektu  příjemce dotace zůstává nezměněn a nadále zodpovídá za plnění příslušných povinností i při případném převedení majetku (nutné smluvně ošetřit vztahy příjemce a případné nové odpovědné osoby)  musí být zajištěno trvající plnění cílů projektu i možnost kontroly pořízeného majetku následným auditem

Zastarávání, upgrade majetku  příjemce může za předpokladu zachování výstupů a indikátorů projektu majetek pořízený z projektu v případě nutnosti vyměnit (ba má i povinnost nahradit nefunkční jednotku – např. v případě vyhoření serveru – obdobným komponentem plnícím svůj originální účel ve stejné či lepší kvalitě)  nadále musí být zajištěno plnění cílů projektu v dosažené kvalitě  neprodleně o vzniku situace informovat OSF formou OoZ  nutné zachovat auditní stopu pro případ následných kontrol (např. protokol o vyřazení vč. zdůvodnění)

Archivace dokumentace  dokumenty a doklady, které se vztahují k operacím spolufinancovaným ze strukturálních fondů EU, podléhají ve všech fázích projektového cyklu a na kterékoli úrovni zapojení subjektů kontrole ze strany Evropské komise a dalších kontrolních orgánů  příjemce je povinen archivovat veškerou dokumentaci související s realizací projektu (včetně účetních dokladů a dokumentaci o výběrovém řízení) v souladu s článkem 90 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 minimálně do konce roku 2021  příjemce je povinen zajistit, aby povinnosti spojené s archivací plnili také partneři a dodavatelé podílející se na realizaci projektu

Publicita  Nařízení Evropské komise č. 1828/2006  Pravidla pro provádění informačních a propagačních opatření  Logo manuál IOP (určuje zásady správného používání loga IOP a vlajky EU)  povinnosti příjemce v rámci publicity:  poskytnout souhlas se začleněním na veřejně přístupný seznam příjemců (ZS je povinen informovat příjemce podpory a širokou veřejnost o tom, že daný projekt je spolufinancován z EU)  splnit ta publicitní opatření, k jakým se příjemce zavázal v projektové žádosti  umístit po dokončení realizace dobře viditelnou trvalou informativní desku o podpoře (v rozsahu dle Čl. 9 Nařízení EK č. 1828/2006)

Prostor pro dotazy

Děkujeme Vám za pozornost a přejeme hodně úspěchů při dokončování realizace Vašich projektů a psaní ZMZ a ŽoP!