Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Etické kodexy v Evropské unii
2
Pravidla dobrého chování úředníků EU
nejznámější a nejucelenější etický kodex reguluje vztahy rozsáhlého správního aparátu Komise s veřejností přijat Komisí 13. září 2000 účinnost 1. listopadu 2000 2 základní cíle: zajistit vysokou kvalitu činnosti správního aparátu Komise informovat veřejnost
3
Pravidla dobrého chování úředníků EU - pokračování
první část – 4 základní zásady veškeré činnosti aparátu Komise zásada legality zásada rovného zacházení a zákazu diskriminace zásada přiměřenosti - veškerá přijatá opatření musejí být přiměřená ve vztahu ke sledovanému cíli zásada konzistentnosti: dodržování obvyklé praxe
4
Pravidla dobrého chování úředníků EU - pokračování
druhá část – objektivita a nestrannost správního aparátu Komise, úředníci musí ledovat veřejný zájem a zájem evropské integrace třetí část – zásady správního řízení účastníci řízení mají právo vyjádřit svá stanoviska Komise musí rozhodnutí odůvodnit – výjimka v případě řízení s velkým počtem účastníků poučení o opravných prostředcích
5
Pravidla dobrého chování úředníků EU - pokračování
čtvrtá část – poskytování informací Komise odpoví na každou žádost o informace na písemnou žádost písemně do 15 pracovních dnů v jazyce, v jakém byla žádost podána (pokud je úředním jazykem EU) poskytování informací sdělovacím prostředkům odpovídá specializovaná služba Komise technické otázky může zodpovědět přímo správní aparát
6
Pravidla dobrého chování úředníků EU - pokračování
pátá část - ochrana osobních dat a důvěrných informací šestá část - právo stěžovat si na porušení zásad stanovených Pravidly, 2 možnosti přímo generálnímu sekretariátu Komise, který je postoupí příslušnému oddělení, na stížnost do 2 měsíců odpoví buď vedoucí příslušného generálního ředitelství nebo příslušného oddělení, možnost do 1 měsíce požádat Generálního tajemníka Komise o přezkum, Generální tajemník pak na žádost odpoví do 1měsíce Evropskému veřejnému ochránci práv
7
Rozšířená verze Pravidel
na základě návrhu Evropského veřejného ochránce práv schválena rezolucí Evropského parlamentu 6. září 2001 hlavní přínosy správní aparát Komise musí jednat v souladu se správní politikou orgánů EU a v mezích obvyklé správní praxe, odchylku mohou ospravedlnit legitimní důvody informování veřejnosti o správní politice odesílání žadatele o informace
8
Rozšířená verze Pravidel
úřední omyl – úředník se musí omluvit a informovat o způsobech nápravy zásady správního řízení – zaplněna jedna právní mezera: rozhodnutí o návrhu či stížnosti musejí být vydána v rozumné lhůtě a bez průtahů, nejpozději do 2 měsíců ochrana osobních dat poskytování informací součinnost se žadatelem pokud informace nelze poskytnout, nutné odůvodnit
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.