Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

TEORIE NABÍDKY TEORIE FIRMY, PRODUKČNÍ FUNKCE. TEORIE FIRMY funkce firmy 3 základní podnikatelská rozhodnutí vnější prostředí působící na firmu  makroekonomická.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "TEORIE NABÍDKY TEORIE FIRMY, PRODUKČNÍ FUNKCE. TEORIE FIRMY funkce firmy 3 základní podnikatelská rozhodnutí vnější prostředí působící na firmu  makroekonomická."— Transkript prezentace:

1 TEORIE NABÍDKY TEORIE FIRMY, PRODUKČNÍ FUNKCE

2 TEORIE FIRMY funkce firmy 3 základní podnikatelská rozhodnutí vnější prostředí působící na firmu  makroekonomická úroveň  mikroekonomická úroveň

3 CÍL FIRMY MAXIMALIZACE ZISKU alternativní cíle racionální chování firmystav rovnováhy krátké vs. dlouhé období

4 Produkční funkce produkční funkce jednofaktorová produkční funkce  Q = f(L)  Q = f(K) DVOUFAKTOROVÁ PRODUKČNÍ FUNKCE, VÍCEFAKTOROVÁ PRODUKČNÍ FUNKCE Q = f (L, K) Q = f (F1, F2, F3,......Fn) !vzájemné vztahy mezi faktory, zastupitelnost!

5 Celkový produkt, průměrný produkt, mezní produkt Q = TP AP MP AP = TP L MP = dTP dL

6 MEZNÍ PRODUKT L Q(TP) AP ,315,513,410,19 MP Tabulka vývoje produktu

7 TP L AP,MP AP L MP TP, AP, MP MAX. TP MP=0

8 IZOKVANTOVÁ ANALÝZA dvoufaktorová produkční funkce Q = f (K,L) 2 výrobní faktory – L, KMP K, MP L Izokvanta Izokvantová mapa

9 IZOKVANTA K Q3 Q2 Q1 L MEZNÍ MÍRA TECHNICKÉ SUBSTITUCE (MRTS) = MP L MP K

10 Alternativní tvary izokvant výrobní substitutyvýrobní komplementy F2 F2 F1 F1

11 ROZPOČTOVÉ OMEZENÍ FIRMY Σ NÁKLADY FIRMY (TC)IZOKOSTA TC = w * L + r * K K L

12 ROVNOVÁHA VÝROBCE K K1 L1L MP L = MP K P L P K

13 K T Q3 2K Q2 K Q4 Q1 0LL2 L Úspory z rozsahu Rozšiřování výroby Konstantní úspory z rozsahu, Ztráty z rozsahu, Úspory z rozsahu

14 MAXIMALIZACE VÝSTUPUMINIMALIZACE NÁKLADŮ K E E Q3 Q1Q1 Q2 L CÍL FIRMY

15 Cenový efekt – změna ceny práce K K 1 E1 K 2 E2 Q2 Q1 0 L 1 L 2 L1 L2L substituční vs. produkční efekt

16 ANALÝZA NÁKLADŮ def.nákladů  Náklady v krátkém a dlouhém období  Účetní vs. ekonomické pojetí nákladů def.nákladů TCVC FC AC MC

17 NÁKLADY V KRÁTKÉM OBDOBÍ: TC, FC, VC VC = L * w FC = konst. TC = FC + VC TC, FC, VC TC TC2 TC1 VC FCA FC VC1 0 Q1 Q2Q

18 AC = TCAFC = FCAVC = VC Q Q Q MC = dTC = dVC dQ dQ NÁKLADY V KRÁTKÉM OBDOBÍ: TC, AC, MC

19 ANALÝZA N Á KLADŮ – TC, VC, FC, MC, AC Q(ks)FCVCTCMCAFCAVCATC ,518,7526, ,527,5

20 AFC AFC 1 AFC Q AVC, ATC AVC Q ANALÝZA N Á KLADŮ – TC, VC, FC, MC, AC

21 ANALÝZA N Á KLADŮ – AC, MC AC, MC MC ATC AVC 0 Q Průměrné náklady se vyvíjejí stejným směrem jako mezní náklady, ale s určitým zpožděním

22 Ú SPORY Z ROZSAHU Rostouc í ú spory z rozsahuKonstantn í ú spory z rozsahuKlesaj í c í ú spory z rozsahu MC,ACMC,ACMC,AC MC AC MC=AC AC MC Q Q Q

23 N Á KLADY A PRODUKT MP, AP L MC, AVC Q AP MP MC AC


Stáhnout ppt "TEORIE NABÍDKY TEORIE FIRMY, PRODUKČNÍ FUNKCE. TEORIE FIRMY funkce firmy 3 základní podnikatelská rozhodnutí vnější prostředí působící na firmu  makroekonomická."

Podobné prezentace


Reklamy Google