Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ."— Transkript prezentace:

1 Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ

2 Téma rozdělení trhu zdroje příjmů internetových serverů reklamní příjmy budoucnost zkušenosti  ředitel finančního serveru Peníze.CZ (červen 2000)  místopředseda SVIT při UVDT

3 Velikost trhu uživatelů (10/2003) 16 připojení uživatele za měsíc 150 serverů a sekcí tisíce "soukromých médií" příjmoví lídři – 10 serverů střední skupina – 30 serverů

4 Typy e-médií online noviny (iDnes, iHNed, České noviny) (časopisové) archivy portály a jejich zpravodajské části (Tiscali, Atlas)  prolínání s online novinami (Seznam – Právo, Centrum – LN) online média (Neviditelný pes, Česká média, Peníze, Patria, Mobil)

5 Online noviny noví čtenáři (Blesk, České noviny) služba stávajícím rozložení nákladů na tvorbu obsahu marketing reklamní balíčky prodejní kanál

6 (Časopisové) archivy volně přístupné – služba čtenářům placené – zdroj příjmů / marketing minimální reklamní příjmy

7 Portály šířka služeb – přivlastnění uživatele kompletní nabídka reakce na potřebu rychlé informace různé přístupy  vlastní zdroje – Tiscali  kumulace více zdrojů – Atlas  koalice – Seznam, Centrum

8 Online média "novinové" formáty zanikají – Neviditelný pes rozvoj specializovaných médií  jeden segment  rychlost a specializace  levné budování komunity odbornost a důvěryhodnost – online obsah nejde prodávat! přidaná hodnota – interaktivita, služby

9 Druhy příjmů klasická reklama speciální projekty katalogové služby placené služby internetové připojení zprostředkování prodeje

10 Internet = zábava? výdaje do reklamy (odhady 2003)  TV7,64 mld. Kč  tisk 5,84 mld. Kč  outdoor1,13 mld. Kč  rádio 1,12 mld. Kč  ostatní235 mil. Kč  internet235 mil. Kč 385 mil. Kč (SVIT) zdroj: ARBOmedia, netto bez mediálních barterů a autopromotion, po odečtení slev

11 Zanedbatelný podíl reklamní výdaje do médií 2003 zdroj: ARBOmedia, netto bez mediálních barterů a autopromotion, po odečtení slev

12 Světlá budoucnost? rychlý meziroční růst vznik interaktivních divizí mediálních agentur speciální reklamní projekty rostoucí další zdroje příjmů celkový odhad příjmů e-médií 2003: 850 mil. Kč

13 Dělení kořisti (časopisové) archivy mimo hru portály vs. online noviny  strategie vyhladovění  portály vedou v hledání nereklamních příjmů specializovaná média

14 Obsahové servery vedou podíl reklamních investic do sektorů  obsahově zaměřené servery 57,4 % 11,0% 0,9% 1,2% 2,1% 3,2% 9,2% 10,1% 12,0% 18,7% 31,6% Ostatní Vzdělání Ženy Bydlení Auto-Moto Zábava Techno+IT Finance Zpravodajství Portály zdroj: ARBOmedia

15 Hlavní segmenty

16 Další vývoj "archivy" zůstanou dotovány boj portály vs. noviny rozvoj specialistů

17 Podmínky přežití portály a online noviny  rozvoj nereklamních příjmů  návrat do reality a výrazné omezení nákladů  dohoda o koexistenci  noviny – lepší provázání s mateřskými vydavateli

18 Podmínky přežití specializované odborné servery  udržování kvality  naslouchání uživatelům  budování komunity  doplňkové placené služby  nové nereklamní příjmy  koalice s "velkými médii"

19 Závěr trh je velký a rychle roste počet médií stále ještě roste, ale jen bude samofinancovatelných reklamní příjmy pro internet jen zlomkem celkových výdajů samotná reklama nemůže zůstat jediným zdrojem příjmů


Stáhnout ppt "Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ."

Podobné prezentace


Reklamy Google