Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),"— Transkript prezentace:

1

2

3 4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti), I – Interest (vzbuzení zájmu), D – Desire (vyvolání přání), A – Action (dosažení akce).

4 Komunikace může mít několik forem: Reklama Je to placená forma neosobní masové komunikace. Uskutečňuje se prostřednictvím novin, časopisů, televize, billboardů, letáků apod. Podpora prodeje Jde o formu podpoření prodeje určitého výrobku nebo služby, např.: rozdávání vzorků zboží, ochutnávky, prodej více výrobků za cenu jednoho, účast na veletrhu…

5 Reklama – něco, před čím se neschováte Reklamní strategie – slogany (napomáhají k zapamatování produktu) - racionální působení (přesvědčuje spotřebitele rozumovými argumenty, působí více na muže) - emocionální působení ( působí na city, využívá poznatků psychologie)

6 Zásady pro tvorbu reklamy Konkrétní sdělení – např. náš časopis čte 75 % mladých ve věku 18 – 25 let Argumenty na počátku a konci – emotivní podněty na začátek, racionální na konec Opakování reklamy

7 Reklamní prostředky Tisk – velmi obvyklý prostředek, levný Televize – největší dosah, vysoká cena Rozhlas –široké působení, vnímání jen sluchem, zde nejvíce platí „jedna reklama, žádná reklama“ Billboardy – obvykle součást reklamní kampaně Internet – v současnosti se velmi rozvíjí

8 Publicita (public relations) Je vytváření pozitivního vnímání firmy, např.: článek v novinách, vydávání podnikového časopisu, sponzorování neziskové organizace, příspěvky na charitu apod. Přímý marketing Je přímá komunikace se zákazníky prostřednictvím telefonního rozhovoru, u, osobního dopisu aj.

9 Osobní prodej Jde o osobní komunikaci tváří v tvář se zákazníkem. Používá se zejména u produktů, které je třeba předvést, vysvětlit, poskytnout o nich informace… Jde například o elektroniku, kosmetiku, počítače, pojištění, léky…

10 Ostatní formy Bonusy Věrnostní karty Soutěže o ceny Ochutnávky Cenové zvýhodnění Veletrhy Vzorky zdarma

11 Použité zdroje Marek Moudrý, Základy marketingu, Computer Media s. r. o. 2008, ISBN Petr Klínský, Otto Műnch, Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ost.střední školy, Fortuna Praha 2001, ISBN X


Stáhnout ppt "4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),"

Podobné prezentace


Reklamy Google