Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vlivy na spotřebitele Dle Koudelky Hierarchie vlivů dle Kotlera OSOBNÍ VLIVY Socio-demografické charakteristiky, ŽS PSYCHOLOGICKÉ VLIVY Vnímání, postoje.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vlivy na spotřebitele Dle Koudelky Hierarchie vlivů dle Kotlera OSOBNÍ VLIVY Socio-demografické charakteristiky, ŽS PSYCHOLOGICKÉ VLIVY Vnímání, postoje."— Transkript prezentace:

1

2 Vlivy na spotřebitele

3 Dle Koudelky

4 Hierarchie vlivů dle Kotlera OSOBNÍ VLIVY Socio-demografické charakteristiky, ŽS PSYCHOLOGICKÉ VLIVY Vnímání, postoje SOCIÁLNÍ VLIVY Referenční skupiny KULTURNÍ VLIVY Kultura, subkultura, společenská vrstva B2

5 Vlivy působící na chování kupujícího dle Světlíka INTERNÍ tj. psychologické faktory: - potřeby, - motivace - osobnost, - vnímání, - učení - postoje EXTERNÍ - sociálně-kulturní vlivy - demografické faktory - ekonomické faktory, - média - referenční skupiny

6 KULTURNÍ FAKTORY působící na chování kupujícího

7 Kultura Je umělé životní prostředí vytvořené člověkem, skládající se z prvků: a) hmotných (zboží, obaly, odpad…) b) nehmotných

8 Nehmotné prvky kultury  tichá řeč těla  spotřební zvyky  nákupní zvyky  hodnoty  jazyk  symboly  pověry  rituály  tabu  mýty, vzory, ideály  vnímání času a prostoru  pracovní ideje  umění atd.

9 Kultura je:  učená  Instituce a typy kulturního učení  sdílená a přitom diferencovaná  Úrovně kultury - subkultury  přenášena z generace na generaci  šířena verbální i neverbální komunikací  adaptivní, dynamická  Kulturní změny a trendy

10 Kulturní trendy  Sbližování kultur, globální životní styl → → →  Počítačová kultura x odklon od techniky  Význam životního prostředí, „věk biologie“  Obroda národních kultur  Příklon k rodině, renesance umění, duchovna  Měnící se stravovací návyky  Feministická hnutí x ženy tradicionalistky  „nový otec“  Touha po vysokém životním standardu  Rostoucí význam volného času

11 HLAVNÍ OBLASTI MARKETINGU, kde se kulturní antropologie uplatňuje:  výrobek  komunikační nástroje  oblast prodejní síly  volba distribučních cest Znáte příklad neúspěšné kampaně díky nerespektování kulturních rozdílů???

12 Na co pozor u Čechů aneb mezinárodní reklama v ČR  Používání superlativ  Častá frekvence některých slov  Dslovný překlad!!!

13 Výzkum kultury  Obsahová analýza  Průzkum v terénu  Studie životních stylů a hodnot - etnografie


Stáhnout ppt "Vlivy na spotřebitele Dle Koudelky Hierarchie vlivů dle Kotlera OSOBNÍ VLIVY Socio-demografické charakteristiky, ŽS PSYCHOLOGICKÉ VLIVY Vnímání, postoje."

Podobné prezentace


Reklamy Google