Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Kariérové poradenství
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Minimální preventivní program školy
Logopedická třída MOTÝLCI
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
PhDr. Veronika Girglová
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Rozvoj a metodická podpora Poradenských služeb RAMPS VIP.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH – VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Kariérové poradenství v českém středním školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
KATEDRA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY Bakalářské STUDIUM
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH – Výstupy z Dotazníkového ŠETŘENÍ
Polytechnické vzdělávání v praxi
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských služeb pro žáka s narušenou komunikační schopností v základní škole. Pavla Sychrová Masarykova univerzita Prešov

Teoretická východiska Komunikace a narušená komunikační schopnost Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v běžných základních školách Rozvoj komunikačních kopetencí Uznávání individ. rozdílů a vzdělávacích potřeb žáků Vytváření inkluzivního prostředí Využívání podpůrných opatření ve vzdělávání Poskytování poradenských služeb pro žáky, jejich rodiny a pedagogy Respektování druhu a hloubky narušené komunikační schopnosti

Výzkumné projekty Hlavní výzkumný projekt v České republice (v letech ) Analytická jednotka: Pedagogové základních škol, kteří mají ve svých třídách integrovaného žáka s narušenou komunikační schopností (N=114) Komplementární výzkumný projekt v německé spolkové republice Baden-Württemberg (2011) Analytická jednotka: Pedagogové škol typu Grundschule, kteří mají ve svých třídách žáka s narušenou komunikační schopností (N=17)

Cíle výzkumných projektů Hlavní cíle výzkumných projektů: Analyzovat podpůrná opatření a poradenské služby pro žáky s narušenou komunikační schopností v základní škole Výzkum v České republice Analyzovat vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v německé spolkové zemi Baden-Württemberg Výzkum v Německu

Metodologie výzkumu Kvantitativní výzkumné šetření Stěžejní technikou sběru dat byl dotazník Rozsáhlejší dotazník využitý pro výzkumný projekt v České republice byl později zkrácen, přizpůsoben, úpraven a přeložen do jazyka německého Dotazník byl respondentům volně přístupný na internetových stránkách Zúčastnili se pedagogové z pěti krajů České republiky (Pardubický, Královéhradecký, Liberecký, Jihomoravský a Vysočina) a z oblasti Baden-Württemberg

Sledované oblasti druh narušené komunikační schopnosti u integrovaných žáků spolupráce pedagogů s poradenskými pracovišti a odborníky zajišťování logopedické intervence u žáků využívaná podpůrná opatření ve vyučovacím procesu metody podpory rozvoje komunikačních kompetencí ve výuce

Vybrané výsledky šetření v ČR Sledovaný postupný pozitivní rozvoj komunikačních kompetencí (73,68 %) Sledována spíše stagnace v rozvoji komunikačních kompetencí (10,53 %)

Vybrané výsledky šetření v ČR Spolupráce s poradenskými pracovišti SPC (96,49 %) a PPP (73,68 %) Spolupráce s odborníky Žáci v péči klinického logopeda (16,67 %), neurologa (1,75 %) či foniatra (1,75 %) - ani jeden z jejich pedagogů neměl s těmito odborníky kontakt S psychologem, který měl v péči žáka měla kontakt pouze necelá pětina respondentů (17,54 %) Logopedická intervence na základní škole Skupinová terapie formou logopedického kroužku (32,46 %) speciální ped. logopedi přímo ve výuce (11,40 %) speciální ped. logoped na ZŠ k dispozici není (26,32 %)

Vybrané výsledky šetření v ČR

Vybrané výsledky šetření Baden-Württemberg

Závěry a doporučení pro praxi

Děkuji za pozornost a přeji krásný den.