Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1.1. MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1.1. MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc."— Transkript prezentace:

1 1.1. MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

2 2.2. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE – ÚČELOVÝ SOUBOR ÚČELOVÝCH INFORMACÍ – ANO ČI NE? KONEČNÝ CÍL MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE Vést svého příjemce k žádoucím formám kupního chování–v komerčních MK Vést svého příjemce k žádoucím formám nekomerčního chování– v sociálních MK

3 3.3. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA MÁ TEDY MK TAKÉ VYŠŠÍ CÍLE, NEBO JE JEN SLUŽEBNÝM NÁSTROJEM OKAMŽIKU, DNE, TÝDNE? SVOU KAŽDODENNOSTÍ SE V KONTEXTU JINÝCH NÁSTROJŮ UTVÁŘENÍ SPOLEČENSKÉ REALITY PODÍLÍ NA PLNĚNÍ VYŠŠÍCH CÍLŮ, NA VTYVÁŘENÍ NOVÉ SPOLEČENSKÉ REALITY

4 4.4. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA CO VSTUPUJE DO MK VE 20. STOLETÍ? Původní ryze ekonomická disciplína se mění v interdisciplinární jev Vstupuje především psychologie, sociologie, estetika, etika, syntetizující teorie komunikace, vědy o umění atd. Původně komerční reklama se mění na univerzální nástroj formování společenského vědomí a chování Proč?

5 5.5. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA PROTOŽE SE JEDNÁ O NEJEFEKTIVNĚJŠÍ SYSTÉM KOMUNIKACE ! Ekonomické aspekty vedou k efektivnosti investic Obchodníci požadují kvantifikovatelný a průkazný efekt komunikace Pro vyšší efektivnost komunikace se trvale inovuje struktura prostředků, aktuálně se využívají nová média Do reklamy vstupuje věda jako nástroj poznání - HOPKINS

6 6.6. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA REKLAMA SE DIVERZIFIKUJE 90. léta 20. století – jednolité tělo se člení na reklamu, SP, DM, PR, osobní prodej Vznikají specifická témata průřezového charakteru – image, CI,značka, segmentace, efektivnost Vzniká syntetizující teorie MK a dílčí teorie jednotlivých komunikačních kategorií

7 7.7. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA NÁKLADY NA KOMPLEX KOMERČNÍCH MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ V ČR V ROCE 2004 TYP KOMUNIKACEV mld. Kčv % REKLAMA15,7835,03 SALES PROMOTION1124,42 DIRECT MARKETING8,9419,84 OSOBNÍ PRODEJ6,915,32 VÝZKUM TRHU1,53,33 PUBLIC RELATIONS0,932,06 CELKEM45,05100 KOLIK SE INVESTUJE DO MK V ČR?

8 8.8. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA INVESTICE V ČSSR/ČSR HISTORICKY Polovina 80.let - - 1,5 miliardy Kč Počátkem 90.let – 3 miliardy Kč Rok 2002 – 39,6 miliardy Kč Rok 2004 – 50 miliard Kč

9 9.9. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA MK / KULTURA / ŽIVOTNÍ STYL KULTURA – MNOHOVÝZNAMOVÝ PROGRAM ČINNOSTI JEDNOTLIVCŮ A SKUPIN 4 ROVINY KULTURY MK A VÝTVORY LIDSKÉ PRÁCE – ARTEFAKTY MK A SOCIOKULTURNÍ REGULATIVY-NORMY, HODNOTY, KULTURNÍ VZORY MK A KOGNITIVNÍ SYSTÉMY MK A INSTITUCE ORGANIZUJÍCÍ LIDSKÉ CHOVÁNÍ

10 10. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA ROLE MK V SOUČASNOSTI MK JSOU NÁSTROJEM POZNÁVÁNÍ SVĚTA MK JSOU NÁSTROJEM KULTIVACE I DEVASTACE ČLOVĚKA MK JSOU NÁSTROJEM SPOLUUTVÁŘENÍ SVĚTA – POZITIVNĚ I NEGATIVNĚ


Stáhnout ppt "1.1. MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE JAKO NENAHRADITELNÝ NÁSTROJ POZNÁVÁNÍ OKOLNÍHO SVĚTA doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google