Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPUJÍCÍHO JEDNOTLIVCE (B2C TRHY) -PŘEHLED -HIERARCHIE -KULTURA = NEJOBECNĚJŠÍ VLIV.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPUJÍCÍHO JEDNOTLIVCE (B2C TRHY) -PŘEHLED -HIERARCHIE -KULTURA = NEJOBECNĚJŠÍ VLIV."— Transkript prezentace:

1 VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPUJÍCÍHO JEDNOTLIVCE (B2C TRHY) -PŘEHLED -HIERARCHIE -KULTURA = NEJOBECNĚJŠÍ VLIV

2 B2 Vlivy působící na jednotlivce OSOBNÍ VLIVY PSYCHOLOGICKÉ VLIVY KULTURNÍ VLIVY SOCIÁLNÍ VLIVY

3 Vlivy působící na chování kupujícího dle Světlíka INTERNÍ tj. psychologické faktory: - potřeby, - motivace - osobnost, - vnímání, - učení - postoje EXTERNÍ - sociálně-kulturní vlivy - demografické faktory - ekonomické faktory, - média - referenční skupiny

4 KULTURNÍ FAKTORY působící na chování kupujícího Kultura, subkultura, spol. vrstva

5 Kultura Je umělé životní prostředí vytvořené člověkem, skládající se z prvků: a) hmotných (zboží, obaly, odpad…) b) nehmotných …. a přitom je vliv kultury tak přirozený a automatický… = samozřejmost

6 Nehmotné prvky kultury

7  V časopisech najděte příklad článku či konkrétní reklamy, reklamního sdělení kde byl zjevně užit:  a) Spotřebitelský zvyk (stereotyp)  b) Spotřebitelský rituál  c) Osobní (životní) rituál  d) Vzor, ideál  e) Typicky český hodnotový žebříček  f) typicky ženský nebo mužský problém (frustrace) Case

8 • učená • sdílená a přitom diferencovaná • přenášena z generace na generaci • adaptivní, dynamická Kultura je:

9 • učená • Instituce a typy kulturního učení neformální • Formální / neformální / technická výuka Kultura je:

10  Sestavte profil cílové skupiny (sociodemografický, geo-, psychografický)  Analyzujte vliv médií na danou cílovou skupinu analyzujte prostřednictví mediální (obsahové) analýzy:  Stanovte poměr PR článků : reklamě : „prostému textu“  Definujte si produktové kategorie, kterých se PR a reklama nejčastěji týká  Pokuste se formulovat „vnucovaný insight“ aneb: „Vážení a milí čtenáři, pokud chcete být „in“, měli byste……“ Zadání – case study:

11 • Endogenní (vnitřní) = kulturní inovace • Exogenní /vnější/: • Akulturace • Kulturní difúze: • Přímá • Migrací • Agresí • stimulací Druhy kulturních změn

12 • Sbližování kultur, globální životní styl – ZÓNY A TŘÍDY • Počítačová kultura x odklon od techniky • Význam životního prostředí, „věk biologie“ • Obroda národních kultur • Příklon k rodině, renesance umění, duchovna • Měnící se stravovací návyky • Feministická hnutí x ženy tradicionalistky • „nový otec“ • Touha po vysokém životním standardu • Rostoucí význam volného času Kulturní trendy

13 • Důsledky globalizace: • Globální segmenty: • „teenagers“ • Kosmopolitní lidé • Globální média – TV a Internet • Globální firmy, značky • Konvergence potřeb a spotřeby → standardizované mktové strategie, reklamní kampaně • Angličtina • „Zcela homogenní globální trhy existují pouze v mysli některých mktových manažerů.“ (de Mooij 2004) Vliv globalizace

14 • výrobek • komunikační nástroje • oblast prodejní síly • volba distribučních cest Znáte příklad neúspěšné kampaně díky nerespektování kulturních rozdílů??? HLAVNÍ OBLASTI MARKETINGU, kde se kulturní antropologie uplatňuje:

15  NESCAFÉ 2013  Mexiko: Key to love:  Bulgaria: It all starts with a NESCAFÉ:  Australia: It all starts with a NESCAFÉ:   Řecko:  Projevy kultury v MK

16  Coffee break?

17 • Používání superlativ • Častá frekvence některých slov • Doslovný překlad!!! Na co pozor u Čechů aneb mezinárodní reklama v ČR

18 Hodnoty Čechů 2008  96 % považuje spokojenou rodinu a stabilní rodinné zázemí za nejvyšší životní hodnoty.  Vydělat hodně peněz je velmi důležité pro 47 %  Užívat si život – 32 %  Pomáhat těm, kteří to potřebují – třetina  Získat manažerské zaměstnání – 11 % velmi důležité, 23 % spíše  Prosazování politiky své strany, žití dle náb. zásad – 8 % velmi, 20 % spíše  Nesmí se: řídit v opilosti 51 %  Nepřijatelné: žít z podpory, poprat se s policií, uvádět nepravdivé údaje, nevěra  Neodsouzeno: korupce, opití ze žalu či radosti, koupě kradeného  Tolerance: líbání na veřejnosti 2013  „Rodina s dětmi je v dnešním moderním světě jediným místem, kde se člověk může cítit šťastný „(81 %)  „Mít děti je přirozenou součástí života.“ (90 %, nechce 1 % párů a 5 % nesezdaných)  Děti = pokračovatelé života, výraz lásky, jednoty partnerů  Svou babi a dědu vidí 73 % dětí min. 1x týdně  1,4 mil. Dětí v úplné x 400 tis. V neúplné rodině  Tlak společnosti mění živ. Styl, násilí  Mění se dvougenerační domácnost:  13 % čtyřicátníků žije s rodiči, 7 % se chce nastěhovat k dětem  Práce = zdroj peněz i místo seberealizace Zdroj: CVVM

19 • Obsahová analýza • Průzkum v terénu • Studie životních stylů a hodnot Výzkum kultury

20 Values

21 Types of Values –- Rokeach Value Survey

22 Dominant Work Values in Today’s Workforce E X H I B I T 3-3

23 Values, Loyalty, and Ethical Behavior Ethical Climate in the Organization Ethical Values and Behaviors of Leaders

24 An Application: Attitude Surveys

25 Sample Attitude Survey E X H I B I T 3-5

26 • Nebe je tam, kde • Francouzi vaří, Němci jsou mechaniky, Angličané policisty, Italové milovníky a Švýcaři to organizují!!! • Peklo je tam, kde • Francouzi jsou mechaniky, Němci policisty, Angličané vaří, Švýcaři jsou milovníky a Italové to organizují!!! Usunier: „Kde je nebe a kde je peklo?“

27  Pokuste se uspořádat focus group cílové skupiny pro váš projekt do Marketingu služeb, kde:  Respondenti ztvární „Svůj SVĚT“ – KOLÁŽ + POPIS  BĚŽNÝ DEN CÍLOVÉ SKUPINY – POPIS s důrazem na služby „vašeho zaměření“  Naformulujte dotazník ověřující, zda je svět a hodnoty vaší CS shodný s tím, jak se domníváte Zadání „Domácího úkolu“:


Stáhnout ppt "VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPUJÍCÍHO JEDNOTLIVCE (B2C TRHY) -PŘEHLED -HIERARCHIE -KULTURA = NEJOBECNĚJŠÍ VLIV."

Podobné prezentace


Reklamy Google