Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNatálie Říhová
1
Průmysl (populární) hudby
3
Širší hudební průmysl 2010 (suma: 168 mld. USD, graf: www.digitalmusicnews.com)
4
Širší hudební průmysl 2005-2010 (zdroj: The Sky Is Rising Report)
10
Počet katalogovaných hudebních souborů (zdroj: The Sky Is Rising)
11
Prodej digitální cestou – svět (zdroj: IFPI Digital Sales Report 2013)
12
Globální prodej hudebních nosičů 2013 (zdroj: IFPI) tržby za 15 miliardy USD (rok předtím 16,5 miliard) 51% fyzické nosiče, 39% digitální příjmy, 7% provozovací práva a 2% synchronizační práva (TV, film, reklama, videohry…) tažen prodejem digitální hudby (meziročně + 9 %) provozovací práva meziročně vzrostla o 19 % roste podíl lokálních umělců (Francie, Německo, Japonsko) downloadovací a předplatitelské služby už ve více než 100 zemích na A&R a marketing ročně 4,5 mld. US (2012) ještě v roce 2005 však vykazoval tržby přes 33 miliard dolarů trendem budoucnosti se jeví spíše než placený downloading placený streaming
13
ARTISTTITLETOTAL SALES (M) 1One DirectionMidnight Memories4.0 2Eminem The Marshall Mathers LP2 3.8 3Justin TimberlakeThe 20/20 Experience3.6 4Bruno MarsUnorthodox Jukebox3.2 5Daft Punk Random Access Memories 3.2 6Katy PerryPrism2.8 7Michael BubléTo Be Loved2.4 8Imagine DragonsNight Visions2.4 9Lady GagaArtpop2.3 10Beyoncé 2.3 (Source IFPI) Global top selling albums of 2013
14
ARTISTTITLETOTAL SALES (M) 1Robin ThickeBlurred Lines14.8 2 Macklemore & Ryan Lewis Thrift Shop13.4 3AviciiWake Me Up11.1 4P!nk feat. Nate RuessJust Give Me A Reason9.9 5Katy PerryRoar9.9 6Daft PunkGet Lucky9.3 7Imagine DragonsRadioactive8.6 8Bruno MarsWhen I Was Your Man8.3 9will.I.AmScream & Shout8.1 10RihannaStay7.9 (Source IFPI) Global top selling digital singles of 2013 ERRY'S ROAR
15
1One Direction 2Eminem 3Justin Timberlake 4Bruno Mars 5Katy Perry 6P!nk 7Macklemore & Ryan Lewis 8Rihanna 9Michael Bublé 10Daft Punk Top 10 global recording artists 2013
18
Prodej hudebních nosičů v ČR (zdroj: IFPI ČR) ve 2. polovině 90. let dosahovaly tržby až 1 miliardy Kč ročně od té doby konstantní pokles s výjimkou roku 2008 v roce 2012 dosáhly tržby 281 milionů Kč, meziroční pokles o 6 % v roce 2013 klesly dále na 264 milionů Kč, též pokles o 6 % prodej digitálních formátů už tvoří 27 % (v roce 2010 jen 7 %) na prodeji digitálních nosičů se ve velké míře podílejí firemní nákupy nástup on-line obchodů: Supraphononline, iTunes, MusicJet, Rara Nástup streamovacích serverů: Deezer, Spotify, GooglePlay
19
Globální prodej hudebních nosičů 1970-2001 (zdroj: IFPI)
20
Prodej hudby v České republice
25
Struktura trhu – ČR (2013) Universal Music Group 31,7 % Sony Music Entertainment 19,1 % Supraphon 16,5 % Warner Music 15,4 % Česká muzika 11,2 % Popron 2,5 %
26
Médium hudební nahrávky rozmanité technologie nahrávání a šíření nízký stupeň regulace vysoký stupeň internacionalizace mladší publikum podvratný (subverzivní) potenciál organizační fragmentace rozmanitost v možnostech příjmu McQuail 1999: 41
27
Průmysl X kultura absolutní většina hudební produkce spadá do relativně stabilních žánrových kategorií a dodržuje efektivně distribuovaný poměr známosti a novosti; tyto kategorie a distribuci spravují nahrávací společnosti, které alokují zdroje do některých typů hudby (a do některých ne), uzavírají některé smlouvy (jiné však ne) a vysoce investují do leckterého druhu známosti a novosti (do ostatních ale ne) zatímco průmysl skrze diferenciovaný aparát vyrábí kulturu, tak zároveň kultura utváří průmysl tím, že kontinuálně formuje kontext i samotné představitele hudebních společností skrze třídní, etnické, gender, zeměpisné aj. okolnosti Keith Negus 1998
28
Hudební divize MTN korporací A&R marketing public relations publicity and press radio and TV promotion sales business affairs / finance nad legal manufacture and distribution administration and secretarial
29
Artist & Repertoire hledání nových talentů komunikace s novým umělcem obhajoba umělce před jinými odděleními divize kompletní služba týkající se studia, repertoáru, image… považováni buď za gatekeepers nebo mediators Negus 1992
30
Marketing průzkum trhu product planning and design packaging publicity and promotion cenovou politiku prodej distribuce
31
Artist & Repertoire – strategie Old-fashioned strategie – hledat na ulici, v klubech a skrze demo nahrávky tzv. organičtí umělci New-fashioned strategie – propojovat skladatele, zpěváky, tváře, zvukaře, imagology tzv. syntetičtí umělci Mediální strategie: vzít toho, kdo se nějak proslavil v médiích, př. Superstar Ve skutečnosti mix všeho a existence výjimek. Negus 1992
32
Kritéria pro podepsání umělce Hraní naživo Originalita a kvalita skladeb Úroveň nahrávek a hlas Vystupování a image Úroveň osobního zaujetí, entuziasmu a motivace Dosavadní kariéra / úspěchy
33
Obchodní terminologie zavedená jednou bostonskou konzultační firmou v 70. letech 20. stol „hvězdy“ (stars) „dojná kráva“ (cash cow) „divoké kočky“ (wild cats) „psi“ (dogs)
34
Obchodní terminologie zavedená jednou bostonskou konzultační firmou v 70. letech 20. stol „hvězdy“ (stars) „dojná kráva“ (cash cow) „divoké kočky“ (wild cats) „psi“ (dogs)
35
Prameny a literatura viz word
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.