Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc."— Transkript prezentace:

1 doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

2 MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO
NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE – ÚČELOVÝ SOUBOR ÚČELOVÝCH INFORMACÍ – ANO ČI NE? KONEČNÝ CÍL MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE Vést svého příjemce k žádoucím formám kupního chování–v komerčních MK Vést svého příjemce k žádoucím formám nekomerčního chování– v sociálních MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., ::

3 MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO
NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA MÁ TEDY MK TAKÉ VYŠŠÍ CÍLE, NEBO JE JEN SLUŽEBNÝM NÁSTROJEM OKAMŽIKU, DNE, TÝDNE? SVOU KAŽDODENNOSTÍ SE V KONTEXTU JINÝCH NÁSTROJŮ UTVÁŘENÍ SPOLEČENSKÉ REALITY PODÍLÍ NA PLNĚNÍ VYŠŠÍCH CÍLŮ, NA VTYVÁŘENÍ NOVÉ SPOLEČENSKÉ REALITY doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., ::

4 CO VSTUPUJE DO MK VE 20. STOLETÍ?
MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA CO VSTUPUJE DO MK VE 20. STOLETÍ? Původní ryze ekonomická disciplína se mění v interdisciplinární jev Vstupuje především psychologie, sociologie, estetika, etika, syntetizující teorie komunikace, vědy o umění atd. Původně komerční reklama se mění na univerzální nástroj formování společenského vědomí a chování Proč? doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., ::

5 MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO
NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA PROTOŽE SE JEDNÁ O NEJEFEKTIVNĚJŠÍ SYSTÉM KOMUNIKACE ! Ekonomické aspekty vedou k efektivnosti investic Obchodníci požadují kvantifikovatelný a průkazný efekt komunikace Pro vyšší efektivnost komunikace se trvale inovuje struktura prostředků, aktuálně se využívají nová média Do reklamy vstupuje věda jako nástroj poznání - HOPKINS doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., ::

6 MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO
NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA REKLAMA SE DIVERZIFIKUJE 90. léta 20. století – jednolité tělo se člení na reklamu, SP, DM, PR, osobní prodej Vznikají specifická témata průřezového charakteru – image, CI,značka, segmentace, efektivnost Vzniká syntetizující teorie MK a dílčí teorie jednotlivých komunikačních kategorií doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., ::

7 MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO
NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA KOLIK SE INVESTUJE DO MK V ČR? NÁKLADY NA KOMPLEX KOMERČNÍCH MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ V ČR V ROCE TYP KOMUNIKACE V mld. Kč v % REKLAMA 15,78 35,03 SALES PROMOTION 11 24,42 DIRECT MARKETING 8,94 19,84 OSOBNÍ PRODEJ 6,9 15,32 VÝZKUM TRHU 1,5 3,33 PUBLIC RELATIONS 0,93 2,06 CELKEM 45,05 100 doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., ::

8 MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO
NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA INVESTICE V ČSSR/ČSR HISTORICKY Polovina 80.let ,5 miliardy Kč Počátkem 90.let – 3 miliardy Kč Rok 2002 – 39,6 miliardy Kč Rok 2004 – 50 miliard Kč doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., ::

9 MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO
NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA MK / KULTURA / ŽIVOTNÍ STYL KULTURA – MNOHOVÝZNAMOVÝ PROGRAM ČINNOSTI JEDNOTLIVCŮ A SKUPIN 4 ROVINY KULTURY MK A VÝTVORY LIDSKÉ PRÁCE – ARTEFAKTY MK A SOCIOKULTURNÍ REGULATIVY-NORMY, HODNOTY, KULTURNÍ VZORY MK A KOGNITIVNÍ SYSTÉMY MK A INSTITUCE ORGANIZUJÍCÍ LIDSKÉ CHOVÁNÍ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., ::

10 MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO
NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA ROLE MK V SOUČASNOSTI MK JSOU NÁSTROJEM POZNÁVÁNÍ SVĚTA MK JSOU NÁSTROJEM KULTIVACE I DEVASTACE ČLOVĚKA MK JSOU NÁSTROJEM SPOLUUTVÁŘENÍ SVĚTA – POZITIVNĚ I NEGATIVNĚ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., ::


Stáhnout ppt "doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google