Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Trendy finančních produktů ČLFA

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Trendy finančních produktů ČLFA"— Transkript prezentace:

1 Trendy finančních produktů ČLFA
Ing. Libor Bosák Statistiky ČLFA za 1. pololetí 2013 Vývoj produktů ČLFA od nástupu recese Srovnání s evropskými trendy Finanční výsledky členů ČLFA Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

2 Statistiky ČLFA za 1. pololetí 2013
celkový objem v mld. Kč (1. pololetí 2013) (1. pololetí 2012) změna v % financování podnikatelských investic (finanční a operativní leasing, podnikatelské úvěry) 32,05 30,98 + 3,5 % financování firemního provozu (factoring) 14,50 12,40 + 16,9 % financování domácností (spotřebitelské úvěry, spotřebitelský leasing) 17,13 17,04 + 0,5 % CELKEM 63,68 60,42 + 5,4 % Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

3 Vývoj produktů od nástupu recese (mil. Kč)
Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

4 Vývoj produktů Podíl leasingu a úvěrů pro podnikatele v obchodech leasingových společností
Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

5 Vývoj produktů od nástupu recese
obnovení meziročního růstu ,6 % (krizový propad) ,6 % (pokračující propad – první rok recese) ,7 % (stagnace; mírný růst díky fotovoltaickým projektům) % (stagnace) 1-3/ ,4 % 1-6/ ,4 % (oživení ekonomiky?) Dlouhodobé trendy po nástupu recese skončilo období trvalého růstu předkrizové objemy v dohledné době nedosažitelné nová (nižší) úroveň stabilizace objemů při financování investic trvale klesá podíl leasingu a roste podíl úvěrů, v polovině 2013 poprvé podíl úvěrů vyšší než podíl leasingu vývoj spotřebitelských úvěrů odpovídá stagnaci výdajů domácností roste objem pohledávek postoupených na factoringové společnosti, klesá objem prostředků poskytnutých jejich klientům Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

6 Vývoj produktů Financování podnikatelů podle komodit v 1
Vývoj produktů Financování podnikatelů podle komodit v 1. pololetí (leasing + úvěry pro podnikatele) Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

7 Vývoj produktů Komoditní zaměření financování investic
dlouhodobě dominuje financování silničních dopravních prostředků (leasing + úvěry) 2007 (vrcholící konjunktura) 62 % 1. pololetí ,6 % v rámci dopravních prostředků dominuje financování osobních aut ,9 % 1. pololetí ,5 % významný podíl financování strojů a zařízení ,6 % 1. pololetí ,1 % Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

8 Srovnání s evropskými trendy
Vývoj leasingu v ČR a v Evropě (statistiky Leaseurope) Děkuji za pozornost Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

9 Srovnáníé s evropskými trendy
Vývoj spotřebitelských úvěrů v ČR a v Evropě (statistiky Eurofinas) Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

10 Srovnání s evropskými trendy
růstové trendy našeho trhu leasingu a spotřebitelských úvěrů obdobné s trendy evropských trhů závislost na vývoji ekonomiky, zejména na vývoji HDP a indexu průmyslové výroby (leasing, podnikatelské úvěry) alternativní financování investic, provozu podniků a potřeb domácností tlumí dopady recese a stimuluje oživení růstu koncentrace našeho leasingového trhu odpovídá situaci v ZE -dominuje vedoucí patnáctka, její podíl na trhu roste ( %, %, 2012 – 94%) -postupně klesá podíl vedoucí pětky (2000 – 57%, 2005 – 52%, 2012 – 46%) v úvěrech pro podnikatele koncentrace stabilní -podíl vedoucí pětky od r cca % -podíl vedoucí patnáctky od r % Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

11 Finanční výsledky členů ČLFA
ČLFA je shromažďuje, analyzuje a využívá od r. 2010 shromažďovány na dobrovolné bázi sdíleny pouze mezi respondenty za rok respondentů (15 respondentů v r. 2011) shromážděny údaje za všechny produkty ČLFA a od všech typů členských společností (representativní) ČLFA je využívá v působení na legislativu (daně, regulace trhu) ČLFA využívá zejm. agregované údaje o odvedených daních a údaje k rizikovosti produktů ČLFA shromážděné finanční údaje umožňují respondentům lepší orientaci na trhu Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013

12 Trendy finančních produktů ČLFA
Děkuji za pozornost Pracovní snídaně pro vedoucí představitele členských společností ČLFA – 13. září 2013


Stáhnout ppt "Trendy finančních produktů ČLFA"

Podobné prezentace


Reklamy Google