Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vítejte na prezentaci projektu SIPVZ č. 0858P2005 Vzájemné učení pomocí e-learningu Jedná se o dvouletý projekt realizovaný v letech 2005 a 2006.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vítejte na prezentaci projektu SIPVZ č. 0858P2005 Vzájemné učení pomocí e-learningu Jedná se o dvouletý projekt realizovaný v letech 2005 a 2006."— Transkript prezentace:

1 Vítejte na prezentaci projektu SIPVZ č. 0858P2005 Vzájemné učení pomocí e-learningu Jedná se o dvouletý projekt realizovaný v letech 2005 a 2006.

2 Realizátorem projektu je Vzájemné učení pomocí e-learningu Základní škola Praha 2, Sázavská 5 Řešitelský tým projektu: Mgr. Michal Voldřich – ředitel školy Mgr. Petr Novotný – učitel Ch - Př Mgr. Gabriela Németová - učitelka M - F Mgr. Emanuel Vodrážka – učitel ČJ – OV Mgr. Petra Matoušková – učitelka AJ - D

3 Co je podstatou projektu? Vzájemné učení pomocí e-learningu Podstatou projektu je samostatné vytváření interaktivních výukových jednotek pro předměty matematika a chemie samotnými žáky na internetovém portálu Škola za školou. Takto vytvořené výukové jednotky mohou být dále vyžívány při výuce nejen naší školou, ale po jejich umístění do veřejného úložiště provozovaného v rámci veřejné části systému Škola za školou jsou k dispozici i celé síti škol.

4 Jak dlouho pracujeme s portálem Škola za školou? Naše škola pracuje s portálem Škola za školou již třetím rokem. Současný stav nám však vyhovuje zatím nejvíc, protože umožňuje učitelům i dětem daleko více tvůrčí přístup než dříve.

5 Čeho projektem dosahujeme? Především jde o aktivní přístup žáků k výuce. Všichni účastníci projektu sami vytvářejí výukové jednotky v různých modulech. Žáci se učí pracovat s editačním prostředím portálu. Výuka probíhá tvůrčí a zábavnou formou. Žáci se vytvářením jednotek stávají učiteli a metodiky. Naplňuje se název projektu. Vzájemné učení pomocí e-learningu

6 Klíčové kompetence Pokud bychom si měli odpovědět na otázku, které klíčové kompetence se tvorbou výukových jednotek rozvíjejí, dospěli bychom k následujícímu výčtu: Komunikativnost, týmová práce, schopnost učit se, schopnost řešit problémy, informační a počítačová gramotnost. Vzájemné učení pomocí e-learningu

7 Co se nám podařilo zrealizovat? Během obou let jsme projekt zrealizovali podle vytčených milníků. Nakoupili jsme vybavení potřebné k realizaci. Proškolili jsme se v oblasti využívání internetového portálu a naučili jsme tvořit a editovat výukové jednotky v modulech prosvištění, test, přiřazování, skládání vět, řešený příklad a výklad (viz ukázky) Výše zmíněné dovednosti jsme začali přenášet na žáky nejvyšších ročníků. Žáci ročníku vytvořili přes 200 výukových jednotek pro své spolužáky a vrstevníky v předmětech matematika a chemie. V předmětech matematika a chemie žáci vytvořili více než 50 prezentací s tématy výukových jednotek v systému Powerpoint. Ředitel školy prezentoval výsledky projektu na partnerské škole v Chrastavě. V závěru roku byla provedena anketa mezi žáky 9. Ročníků, kteří vyhodnotili tvůrčí práci s e-learningem jako velice vítané osvěžení výuky. Vzájemné učení pomocí e-learningu

8 Příklady grafické prostředí některých modulů Přiřazování Test ProsvištěníŘešený příklad

9 PROSVIŠTĚNÍ Věty se vyhodnocují ihned po zmáčknutí klávesy Enter nebo po kliknutí na ikonu obličejů. Cílem cvičení je naučení a fixace učiva, jeho zopakování a procvičení. Věty, příp. skupiny slov (říkáme jim sentence), jsou řazeny do sad po 10 – 15. Student dostává v náhodném pořadí sentence jedné sady, do kterých doplňuje podle významu nebo instrukce jedno slovo (výjimečně více slov). Každé slovo, které student zodpoví správně, je pro tu chvíli vyřazeno ze zkoušení; pokud student udělá chybu, je mu slovo nabídnuto za chvíli znovu. Prosvištění je ukončeno, když jsou všechna slova „vyřazena“ – počítá se s tím, že student látku umí. Znamená to, že student musí na každé slovo odpovědět správně třikrát. Vzájemné učení pomocí e-learningu

