Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

9/2010Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2008, K126 EKO Přednášky/cvičení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "9/2010Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2008, K126 EKO Přednášky/cvičení."— Transkript prezentace:

1 9/2010Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2008, K126 EKO Přednášky/cvičení : Ing. P. Dlask, Ph.D. Cvičení : Ing. P. Kalčev, Ing. D. Macek, Ph.D. Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení

2 9/2010Přednáška č. 12 Program přednášky úvod do seminářů (požadavky, termíny, …) flashback POPR program cvičení (obsah, cíle, …) teoretický základ praktická aplikace rekapitulace podkladů pro cvičení závěr, dotazy, rekapitulace Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení

3 9/2010Přednáška č. 13 Nikdo vám nic nedá Skutečné vzdělání je jen samovzdělávání. Každé vyučování je jenom popud, motivace k samostatnému studiu. Pedagogové mohou předkládat sebepoutavěji nejnovější poznatky, ale pouze na studentovi závisí, jak je přijme. Účinnost pedagogického procesu závisí více na jemnosti sluchu studenta než na síle hlasivek pedagoga. Žádný obor není možné zvládnout pamětí, ale pouze myšlením. Není třeba vědět všechno, ale všechno podstatné. Doc. MUDr. J. Varga, CSc., Patofyziologický atlas, 1991. Všeobecné názory z jiného(?) oboru Znáte to…? …to se nedá pochopit… …to se nedá zapamatovat… …už chci domů… …

4 9/2010Přednáška č. 14 Teď to hodnocení… připravenost byla naprosto v pořádku. Hezké, barevné, poutavé prezentace mě zaujaly, ovšem jejich obsah byl k učení na zkoušku nedostačující a to i přesto, že jsem na přednášky chodila. ocenila bych více konkrétních pojmů a jejich vysvětlení. upřednostnil bych zkrácení úvodních částí přednášek a věnoval se rychleji opakování látky minulé a probrání nové. systém ani pojetí přednášek se mi nelíbil... řekne mi někdo co má co společného test ze zeměpisných znalostí s modelem stárnutí objektu?... předmět sám o sobě asi není těžký ale mě to teda skoro nic neříkalo... prostě španělská vesnice Jak to tedy doopravdy je?

5 9/2010Přednáška č. 15 …a co vlastně chtějí? Používání anglických ekvivalentů? Ano/Ne Více teoretických pasáží? Ano/Ne Rekapitulovat na začátku? Ano/Ne Více praktických pasáží? Ano/Ne Prosazovat studentské prezentace (5min.)? Ano/Ne Jak to tedy doopravdy je?

6 9/2010Přednáška č. 16 Start from the roots… Pause 1/2

7 9/2010Přednáška č. 17 Důležité odkazy Katedrový server/stránky http://eko.fsv.cvut.cz/ http://people.fsv.cvut.cz/~k126/ Osobní stránky http://people.fsv.cvut.cz/~dlaskpet/ http://people.fsv.cvut.cz/~dlaskpet/Popr/index.html Odevzdávání úloh http://ocw.cvut.cz/moodle/ Návody/postupy/krycí list http://people.fsv.cvut.cz/~dlaskpet/Help/data97.xls Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení

8 9/2010Přednáška č. 18 Proč modelování? Obsah a úvod do předmětu: Proč ne? Proč ano?

9 9/2010Přednáška č. 19 Proč si ten model nesestavíš?

10 9/2010Přednáška č. 110 Proč ANO? ověřování funkčnosti celků nemožnost realizovat maketu nemožnost realizovat pokus finanční náročnost pokusu časová náročnost pokusu …

11 9/2010Přednáška č. 111 Modelování řetězové reakce http://cs.wikipedia.org/wiki/Jadern%C3%A1_zbra%C5%88 Modelování urychlovačů částic http://cs.wikipedia.org/wiki/Urychlova%C4%8D Modelování přírodních jevů http://cs.wikipedia.org/wiki/Meteor_Crater Modelování technických jevů http://cs.wikipedia.org/wiki/Proudov%C3%BD_motor Aplikační příklady modelů: - model populačního růstu - investování na burze - chemické reakce - lety do vesmíru - válečné bitvy Příklady modelů 2/???

12 9/2010Přednáška č. 112 Obecné přínosy modelování pro manažerskou praxi  Pochopení modelovaného systému  Parametrické studie systému  Experimentální význam  Pochopení modelovaného systému  Parametrické studie systému  Experimentální význam  proniknutí vnitřních mechanismů systému  vytváření nosných strategií rozvoje  predikce chování modelu  získání komplexního pohledu na systém  …  proniknutí vnitřních mechanismů systému  vytváření nosných strategií rozvoje  predikce chování modelu  získání komplexního pohledu na systém  …  identifikování významných (klíčových) míst  citlivostní analýza  identifikace vlivu rizik a nejistot  ověření možností řízení modelu  …  identifikování významných (klíčových) míst  citlivostní analýza  identifikace vlivu rizik a nejistot  ověření možností řízení modelu  …  ověřování nosných strategií  nalezení požadovaného chování  …  ověřování nosných strategií  nalezení požadovaného chování  … Obecné přínosy: Teoretický základ


Stáhnout ppt "9/2010Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2008, K126 EKO Přednášky/cvičení."

Podobné prezentace


Reklamy Google