Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Trendy finančních produktů ČLFA Ing. Libor Bosák 1.Statistiky ČLFA za 1. pololetí 2013 2.Vývoj produktů ČLFA od nástupu recese 3.Srovnání s evropskými.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Trendy finančních produktů ČLFA Ing. Libor Bosák 1.Statistiky ČLFA za 1. pololetí 2013 2.Vývoj produktů ČLFA od nástupu recese 3.Srovnání s evropskými."— Transkript prezentace:

1 1 Trendy finančních produktů ČLFA Ing. Libor Bosák 1.Statistiky ČLFA za 1. pololetí Vývoj produktů ČLFA od nástupu recese 3.Srovnání s evropskými trendy 4.Finanční výsledky členů ČLFA Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

2 2 Statistiky ČLFA za 1. pololetí 2013 celkový objem v mld. Kč (1. pololetí 2013) celkový objem v mld. Kč (1. pololetí 2012) změna v % financování podnikatelských investic (finanční a operativní leasing, podnikatelské úvěry) 32,0530,98+ 3,5 % financování firemního provozu (factoring) 14,5012,40+ 16,9 % financování domácností (spotřebitelské úvěry, spotřebitelský leasing) 17,1317,04+ 0,5 % CELKEM63,6860,42+ 5,4 % Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

3 3 Vývoj produktů od nástupu recese (mil. Kč) Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

4 4 Vývoj produktů Podíl leasingu a úvěrů pro podnikatele v obchodech leasingových společností Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

5 5 Vývoj produktů od nástupu recese obnovení meziročního růstu ,6 % (krizový propad) ,6 %(pokračující propad – první rok recese) ,7 %(stagnace; mírný růst díky fotovoltaickým projektům) % (stagnace) 1-3/ ,4 % 1-6/ ,4 %(oživení ekonomiky?) Dlouhodobé trendy  po nástupu recese skončilo období trvalého růstu  předkrizové objemy v dohledné době nedosažitelné  nová (nižší) úroveň stabilizace objemů  při financování investic trvale klesá podíl leasingu a roste podíl úvěrů, v polovině 2013 poprvé podíl úvěrů vyšší než podíl leasingu  vývoj spotřebitelských úvěrů odpovídá stagnaci výdajů domácností  roste objem pohledávek postoupených na factoringové společnosti, klesá objem prostředků poskytnutých jejich klientům Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

6 6 Vývoj produktů Financování podnikatelů podle komodit v 1. pololetí 2013 (leasing + úvěry pro podnikatele) Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

7 7 Vývoj produktů Komoditní zaměření financování investic  dlouhodobě dominuje financování silničních dopravních prostředků (leasing + úvěry)  2007 (vrcholící konjunktura)62 %  1. pololetí ,6 %  v rámci dopravních prostředků dominuje financování osobních aut  ,9 %  1. pololetí ,5 %  významný podíl financování strojů a zařízení  ,6 %  1. pololetí ,1 % Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

8 8 Srovnání s evropskými trendy Děkuji za pozornost Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013 Vývoj leasingu v ČR a v Evropě (statistiky Leaseurope)

9 9 Srovnáníé s evropskými trendy Vývoj spotřebitelských úvěrů v ČR a v Evropě (statistiky Eurofinas) Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

10 10 Srovnání s evropskými trendy  růstové trendy našeho trhu leasingu a spotřebitelských úvěrů obdobné s trendy evropských trhů  závislost na vývoji ekonomiky, zejména na vývoji HDP a indexu průmyslové výroby (leasing, podnikatelské úvěry)  alternativní financování investic, provozu podniků a potřeb domácností tlumí dopady recese a stimuluje oživení růstu koncentrace našeho leasingového trhu odpovídá situaci v ZE -dominuje vedoucí patnáctka, její podíl na trhu roste ( %, %, 2012 – 94%) -postupně klesá podíl vedoucí pětky (2000 – 57%, 2005 – 52%, 2012 – 46%) v úvěrech pro podnikatele koncentrace stabilní -podíl vedoucí pětky od r cca % -podíl vedoucí patnáctky od r % Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

11 11 Finanční výsledky členů ČLFA  ČLFA je shromažďuje, analyzuje a využívá od r  shromažďovány na dobrovolné bázi  sdíleny pouze mezi respondenty  za rok respondentů (15 respondentů v r. 2011)  shromážděny údaje za všechny produkty ČLFA a od všech typů členských společností (representativní)  ČLFA je využívá v působení na legislativu (daně, regulace trhu)  ČLFA využívá zejm. agregované údaje o odvedených daních a údaje k rizikovosti produktů ČLFA  shromážděné finanční údaje umožňují respondentům lepší orientaci na trhu Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

12 12 Trendy finančních produktů ČLFA Děkuji za pozornost Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013


Stáhnout ppt "1 Trendy finančních produktů ČLFA Ing. Libor Bosák 1.Statistiky ČLFA za 1. pololetí 2013 2.Vývoj produktů ČLFA od nástupu recese 3.Srovnání s evropskými."

Podobné prezentace


Reklamy Google