10 ŘEŠENÉ PŘÍKLADY A VĚTNÉ ROZBORY Řešené příklady nejsou ve své podstatě interaktivní, slouží jako kontrola práce, kterou student dělá mimo počítač (na papír, v hlavě…). U každého příkladu se studentovi zobrazí zadání a potom názvy dalších kroků, které vedou k vyřešení příkladu. Student si může rozbalit kroky všechny, nebo třeba jenom odpověď. Jedna se o cvičení, které nejlépe využijí studenti doma, při přípravě na vyučování. Vzájemné učení pomocí e-learningu

11 PŘIŘAZOVÁNÍ Na obrazovce se vždy objeví osm až patnáct dvojic (trojic) – většinou ve dvou (třech) samostatných sloupcích, úkolem studenta je seřadit je tak, aby dávaly smysl, pasovaly k sobě (např. přiřazování synonym, děl k jejich autorům apod.). Modul je založen na aktivních polích. Studentovi se zobrazí např. dva sloupce: jeden bude pevný, z druhého bude student vybírat a myší přiřazovat slova k sloupci prvnímu. Po dokončení přiřazování se studentovi objeví vyhodnocení, resp. správné řešení. Vzájemné učení pomocí e-learningu

12 VÝKLAD Tyto odkazy v textech vedou do lexikonů, kde lze získat informaci o tom, co daný výraz znamená. Lexikon se otvírá v novém okně. Tyto typy cvičení nejsou interaktivní, student při studiu určité látky pomocí těchto materiálů nedostává přímo odpověď od ŠzŠ, zda látku dobře zvládá. Tato cvičení jsou určena k získání vědomostí o určité problematice, které si poté student může ověřit na ostatních typech cvičení. Vzájemné učení pomocí e-learningu

13 TEST Slouží jako diagnostický nástroj, který studentovi odhalí, jak dané učivo zvládl. Měly by zahrnovat jen důležité věci a žák by měl mít, pokud učivo zvládl, úspěšnost kolem 80 % a více. Jeden testík by měl shrnovat látku jedné kapitoly (u jazyků je situace většinou jiná, tam bývá testíků víc). Testík má kolem 15 úloh, studentovi se zobrazí všechny najednou, a když označí správné odpovědi, klikne na ikonu dvířek a testík se vyhodnotí – student se dozví správné odpovědi a svou úspěšnost (v procentech). Test se vyhodnotí po kliknutí na ikonu dveří vpravo nahoře. Vzájemné učení pomocí e-learningu

14 ÚPRAVA TESTŮ Každý uživatel Učitelského modulu si může vytvářet vlastní verze testů. Stačí kliknout na ikonu zobrazující se u každého testu a otevře se vám editační rozhraní pro tvorbu testů. Upravené testy se ukládají do Vlastních položek přístupných z úvodní stránky. Upravené testy má přístupné pouze ten, kdo je upravil (jsou neveřejné). Máte tak zaručeno, že si vaši žáci neudělají test dopředu, pokud ho chcete použít při zkoušení. PŘEHLED TLAČÍTEK otevře editaci, spustí se jednoduchý nástroj na formátování textu, ovládání stejné jako u MS Word Ulož změny – uloží vše do vlastních položek Edituj otázku – spustí úpravu otázky viz další strana Smaž otázku – úplné odstranění otázky Posuň otázku nahoru/dolů – prohazování pořadí otázek Přidej otázku – vytvoření vlastní otázky Přidej otázku z testu – přidání otázky z libovolného testu z navolené učebnice Zavřít okno – ukončení editace bez uložení změn

15 ÚPRAVA TESTŮ – EDITACE OTÁZKY Na stránce editace otázky můžete změnit její text. Lze tak učinit v okně Editace. Pokud chcete otázku libovolně zformátovat, udělat její část tučně nebo kurzívou, využijte ikonu editace napravo od upravovaného textu. Editaci jednotlivých oken ukončíte kliknutím na ikonu Uložení (disketa) v ovládacím panelu editoru. V editaci lze také měnit nabídku odpovědí. Můžete je přepsat, přidat nebo ubrat odpovědi, zvolit více správných odpovědí a zformátovat je. Správná možnost je označena zaškrtnutým políčkem nalevo od odpovědi. Všechny tyto změny je nakonec potřeba potvrdit tlačítkem Ulož změny. Potom se vám váš vlastní test uloží do složky Vlastní položky, do které můžete vstoupit z úvodní stránky. Pokud chcete pokračovat v editaci další otázky v testu, tak klikněte na tlačítko Zpět na editaci testu. Vzájemné učení pomocí e-learningu

16 Na adrese jsou k dispozici všechny námi vytvořené výukové jednotky Vzájemné učení pomocí e-learningu


Stáhnout ppt "Vítejte na prezentaci projektu SIPVZ č. 0858P2005 Vzájemné učení pomocí e-learningu Jedná se o dvouletý projekt realizovaný v letech 2005 a 2006."

Podobné prezentace


Reklamy Google