Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ."— Transkript prezentace:

1 Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ

2 Téma rozdělení trhu zdroje příjmů internetových serverů reklamní příjmy budoucnost zkušenosti  ředitel finančního serveru Peníze.CZ (červen 2000)  místopředseda SVIT při UVDT

3 Velikost trhu 2 635 737 uživatelů (10/2003) 16 připojení uživatele za měsíc 150 serverů a sekcí tisíce "soukromých médií" příjmoví lídři – 10 serverů střední skupina – 30 serverů

4 Typy e-médií online noviny (iDnes, iHNed, České noviny) (časopisové) archivy portály a jejich zpravodajské části (Tiscali, Atlas)  prolínání s online novinami (Seznam – Právo, Centrum – LN) online média (Neviditelný pes, Česká média, Peníze, Patria, Mobil)

5 Online noviny noví čtenáři (Blesk, České noviny) služba stávajícím rozložení nákladů na tvorbu obsahu marketing reklamní balíčky prodejní kanál

6 (Časopisové) archivy volně přístupné – služba čtenářům placené – zdroj příjmů / marketing minimální reklamní příjmy

7 Portály šířka služeb – přivlastnění uživatele kompletní nabídka reakce na potřebu rychlé informace různé přístupy  vlastní zdroje – Tiscali  kumulace více zdrojů – Atlas  koalice – Seznam, Centrum

8 Online média "novinové" formáty zanikají – Neviditelný pes rozvoj specializovaných médií  jeden segment  rychlost a specializace  levné budování komunity odbornost a důvěryhodnost – online obsah nejde prodávat! přidaná hodnota – interaktivita, služby

9 Druhy příjmů klasická reklama speciální projekty katalogové služby placené služby internetové připojení zprostředkování prodeje

10 Internet = zábava? výdaje do reklamy (odhady 2003)  TV7,64 mld. Kč  tisk 5,84 mld. Kč  outdoor1,13 mld. Kč  rádio 1,12 mld. Kč  ostatní235 mil. Kč  internet235 mil. Kč 385 mil. Kč (SVIT) zdroj: ARBOmedia, netto bez mediálních barterů a autopromotion, po odečtení slev

11 Zanedbatelný podíl reklamní výdaje do médií 2003 zdroj: ARBOmedia, netto bez mediálních barterů a autopromotion, po odečtení slev

12 Světlá budoucnost? rychlý meziroční růst vznik interaktivních divizí mediálních agentur speciální reklamní projekty rostoucí další zdroje příjmů celkový odhad příjmů e-médií 2003: 850 mil. Kč

13 Dělení kořisti (časopisové) archivy mimo hru portály vs. online noviny  strategie vyhladovění  portály vedou v hledání nereklamních příjmů specializovaná média

14 Obsahové servery vedou podíl reklamních investic do sektorů  obsahově zaměřené servery 57,4 % 11,0% 0,9% 1,2% 2,1% 3,2% 9,2% 10,1% 12,0% 18,7% 31,6% Ostatní Vzdělání Ženy Bydlení Auto-Moto Zábava Techno+IT Finance Zpravodajství Portály zdroj: ARBOmedia

15 Hlavní segmenty

16 Další vývoj "archivy" zůstanou dotovány boj portály vs. noviny rozvoj specialistů

17 Podmínky přežití portály a online noviny  rozvoj nereklamních příjmů  návrat do reality a výrazné omezení nákladů  dohoda o koexistenci  noviny – lepší provázání s mateřskými vydavateli

18 Podmínky přežití specializované odborné servery  udržování kvality  naslouchání uživatelům  budování komunity  doplňkové placené služby  nové nereklamní příjmy  koalice s "velkými médii"

19 Závěr trh je velký a rychle roste počet médií stále ještě roste, ale jen 40-50 bude samofinancovatelných reklamní příjmy pro internet jen zlomkem celkových výdajů samotná reklama nemůže zůstat jediným zdrojem příjmů


Stáhnout ppt "Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ."

Podobné prezentace


Reklamy Google