Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 34Číslo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 34Číslo."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo DUM 11 Předmět Ekonomika Tematický okruh Marketingový mix Název materiálu Podpora prodeje Autor Ing. Charlotta Kissová Datum tvorby Ročník 2. ročník Anotace Kombinovaný materiál zaměřený na téma podpora prodeje. Obsahuje charakteristiku podpory prodeje, formy, zaměření a přehled nástrojů podpory prodeje. Součástí je samostatná aktivita žáků. Metodický pokyn Žáci se prostřednictvím prezentace seznámí se základními pojmy z oblasti podpory prodeje a formou úkolů si v závěru danou problematiku procvičí. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Charlotta Kissová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

2 PODPORA PRODEJE

3 CHARAKTERISTIKA souhrn nástrojů, které podporují (stimulují) koupi produktu → cílené obdarovávání zákazníků, prodejců, obchodních partnerů nabízí konkrétní stimul koupě (reklama přesvědčuje o důvodu koupě) → př. účast v soutěži, získání produktu zdarma, úspora finančních prostředků

4 CHARAKTERISTIKA ve srovnání s reklamou: krátkodobější účinek rychlejší odezva vyšší účinnost - vyhlášení časového omezení nabídky (zákazník musí reagovat do určitého termínu) - př. letní prázdninová soutěž

5 FORMY a) přímé = zákazník obdrží odměnu okamžitě po splnění požadovaného množství nákupu - jsou upřednostňovány - př. sběr bodů za nákup → nárok na odměnu b) nepřímé = zákazník je zařazen do slosování až po splnění předchozích podmínek - př. zakoupení dovolené → slosování o zájezd

6 ZAMĚŘENÍ 1. na zákazníka = spotřebitelská podpora - určena ke stimulaci spotřebitelských nákupů (př. ceny, vzorky, soutěže) 2. na prodejní organizace = podpora obchodníka - určena k získání podpory distributorů + povzbuzení prodejního úsilí (př. společná propagační kampaň, školení, účast na veletrhu)

7 ZAMĚŘENÍ 3. na obchodní personál = podpora prodejců - určena k motivaci prodejců (př. bonusové odměny za prodejní aktivitu, atraktivní dovolená pro prodejce)

8 NÁSTROJE 1. PRODEJ SPOTŘEBITELI kupony - certifikáty zajišťující slevu - součást obalu nebo inzerce v tisku (sleva) vzorky - nabídky určitého množství produktu na vyzkoušení - nové výrobky (vzorek na 1 použití) rabat - vrácení peněz (sleva po nákupu) - předložení dokladu o nákupu (sleva na další nákup)

9 NÁSTROJE bonus - zboží nabízené bezplatně nebo za nižší cenu - zvýhodněné balení (2+1 zdarma) prémie - za nákup jiného produktu - př. káva + dóza zdarma, zubní pasta + kartáček zdarma reklamní předměty - užitkové předměty s potiskem názvu inzerenta (rozdávané jako dárky) - př. propisky, kalendáře, klíčenky

10 NÁSTROJE věrnostní odměny - peněžní prostředky nebo jiné formy odměny za pravidelné používání produktů určité společnosti - př. hotel - čestný host hotelu supermarket - body, věrnostní karty soutěž o ceny - komunikační akce umožňující vyhrát např. peníze, zájezdy, zboží

11 NÁSTROJE demonstrace produktů - předvádění produktů - př. zkušební jízda v automobilu dárky - za nákup nad určitou hodnotu - př. mikrovlnná trouba jako dárek k sadě myčka + sporák + odsavač par prodej na protiúčet - z nákupní ceny se odečítá cena vykoupeného produktu - př. automobily

12 NÁSTROJE slevy a výprodeje - akce lákající na nižší, výhodnější cenu - př. zimní výprodej s 50% slevou zkouška produktu - s možností návratu produktu zpět - př. vysavač

13 NÁSTROJE 2. PRODEJ HOSPODÁŘSKÉ SFÉŘE sleva - za nákup ve velkém nebo v určitém čase - př. velkoobchod potravin příspěvek na propagaci - přispívá výrobce produktu - př. na vydávání letáků dárkové propagační předměty - př. kalendář

14 NÁSTROJE veletrhy a výstavy - propagace produktů, zařízení zdarma - př. výstavní stojany zboží zdarma - určité množství produktu zdarma - př. zavádění nového produktu

15 ÚKOL - zadání Uveďte konkrétní příklad právě probíhající spotřebitelské soutěže. Napište konkrétní příklad odměny u čokoládového produktu. V jakém obchodním řetězci jste se setkal/la s demonstrací produktu formou ochutnávky? Stručně situaci popište.

16 ÚKOL - řešení Uveďte konkrétní příklad právě probíhající spotřebitelské soutěže. (př. kakao – soutěž o hrneček) Napište konkrétní příklad odměny u produktu z čokolády. (čokoládové vejce s překvapením) V jakém obchodním řetězci jste se setkal/la s demonstrací produktu formou ochutnávky? (Globus) Stručně situaci popište. (př. hosteska dodavatele řetězce nabízí ochutnávkové vzorky určitého produktu, popisuje jejich výhody a nabízí možnost zakoupení)

17 ZDROJE NOVOTNÝ, Zdeněk, Věra DYNTAROVÁ a Radka KAFKOVÁ. Ekonomika 2. Břeclav: Střední průmyslová škola Edvarda Beneše a Obchodní akademie Břeclav, FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, ISBN


Stáhnout ppt "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 34Číslo."

Podobné prezentace


Reklamy Google