Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2. ÚVOD DO MARKETINGU Úvod do marketingu Ing. Daniel Konczyna U10-305.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2. ÚVOD DO MARKETINGU Úvod do marketingu Ing. Daniel Konczyna U10-305."— Transkript prezentace:

1 2. ÚVOD DO MARKETINGU Úvod do marketingu Ing. Daniel Konczyna U10-305

2 2. ÚVOD DO MARKETINGU 2 Osnova přednášky 1.Ekonomický systém 2.Směna 3.Poptávka 4.Výrobek 5.Proces řízení

3 2. ÚVOD DO MARKETINGU 3 Klasifikace věd Vědy Přírodní Živá přírodaNeživá příroda Humanitní DuchovědnéSpolečenskovědní

4 2. ÚVOD DO MARKETINGU 4 Ekonomický koloběh FIRMY ZBOŽÍ (STATKY)VÝROBNÍ FAKTORY DOMÁCNOSTI spotřební výdaje příjmy firem výdaje firem důchody domácností spotřeba produkce investice práce

5 2. ÚVOD DO MARKETINGU 5 Ekonomický systém - Úvod do ekonomie

6 2. ÚVOD DO MARKETINGU 6 Současná situace Příležitosti Evropská integrace – největší společný trh východní Evropa - vznikající a slibný trh rozvoj asijských ekonomik nové technologie Internet Problémy kvalita životního prostředí přírodní zdroje hlad, nemoci negramotnost vysoké vnitřní i zahraniční zadlžení některých zemí rozvírající se nůžky mezi chudobou a bohatstvím

7 2. ÚVOD DO MARKETINGU 7 Jak si lidé opatřují výrobky – to co potřebují? Samovýrobou? Krádeží? Žebráním?

8 2. ÚVOD DO MARKETINGU 8 Směna, transakce, vztahy vždy musí existovat nejméně dvě strany každá ze stran musí disponovat hodnotou pro druhou stranu (transakce = obchod s hodnotami) každá ze stran je schopná komunikovat a předávat každá ze stran má svobodu nabídku ke směně přijmou nebo odmítnout každá strana věří, že je žádoucí s druhou stranou jednat

9 2. ÚVOD DO MARKETINGU 9 Potřeby, požadavky,poptávka Potřeba je pocit nedostatku základního uspokojení Požadavek je touha po specifickém uspokojení těchto potřeb Poptávka je souhrn požadavků po specifických produktech, které jsou podloženy schopností a ochotou si je koupit za co nejnižší cenu Nabídka je množství zboží, které prodávající nabízí na trhu za co nejvyšší cenu

10 2. ÚVOD DO MARKETINGU 10 Stavy poptávky Negativní poptávka  negativní vztah k výrobku (očkování), zákazník by i zaplatil, aby se mu vyhnul Nulová poptávka  spotřebitele výrobek nezajímá anebo o něm neví Latentní poptávka  vždy existuje trh lidí, jejichž potřeby nebyly naplněny Klesající poptávka  úbytek zájmu o výrobek, pokles prodeje Nepravidelná poptávka  sezónnost (doprava během dne, Vánoce, svátky, počasí) Plná poptávka  ideální stav, rovnováha nabídky s poptávkou Nadměrná poptávka  o výrobek je větší zájem než je možné uspokojit, uplatňovat tzv. demarketing Nezdravá poptávka  vnímáno společností (lidmi) odradit od spotřeby

11 2. ÚVOD DO MARKETINGU 11 Výrobek cokoliv, co může být nabízeno někomu proto, aby uspokojil svou potřebu nebo požadavek hmotný statek, služba, myšlenka, která sestává předmětem směny na trhu Zboží - automobily, MWh elektřiny, benzín, obilí, chléb, pivo, dům, pitná voda, diamant, mobilní telefon, kB dat, noviny, kniha, oděvy, umělecká díla, CD, mp3, software, technologie, pozemek atd. Služby –kadeřnictví, zdravotní péče, poradenství, vzdělávání, obsluha v restauraci, hotely, právníci, letecké společnosti, zajištění zájezdu, průvodcovství, tlumočnictví, finanční asistence atd.

12 2. ÚVOD DO MARKETINGU 12 Marketingové pojetí výrobku Komplexní výrobek  souhrn všech fyzických i psychologických vlastností, jejichž prostřednictvím dochází k uspokojování potřeb JÁDRO VÝROBKU cena balení dodací podmínky záruka služby servis kvalita značka

13 2. ÚVOD DO MARKETINGU 13 Hodnota, náklady uspokojení Hodnota je zákazníkův odhad celkové vlastnosti výrobku uspokojovat jeho potřebu. Každý výrobek představuje náklady,které jsou základem ceny výrobku. Každý výrobek představuje určitou míru uspokojení dané potřeby. Cena – cenový systém - Příběh tužky

14 2. ÚVOD DO MARKETINGU 14 Proces řízení

15 2. ÚVOD DO MARKETINGU 15 Rozvinutý vs. nerozvinutý trh Rozvinutý svět fungující svobodné tržní prostředí dostatečná kupní síla velká výrobní kapacita trh, který „má potřeby“ Nedostatečně rozvinutý svět nemá kupní sílu má mnoho „neuspokojených potřeb“

16 2. ÚVOD DO MARKETINGU 16 Marketing filozofie koncepce podnikatelská vize orientace disciplína Podnik musí vždy myslet a jednat se zřetelem na zákazníka i budoucího spotřebitele. Podnik musí přijmout chování, potřeby a požadavky trhu jako východisko při svém rozhodování.

17 2. ÚVOD DO MARKETINGU 17 Čím se marketeři zabývají? Výrobky – od špendlíku po lodní hřídel Služby – od údržbáře k právníkovi Události – od mysliveckého bálu k olympiádě Zážitky – od koloběžky k výstupu na Mount Everest Osoby – od Madonny k premiérovi („Myslím to upřímně…“) Místa – od Punkvy k Velkému kaňonu Majetek – od chaty k podílu v Microsoftu Informace – od katalogu k lékařské zprávě Ideje – od kožešin k radaru Firmy – „Krematorium Klimkovice, Váš přítel ve chvílích nejtěžších…“

18 2. ÚVOD DO MARKETINGU 18 Nástroje marketingu – Marketingový mix Soubor nástrojů, jimiž firma může působit na své mokolí a jejichž pomocí uskutečňuje své záměry. Boučková J. Marketing P roduct / P rice / P romotion / P lace/ ( P rocess) / ( P eople)


Stáhnout ppt "2. ÚVOD DO MARKETINGU Úvod do marketingu Ing. Daniel Konczyna U10-305."

Podobné prezentace


Reklamy Google