Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výuka probíhá metodou řízené diskuse. V první části se věnujeme přirozeným rozdílům, které charakterizují sport mužů a sport žen, ve druhé se věnujeme.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výuka probíhá metodou řízené diskuse. V první části se věnujeme přirozeným rozdílům, které charakterizují sport mužů a sport žen, ve druhé se věnujeme."— Transkript prezentace:

1

2 Výuka probíhá metodou řízené diskuse. V první části se věnujeme přirozeným rozdílům, které charakterizují sport mužů a sport žen, ve druhé se věnujeme sportování dětí.  Obraz 4 Přiblížíme stručně dopad na sportovní výkonnost, rozsah sportovní činnosti.  Obraz 5 Historicky sportovní činnost patřila mužům v době antické i novodobé. Vývoj sportu žen má tedy přirozený vzor.  Obraz 6 Uvedené sporty jsou jen nejznámějšími příklady z poslední doby.  Obraz 7,8 Vztah státních orgánů ke sportu je velmi liberální.  Obraz 9 Otázek je možno položit hodně, odpovědi budou vždy jen jedním z názorů.  Obraz 11 O užitečnosti sportovní a pohybové činnosti dětí pochybovat nelze. Je nutno hledat cesty, které děti ke sportování vedou a které ho efektivně rozvíjejí.

3  Biologické odlišnosti  Tréninkové metody  Emancipační trendy  Právní a lékařská stanoviska  Estetické hledisko  Další vývoj

4  Anatomické odlišnosti – tělesná výška, váha, stavba kostry  Fyziologické rozdíly – procentuální podíl svalstva, tuku, vlastnosti krve  Rozdílná hormonální výbava  Rozdíly v průběhu růstu a dospívání  Menstruační cyklus dívek  Vliv mateřství na sportovní výkonnost

5  Ve snaze dosáhnout maximální výkonnosti ženy absolvují sportovní přípravu na mezní úrovni, tj. přebírají metody přípravy od mužů.  Objemová náročnost, intenzita cvičení i další charakteristiky, včetně soutěžení společně s muži, vlastnosti mužského sportu nejen napodobují, ale některými výkony se mu přibližují.

6 Dnes už takřka všechny sporty provozují i ženy  Atletika – maraton, 3 000 m překážek, trojskok, skok o tyči, hod kladivem, …  Úpolové sporty – judo, zápas, box, vzpírání, karate, …  Hry – kopaná, hokej, …  Cyklistika  Triatlon  Skoky na lyžích

7  Neexistuje právní norma, která by ženám nějaký sport zakazovala  Lékařské stanovisko se nežádá  Sportovci obecně nejsou pod pravidelnou lékařskou kontrolou, jak tomu bylo u nás před rokem 1989  Sportovci vykonávají tuto činnost na vlastní riziko, včetně mládeže

8 Možné dopady (nevhodně realizované?) sportovní přípravy žen  Nadměrná muskulatura žen  Zmužnění ženského hlasu  Deformace pohlavních znaků  Způsoby vyjadřování

9 Vnucují se otázky:  Je současný trend vývoje sportu žen ve shodě s kulturou a etikou lidského společenství?  Jsou ženy v této oblasti ochotné přijmout určitou mez, za kterou dál nepůjdou?  Co ideál krásného lidského těla?  Neovlivní takto pojímaný sport negativně funkci mateřství?  Do jaké míry ovlivňují další vývoj média, obchod?

10 Foto – archiv autora

11  Každodenní sportovní či jiná pohybová činnost je zdraví prospěšná  Objem i intenzitu cvičení je nutno přizpůsobit věku i pohybovým schopnostem dítěte  V dětském věku je nutné rozvíjet všechny pohybové schopnosti  Učitel a trenér k tomu vybírá vhodné formy cvičení

12  MÁČEK, Miloš a Jiřina MÁČKOVÁ. Fyziologie tělesných cvičení. Brno: Masarykova univerzita v Brně. 2002


Stáhnout ppt "Výuka probíhá metodou řízené diskuse. V první části se věnujeme přirozeným rozdílům, které charakterizují sport mužů a sport žen, ve druhé se věnujeme."

Podobné prezentace


Reklamy Google