Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ 18.11 2010 Mgr. Pavlína Karlová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Vzájemná hospitační činnost
Autoevaluace – příklad z praxe
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Plán vzdělávacích aktivit
Evaluace v mateřských školách
Základní vzdělávání a další …
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie ve školní praxi - seminář
Komplexní systém hodnocení
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová

Hodnocení školy x autoevaluace školy Zákony a vyhlášky. Termíny vydávání vlastního hodnocení školy. Základní údaje. Vyhláška 15/2005 Sb., v platném znění. Příklady dobré praxe. Postup zpracování a využití vlastního hodnocení školy. Znaky určující efektivitu školy (Scheerens, 2003) Hlavní oblasti hodnocení Plánování autoevaluace Evaluační nástroje Oblasti autoevaluace – příklad z praxe Zřizovatel a vlastní hodnocení školy Příklady dobré praxe Zdroje

Zákony a vyhlášky Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) Vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy novela vyhlášky č. 225/2009 Sb., kterou se mění vyhláška č. 15/2005 Sb., v platném znění

Termíny vydávání vlastního hodnocení školy VH školy se zpracovává průběžně za období 3 školních roků. Návrh struktury vlastního hodnocení školy projedná ředitel školy s pedagogickou radou nejpozději do konce září školního roku, v němž se má VH školy uskutečnit. VH školy se projedná v pedagogické radě do 31. října následujícího školního roku.

Pokud poslední hodnotící období mělo končit se školním rokem 2008/2009, prodlužuje se o jeden školí rok (2009/2010) a hodnocení bude projednáno v pedagogické radě do 31. října Pokud bylo hodnocení vydáno v závěru školního roku 2007/2008, bude hodnocení za uplynulé tři školní roky projednáno v pedagogické radě do 31. října 2011.

Základní údaje: zpráva o vlastním hodnocení školy je východiskem pro hodnocení školy ČŠI zpráva o vlastním hodnocení školy je povinnou dokumentací školy (zákon) zpráva o vlastním hodnocení školy se zpracovává jednou za 3 roky (vyhláška) rámcový obsah vlastního hodnocení školy je předepsán (vyhláška)

2005/15 Sb. Vyhláška, kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy Včetně novely č. 225/2009 Sb. s účinností k (změny jsou podtržením) (příloha – část 4.)

Postup zpracování a využití vlastního hodnocení školy 1. Motivace. 2. Návrh struktury VHŠ – metodiku 3. Propojení struktury VHŠ s pedagogickou radou 4. Ustanovení skupin hodnotitelů. 5. Rozdání pracovních listů a jiných pracovních materiálů hodnotitelům. 6. Vlastní průběh VHŠ. 7. Předání a zpracování výsledků. 8. Vypracování zprávy. 9. Projednání výsledků v pedagogické radě. 10. Využití zprávy VHŠ (publikování, vyhodnocení, přijetí opatření). 11. Zpětná vazba, využití (úprava koncepce školy, rozpočtu, úprava ŠVP, aktualizace, zlepšování slabých stránek školy, upevňování a rozvíjení silných stránek školy, ČŠI, jednání se zřizovatelem…).

Znaky určující efektivitu školy (Scheerens, 2003) 1.Důraz na výkony žáků, vysoká očekávání 2.Důraz vedení školy na pedagogický proces 3.Soudržnost pedagogického sboru 4.Kvalita kurikula, příležitost se učit 5.Klima školy 6.Důraz na hodnocení výsledků žáků i práce školy 7.Zapojení rodičů 8.Klima třídy 9.Efektivita využití času 10.Strukturovanost výuky 11.Míra samostatné práce žáků 12.Diferenciace/individualizace výuky 13.Kvalita záznamů o pokroku žáků 14.Kvalita a četnost zpětné vazby; RNDr. Irena Přádná (prezentace)

Hlavní oblasti hodnocení: vyhláška č. 15/2005 A) podmínky ke vzdělávání B) průběh vzdělávání C) podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů apod. D) výsledky vzdělávání žáků E) řízení školy, kvalita personální práce, kvalita DVPP F) úroveň výsledků práce školy vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům

Plánování autoevaluace stanovení cílů (aby se o nich dalo pak žíci, zda byly dosaženy či nikoliv) kritéria – specifikace kvality školy časové plán autoevaluace vhodné zdroje informací autoevaluační činnosti naplánovat jako průběžný proces týká se všech důležitých aktérů školního života

Evaluační nástroje Analýza dokumentace školy Analýza ŠVP Analýza úrovně výsledků práce školy Analýza webových stránek školy Ankety pro rodiče Ankety pro učitele Ankety pro žáky Bilance absolventů (rozhovor s absolventy školy) Dobrá škola – nástroj pro stanovení priorit školy Dotazník interakce učitele a žáků Dotazník klimatu učitelského sboru Dotazník postojů žáků Dotazník strategií učení cizímu jazyku Dotazník školní výkonové motivace Hodnocení založené na Standardu učitele

Hospitační formulář „Výuka podporující rozvoj kompetence k učení“ Dotazník klimatu tříd Podpora profesního rozvoje učitele Předvídání a analýza očekávaných reakcí lidí na změnu Pedagogické rady Diskusní kroužky s žáky Srovnávací testy Soutěže Schránka důvěry Plán dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Pozorování Třídní schůzky Spolupráce se školskou radou Účast na jednání zastupitelstva Záznamy o akci, projektu

Oblasti autoevaluace – příklad z praxe příklad praxe ZŠ a MŠ Sázavka (příloha)

Zřizovatel a vlastní hodnocení školy Zákon neukládá povinnost předkládat ho i zřizovateli. Pokud zřizovatel požaduje hodnocení školy, pak by měl vypracovat osnovu, podle které školy hodnocení zpracují.

Příklady dobré praxe OCENI-ZAKU-V-MALOTRIDNICH- SKOLACH.html/, Málotřídní školyhttp://clanky.rvp.cz/clanek/s/Z/1957/HODN OCENI-ZAKU-V-MALOTRIDNICH- SKOLACH.html/ Sdělení MŠMT k provádění vlastního hodnocení školy přílohy

Zdroje Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) Vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy Novela vyhlášky č. 225/2009 Sb., kterou se mění vyhláška č. 15/2005 Sb., v platném znění Karlová, Pavlína: ŠVP ZŠ a MŠ Sázavka RNDr. Irena Přádná, Liberec 2007, Autoevaluace školy CHVÁL, Martin. Plánování autoevaluace. Cesta ke kvalitě : Na cestě ke kvalitě. 2010, 2010/6, s Dostupný také z WWW:. ISSN MICHEK, Stanislav. Evaluační nástroje projektu. Na cestě ke kvalitě. 2010, 2010/6, s Dostupný také z WWW:. ISSN