Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1.1. NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. INCHEBA EXPO PRAHA, s.r.o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1.1. NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. INCHEBA EXPO PRAHA, s.r.o."— Transkript prezentace:

1 1.1. NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. INCHEBA EXPO PRAHA, s.r.o.

2 2.2. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ REKLAMA JAKO CELEK V ROCE 2008 – V MLD KČ – 25,81 Televizní reklama Tisková reklama Internetová reklama Rozhlasová reklama Venkovní reklama In store reklama Kinoreklama 10,258,153,082,271,590,390,08 Podle agentury OMD v roce 2008 do reklamy bude investováno 25,81 mld Podle ARBO MEDIA téměř 19 mld, REALITA ASI MEZI.

3 3.3. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ •Internet je masové médium se stále dynamičtějším vývojem: •Přednost internetu před TV obrazovkou dávají mladí lidé ve věku let. 82% využívá internet pět až sedm dnů v týdnu, televizi tak často 77% v téže věkové kategorii. •Web ale není jen předmětem zájmu mladé generace. Ve stříbrné generaci (starší 55 let) stoupl meziročně počet uživatelů internetu o 12%. •Web používá také o 8% žen více, než v loňském roce. •V těchto 10 zemích užívá internet denně 169 milionů lidí. Týdně jsou na webu 11,9 hodiny. •Více než 48 milionů z nich je intenzivními uživateli sítě a jsou aktivně připojeni týdně více než 16 hodin. •I když hlavním důvodem připojení k internetu je hledání relevantních informací z různých oborů (tento důvod uvedlo 87% respondentů – uživatelů webu), je zde ještě řada dalších motivů: 81% pracuje s elektronickou poštou, 42% se účastní společenských sítí, 31% stahuje z webu hudbu a poslouchá rozhlas, 30% sleduje film nebo video, 26% se účastní diskusních fór.

4 4.4. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ •Jak uvádí poslední výzkum FACTUM INVENIO v naší republice se počet Čechů starších 15 let, kteří se připojují k internetu, zvýšil na 53%, v roce 2005 to bylo pouze 44%, v roce 2001 jen 26%. •K internetu se připojuje především mladší generace, lidé s VŠ vzděláním a vyšším příjmem. •V současnosti – červen 2007 – je připojeno k internetu 37% domácností, v roce 2005 to bylo 24%. •Český uživatel především prostřednictvím internetu elektronicky komunikuje – 99%, vyhledává praktické informace – 98%, hledá nové poznatky – 94%, pro 92% je internet zdrojem zpravodajství, 88% jej využívá při svých zálibách atd. Je tedy zřejmé, že trvale dochází k přesunu zájmů veřejnosti mezi jednotlivými informačními zdroji, trvale jsou hledána média, která by komfortněji než ostatní, uspokojila informační potřeby. JAK BY MĚLY REAGOVAT VELETRHY?

5 5.5. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ

6 6.6. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ Výzkum agentury MATHER 2007– odpovědi více než 300 ředitelů marketingu českých podniků - jak intenzivně se věnují nalézání nových prostředků MK

7 7.7. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ JAKO PROSTŘEDKY DNES VYUŽÍVAJÍ V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI 1.PRODUCT PLACEMENT – 34% 2.MOBILNÍ REKLAMA telefony – 14% 3.VIRÁLNÍ KAMPANĚ - 14% 4.SOCIÁLNÍ SÍTĚ A BLOGY – 10% 5.OOH MEDIA – 10% 6.GUERILLA AKCE – 7% 7.REKLAMNÍ PLOCHY V POČ.HRÁCH A VIRTUÁLNÍCH REALITÁCH – 7% 8.VIDEO NA WEBU – 3%

8 8.8. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ

9 9.9. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ Společnost DELOITTE zkoumala v celosvětovém výzkumu 2007 vývojové marketingové a obchodní trendy, které výrazně podtrhují některé tendence a trendy českého prostředí. •Předplatné elektronických médií dosahuje až 10-18% příjmů vydavatelů tištěných informací. •Za reklamu na internetu zadavatelé zaplatí 20 miliard USD ročně a spotřebitelé na jejich podněty utratí 2 miliardy USD. •Stále ještě si ale 439 milionů lidí ve 230 zemích světa denně kupuje noviny. •Na světě vychází 1,4 miliardy výtisků časopisů a ročně se prodá na 3 miliardy svazků knih. •Výzkumy ukazují, že text v rozsahu větším než 800 slov lidé raději čtou na papíře, než na monitoru. •Ve Velké Britanii se ročně utratí za hlasovací SMS do televizních pořadů 458 milionů USD.V hodnotách miliard dolarů se pohybuje prodej zboží prostřednictvím teleshoppingu.


Stáhnout ppt "1.1. NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. INCHEBA EXPO PRAHA, s.r.o."

Podobné prezentace


Reklamy Google