Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: Mikroekonomie Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Opakovací test BB 1.pololetí 2.roč. Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_EK_20_opakovaci test Datum tvorby: Klíčová slova: trh, ekonomie, cena, monopol Anotace: prezentace určena k celkovému opakovaní učiva 2. roč.

2 EKONOMIE Závěrečné opakování 1.pololetí 2.roč.

3 1.DOMÁCNOST X

4 10. Forma struktury trhu (dominantní postavení na trhu)…?

5 1.DOMÁCNOST MONOPOL X

6 3. Statky a …?

7 1. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů?

8 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY MONOPOL X

9 16. ….. je takové množství poptávaného zboží, které jsou kupující ochotni koupit za určitou cenu.

10 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY MONOPOL X POPTÁVKA 17.

11 13. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb.

12 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY MONOPOL X 13. CENA POPTÁVKA 17.

13 7. Místo, kde se setkává nabídka s poptávkou je…?

14 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY TRH MONOPOL X 13. CENA POPTÁVKA 17.

15 5. Auta, sešity, boty jsou…?

16 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH MONOPOL X 13. CENA POPTÁVKA 17.

17 14. Prostřednictvím cen trh přináší informace o nákladech spojených s výrobou statků a služeb. O jakou funkci trhu se jedná?

18 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH MONOPOL X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17.

19 17. Ekonomie je věda, která využívá poznatků a metod jiných vědních disciplín. Proto je to věda...?

20 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH MONOPOL X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

21 9. Užitečná …., kterou jedni lidé poskytují druhým.(doplňte)

22 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9.ČINNOST 10. MONOPOL X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

23 4. Věda, která se zabývá vztahy mezi lidmi…

24 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9.ČINNOST 10. MONOPOL X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

25 11. … je takové množství zboží, které jsou výrobci ochotni dodat na trh za určitou cenu. (doplňte)

26 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

27 8. Prodávající a …..?

28 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6. 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

29 6. Věda zabývající se bohatstvím, penězi, hospodařením…?

30 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6.EKONOMIE 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

31 15. Pocit nedostatku něčeho se definován jako…?

32 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6.EKONOMIE 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. POTŘEBA 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

33 2. Funkce trhu?(Podněcující)

34 1.DOMÁCNOST 2.STIMULAČNÍ 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6.EKONOMIE 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. POTŘEBA 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

35 SUBSTITUČNÍ EFEKT (ZDRAŽÍ – LI ZÁKAZNÍKOVI OBLÍBENOU ZNAČKU, TAK SI KOUPÍ LEVNĚJŠÍ ZNAČKU)

36 Zdroje: • Zápisky autorky • Sojka, Pudlák. Ekonomie pro střední školy. 5.upr. vydání. Praha: Fortuna, • ISBN


Stáhnout ppt "Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění."

Podobné prezentace


Reklamy Google