Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETING. Různé pojetí marketingu společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím jednotlivci a skupiny uspokojují své potřeby a přání v procesu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETING. Různé pojetí marketingu společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím jednotlivci a skupiny uspokojují své potřeby a přání v procesu."— Transkript prezentace:

1 MARKETING

2 Různé pojetí marketingu společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím jednotlivci a skupiny uspokojují své potřeby a přání v procesu výroby a směny výrobků sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními

3 systém marketingových činností, jejíchž podstatou je předvídání, poznávání, ovlivňování určitých skutečností a zároveň musí firma splnit potřeby a přání zákazníka marketing by měl zvyšovat užitné vlastnosti výrobku a dosahovat kvalitnějších služeb firmy

4 Typy základních koncepcí v marketingu koncepce výrobní (1900 až 1920) koncepce produktová = výrobková (1920 až 1940) koncepce prodejní (1930 až 1950) koncepce marketingová (1950 až 1970) koncepce sociálně-marketingová (1970 až do současnosti )

5 Výrobní koncepce konečný spotřebitel dává přednost nízkým cenám u výrobků, které jsou zároveň snadno dosažitelné začalo se dosahovat vysokých objemů výroby při využívání nové techniky a technologie, která zajistila nižší náklady na jednotku produkce než konkurence neuvažuje se zde o potřebách spotřebitele

6 Výrobková (produktová) koncepce spotřebitelé preferují výrobky, které mají nejvyšší kvalitu, výkonnost nebo zcela nové vlastnosti a nebo se liší od konkurenčních výrobků může dojít k marketingové krátkozrakosti – manažeři se do svých výrobků „zamilují“ nebo „zahledí“ a tím přestanou vnímat potřeby cílového trhu

7 Prodejní koncepce zaměřena na aktivní prodej výrobku, který má pomoci spotřebiteli v rozhodnutí si výrobek koupit firma má nadbytečné kapacity, protože se zaměřují na výrobek, nikoli na spotřebitele a pouze krátkodobě plánují cílem je prodat to, co vyrobí, nikoliv vyrábět to, co si trh žádá

8 Marketingová koncepce manažeři se snaží pochopit potřeby, přání zákazníka a následně přizpůsobit výrobek, aby se co nejlépe prodával zaměří se na cílový trh = target market, který představuje určitou skupinu spotřebitelů, vybraných dle předem stanovených kriterií dle výběru kriterií se promítne do výběru druhu reklamních prostředků, ceny výrobků, prodejní sítě

9 Sociálně marketingová koncepce firmy dávají do vzájemných souvztažností potřeby a zájmy spotřebitelů s dlouhodobými etickými zájmy společnosti zaměřena na uspokojování potřeb a přání spotřebitelů, které jsou v souladu s veřejným zájmem a životním prostředím

10 Rentabilita ukazatel efektivnosti, v níž výstupem je vždy zisk a vstupem je nějaká ekonomická veličina, jejíž rentabilitu vypočítáváme zisk Nákladová rentabilita = x 100 vlastní kapitál

11 Faktory dlouhodobé rentability Udržet dobrou pověst firmy. Splňovat a stále dodržovat mezinárodní, ekologické normy kvůli ochraně životního prostředí. Mít vysoce kvalifikované zaměstnance a vytvářet sociální program s cílem dosažení spokojenosti ve firmě. Neustále zvyšovat podíl firmy na stávajícím trhu. Dosahovat maximálního zisku.

12


Stáhnout ppt "MARKETING. Různé pojetí marketingu společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím jednotlivci a skupiny uspokojují své potřeby a přání v procesu."

Podobné prezentace


Reklamy Google